CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1758|Reply: 24

[Politik] Zahid Hamidi dan Hadi Awang dilaporkan bertemu dalam usaha menghidupkan Muafakat Nasional

  [Copy link]
Post time 24-9-2022 10:58 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Muhyiddin akan bertemu Abdul Hadi bagi mendapatkan penjelasan lanjut mengenai laporan pertemuannya dengan Ahmad Zahid. - Gambar fail/ Bernama

PUTRAJAYA: Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mendapatkan penjelasan Tan Sri Abdul Hadi Awang mengenai dakwaan beliau bertemu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk ‘menghidupkan’ semula Muafakat Nasional (MN).

Muhyiddin menjelaskan, setakat ini beliau hanya membaca laporan dakwaan membabitkan Presiden Pas dan Presiden UMNO itu, dan perlu mengetahui kedudukan sebenar.Saya ada membaca berita (laporan akhbar mengenai dakwaan Abdul Hadi bertemu Ahmad Zahid) dan saya juga berminat untuk mengetahui perkara yang sebenarnya.“

Jadi, saya akan dapatkan pengesahan Abdul Hadi dalam pertemuan yang telah ditetapkan Isnin atau Selasa ini,” katanya ketika sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Sambutan Ulang Tahun Keenam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di sini pada Sabtu.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan yang mendakwa Abdul Hadi dan Ahmad Zahid mengadakan pertemuan untuk menghidupkan semula MN bagi mengelakkan pertembungan dua parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).Laporan itu turut menyebut pertemuan tersebut berlangsung Sabtu lalu dan keputusan perbincangan itu bakal dibawa ke mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO 30 September ini.

Mengulas lanjut, Muhyiddin menjelaskan selain mendapatkan penjelasan Pas, pertemuan itu juga akan turut membincangkan beberapa perkara penting lain sebagai persediaan menghadapi PRU15.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-9-2022 12:44 AM | Show all posts
iols rs abahcow dh boleh bersara. Bersatu without atok x kan ke mana. even Azmin cannot help. to be honest, abahcow adalah PM plg bodoh Malaysia pernah ada. pengkhianat tersembab. Sekian
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 03:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Hubungan PAS-UMNO-BERSATU ni dh mcm awek bohsia pasang dua balak dh.....hmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 03:59 AM | Show all posts
Comolott balik ke? Mati2 sebelum ni zahid hamidi taknak PAS konon blh memang sendirian. Ni dia tgk najib dah ke dlm, dia oun baru lega kes mahkamah baru ni dia terlepas so maybe dia taknak ambil risk bergerak sendirian, demi keselamatan sendiri kena comolot dgn PAS balikkk, adoiii dah mcm bangsattttt
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 06:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 25-9-2022 03:59 AM
Comolott balik ke? Mati2 sebelum ni zahid hamidi taknak PAS konon blh memang sendirian. Ni dia tgk n ...

Another PRU14 outcome in the making, at the end of this coming PRU15.....KEPUTUSAN YG DILUAR JANGKAAN , AGAIN.

Kita tungguuuuuuuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 06:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 25-9-2022 12:44 AM
iols rs abahcow dh boleh bersara. Bersatu without atok x kan ke mana. even Azmin cannot help. to be  ...

Semburit has been quiet, lying and keeping low.....these many months......

Hmmmm...tak mustahil has been working out and planning "LANGKAH2". Hanya menunggu the right timing to strike......

Interesting to see
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 25-9-2022 03:53 AM
Hubungan PAS-UMNO-BERSATU ni dh mcm awek bohsia pasang dua balak dh.....hmmmm

Watak bohsia iteww dipegang oleh siapa dlm scenario threesome ini? Iteww yg anak jiran aku yg 3 tahun interested to noe


Kahkahkahkahkah

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 10:06 AM | Show all posts
Dah buat pertemuan minggu lepas - 30 minit aje
Namun, SuaraTV difahamkan Ahmad Zahid dan Abdul Hadi gagal mencapai kata sepakat dan pertemuan tersebut hanya berlangsung setengah jam.

