CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3589|Reply: 91

[Tempatan] DAP perlu mohon maaf kepada orang Melayu dan Muslim – Mufti Perlis

  [Copy link]
Post time 25-11-2022 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 26-11-2022 01:11 PM

KUALA LUMPUR – Parti Tindakan Demokratik (DAP) yang ketika ini bersama kerajaan baharu perlu memohon maaf kepada semua masyarakat Muslim dan orang Melayu di Malaysia sepertimana permohonan maaf yang dibuat kepada Gabungan Parti Sarawak (GPS) dan rakyat Sarawak.

Perkara itu dicadangkan Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin memandangkan parti itu akan bersama dengan kerajaan baharu yang akan dibentuk selepas ini.

“Ini diharapkan dapat meredakan perasaan masyarakat majoriti negara ini dan memulakan azam yang lebih baik dengan menjaga sensitiviti umat Islam dan masyarakat Melayu negara ini.

“Jika DAP enggan, mereka kelihatan sama sahaja dengan identiti DAP yang umat Islam resah dan tolak sebelum ini,” katanya dalam hantaran di Facebook beliau hari ini.

Saya juga berpendapat parti yang mempunyai dominasi Muslim perlu menyertai kerajaan baharu ini jika mereka bimbang dominasi dalam kerajaan pihak yang mungkin membawa perkara yang bercanggah dengan identiti negara atau merosakkan integriti pentadbiran.

“Dengan sokongan yang kuat, kerajaan baharu tidak bimbang ugutan golongan tertentu untuk keluar kerajaan jika tuntutan mereka tidak diperolehi,” katanya.

DAP semalam membuat permohonan maaf atas sebarang kenyataan dibuat pemimpin parti itu sebelum ini yang menyinggung perasaan kerajaan negeri serta rakyat Sarawak.


Sumber: Facebook Dr Maza


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 09:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Gocoh jangan tak gocoh!
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:20 PM | Show all posts
Agama iteww juga nuntut penganutnya utk menjadi hamba yang pemaaf...wahai pak mufti..
Jika langkah pertama telah dimulakheun dgn permintaan maaf tersebut...dan sebagai muslim yang baik...tidak keww mustahil utk yang lainnya mengambil pendekatan utk memberi maaf atas dasar usaha langkah permulaan yang telah dilakukheunz?

Masih tetap tuntut utk dizahirkheun pada semua juga keww pak mufti?

Goahhhh

.

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Awat muka cina mcm sedih jerr
Dengornya pas nk masuk gak
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan DAP aja Wak Jahit Barua Nuwar pun kn minta maaf...satu hina Melayu satu lg tipu Melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:19 PM | Show all posts
Suchi replied at 25-11-2022 09:26 PM
Awat muka cina mcm sedih jerr
Dengornya pas nk masuk gak

ya... muka mat sabu dan fizi gendot pun sedih... dulu muka mudin sedih masa mahathir jadi PM.. hahahahaha
yang sonyum ikon lgbt negara juga....

waaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:28 PM | Show all posts
geng2 matripat menggelupur panas tak puas hati

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 25-11-2022 10:19 PM
ya... muka mat sabu dan fizi gendot pun sedih... dulu muka mudin sedih masa mahathir jadi PM.. hah ...

Hidup lagi uols. Bertapa kat gua mana?

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
stingergrumpy replied at 25-11-2022 08:20 PM
Agama iteww juga nuntut penganutnya utk menjadi hamba yang pemaaf...wahai pak mufti..
Jika langkah p ...

clap clap clap. maza ni banyak bagusnya tp kdg2 over. pas ko xnak suruh minta maap ke? tu PN kempen perli2 siapa undi PH ugama apa ko xnak suruh tarik balik ke dan minta maaf kah? stoplah benda2 gini mopti oiiiii.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
LadyCarefree replied at 25-11-2022 10:41 PM
clap clap clap. maza ni banyak bagusnya tp kdg2 over. pas ko xnak suruh minta maap ke? tu PN kempe ...

Tahu takpa..lately aku perhatikheun si maza ni macam ada yg tak kena ler ...tapi aku tak tahu apa sebenar isunya..
Agaknya nak kiamat?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 25-11-2022 10:19 PM
ya... muka mat sabu dan fizi gendot pun sedih... dulu muka mudin sedih masa mahathir jadi PM.. hah ...