“Hadi sangat tidak berpuashati dengan pertemuan yang diadakan semalam.

“Dua pemimpin UMNO, salah seorang dari Pemuda UMNO yang menyusun pertemuan tersebut untuk mencari persefahaman dalam kerjasama dengan PAS.
Yang panic mode sekarang adalah PN

Dah kata dari dulu ... MN tak akan jadik ... dulu party asobiyyah nak kan kat MN pasal depa lemah , sekarang depa rasa dah kuat

Logik dia senang aje : sapa nak serahkan kerusi tradisional yang ditanding sekian lama


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-9-2022 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 25-9-2022 03:53 AM
Hubungan PAS-UMNO-BERSATU ni dh mcm awek bohsia pasang dua balak dh.....hmmmm

UMNO claim PAS isteri dia yg lari ikut jantan lain

PAS pulak claim UMNO dan BERSATU umpama 2 isteri yg harus di damaikan
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 25-9-2022 10:06 AM
Dah buat pertemuan minggu lepas - 30 minit aje
Yang panic mode sekarang adalah PN


UMNO  dlm situasi paling baik antara semua parti yg ada.  BERSATU pula antara yg paling teruk.

UMNO langsung x nak BERSATU sbb ada atau tiada BERSATU x menampahkan kekuatan mereka.

PAS pula nk taja muafakat dgn UMNO bersama pakej sekali dgn BERSATU,  mmg sah2 UMNO akan tolak.
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
pas ni ibarat laki bewak semekin yg nak simpan bini pertama (umno) sbb kaya,  bini kedua (bersatu) sbb muda bergetah lagi. yg bini pertama ni mmg rela menjanda ler dari menanggung jate bewak + bini muda tapi mungkin boleh terima kalau bini muda kena cerai. bini muda mmg benci bini pertama lah kan, tapi ok je sebenarnya kekal bermadu kalau dapat tumpang harta
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Maupakat ka tamau pakat?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-9-2022 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 25-9-2022 11:42 AM
pas ni ibarat laki bewak semekin yg nak simpan bini pertama (umno) sbb kaya,  bini kedua (bersatu) s ...

@friska...  .....
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 11:45 AM From the mobile phone | Show all posts
zidane_ziege replied at 25-9-2022 10:12 AM
UMNO claim PAS isteri dia yg lari ikut jantan lain

PAS pulak claim UMNO dan BERSATU umpama 2 iste ...

Kalau boleh bermadu, buat apa nak berkelahi
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kakikuDibibirmu replied at 25-9-2022 11:45 AM
Kalau boleh bermadu, buat apa nak berkelahi

Lobai kalau boleh nak kedua dua isteri menanggung hidup lobai umpama menanggung bewak hidup

Kenapa hanya satu kalau mampu pasang 2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-9-2022 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Patut  la abahcow  declare  bn musuh  utama   awek  jumpa skandal  lama rupanya.
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2022 10:51 PM | Show all posts
lobai2 hamPAS ni betoi2 lalang ... nak makan sana sini supaya teruih menang & dapat jawatan menteri kaa Duta Khas kaa apa kaa..

Harap2 semua partai politaik tolak jaa lobai2 hamPAS ni sorang2.. biaq berkubur teruih, partai paling sampah dek kerna tunggang ugama habis habisan..
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2022 12:39 AM | Show all posts
Kalau aku kena pilih antara BN dan PAS, aku akan pilih BN penyamun dari PAS penunggang agama dan munafik, depan cakap lain belakang cemolot sana sini. Depan cakap hudud, belaknag ambil rm90 juta dari umno. Keji gila..
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2022 12:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Semua pun x blh pakai
Nk vote sape lh nnt

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 08:03 PM GMT+8 , Processed in 0.127699 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list