Sedih sbb kena paksa rela lah yek, kesian sebenarnya pada mereka yg takmo pun tp nak wat cemana ni je cara agar kerajaan dpt dibentuk dan opkos laa supaya ada impian yg sekian lama dipendam tercapai.

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:53 PM | Show all posts
Mufti batu api phuiiii, start dah nak lanaskan keadaan, tak habiss2, tak blh ke berlalang dada jgn sakit hati gn kejayaan org
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:56 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-11-2022 10:32 PM
Hidup lagi uols. Bertapa kat gua mana?

projek masuk la lin... kan pru... orang cari makan sendiri mcm ni laaaaaaaaa
kau keje makan gaji.. tiap bulan masuk duit... haaaaaaaaaaaaaa




Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 11:00 PM | Show all posts
Suchi replied at 25-11-2022 10:49 PM
Sedih sbb kena paksa rela lah yek, kesian sebenarnya pada mereka yg takmo pun tp nak wat cemana ni ...

tu la... nak kempen tu kempen la

mulut tu meniiiiiiiipuuuuuuuuuu jeee

ni la dapatnya


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 25-11-2022 10:53 PM
Mufti batu api phuiiii, start dah nak lanaskan keadaan, tak habiss2, tak blh ke berlalang dada jgn s ...

Ini musti geng fahaman fanatik angkuh ....."wa mau tengok lu merangkak cari wa mintak maaf 'disana' nanti kalo lu takda atau belum mau mintsk maaf didunia ini....."

Sedangkheun anak jiran aku yg 3 tahun.....tiap kali sebelum leraikheun matanya utk tidur akan angkat tangan doa...memafkheun semua org yg telah membuat kekhilafan terhadapnya....pada hari iteww

Aku ghaser maza ni kena berguru dgn anak jiran aku yg 3 tahun ini....

Saper ler kita makhluk sesama yg dijadikheun oleh PENCIPTA yg sama utk berkira maaf kita sedangkheun PENCIPTA iteww begiteww murah maafNYA sedangkheun DIA lebih berhak utk berlokek maafNYA kerana DIA ler sang pencipta yg mencipta kita semua...
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
LadyCarefree replied at 25-11-2022 10:41 PM
clap clap clap. maza ni banyak bagusnya tp kdg2 over. pas ko xnak suruh minta maap ke? tu PN kempe ...

Diorg hentam azhar idrus kata makan darah ikan kepok lekor masuk neraka.
Yg tu dia marah
Yg pas kata dia tak marah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 07:52 AM | Show all posts
Aku suka je dgn Dr Maza ni tapi hat yang ni aku disagree with him. PN/PAS  pun kena minta maaf jugak. Kutuk oramg cam dia je dpt masuk syurga.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Solokkk at 26-11-2022 07:55 AM

Tak mintak maaf, tapi sanggup jilat cirit BN/UMNO/Zahid . Kalau PAS comolot masuk PH, jilat cirit PAS/Haji Hadi plak
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 09:50 AM | Show all posts
stingergrumpy replied at 25-11-2022 11:08 PM
Ini musti geng fahaman fanatik angkuh ....."wa mau tengok lu merangkak cari wa mintak maaf 'disana ...

Itulah, patutnya dia sebagaii seorg yg mempunya pengaruh besar yg berlatar belakangkan agama,  ajak rakyat bersyukur dgn kemelut politik lps pilihanraya yg baru selesai, msia akuirnya ada kjaan n pm. Ajak rakyat bersatu padu dan sama2 membina negara tercinta ni, whateverr cakap something yg baik2. Tapi dia pulak jadi batu apiii, tak bertanggungjwb betul manusia mcm ni.

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Pada aku, dia nak ckp DAP da masuk sbg pemimpin kerajaan, kena jernihkan yang keruh. Org Melayu ni dia marah2, bila minta maaf, diorang ok je. Mana tau lepas ni DAP boleh diterima lebih ramai org Melayu. Bila rakyat redha, gomen tahan lama, negara pun bertambah maju, kita jugak yang senang.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 03:51 AM GMT+8 , Processed in 0.119506 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list