CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: akeefz

PENGALAMAN SERAM RUMAH KAT JOHOR BAHRU

[Copy link]
Post time 20-6-2011 01:05 PM | Show all posts
hehehehee..mane si dinda dgn tuan rumah ni???
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 21-6-2011 01:04 PM | Show all posts
hehehehee..mane si dinda dgn tuan rumah ni???
siape_aku Post at 20-6-2011 13:05



    hehehe.. tuan rumah ada nih.. lum m.i.a lagi.. dinda plak tgh busy sket katanya.. free nanti dia sambung citernye....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-6-2011 01:43 PM | Show all posts
Post Last Edit by akeefz at 20-4-2012 14:20

-berpindah umah baru-
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 03:26 PM | Show all posts
kesian baby Man tu kena 'usik'.. Lagipon baby ni mmg senang nampak kan? kesiann....

Anak suadara aku pun sama gak dulu. asyiklah nangis siang malam. Tapi dia nangis time datang umah aku jek.. Aku duduk dengan family aku...
Anak saudara aku nangis sampailah arwah bapak aku lagi sebulan dua nak meninggal. Masa tu barulah kami tau yg anak saudara aku tu nampak 'benda' yg di 'hantar' oleh org untuk santau arwah bapak aku..

Sekarang anak saudara aku dah tak nangis2 lagi dah. Makin galak berlari adalah, sbb dia baru pandai nak berlari...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-6-2011 03:38 PM | Show all posts
kesian baby Man tu kena 'usik'.. Lagipon baby ni mmg senang nampak kan? kesiann....

Anak suadara ...
babette Post at 21-6-2011 15:26



    alhamdulilah... kesian baby kalu kena sakat gini nih....
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2011 04:17 PM | Show all posts
Reply 62# akeefz


    aii en akeefz... thanks sudi menjawap bagi pihak dinda yer..

Salam buat semua sahabat alam maya....

hari ni boleh la free sikit untuk sambung story mori... flash back sikit... psl org yg dtg mengubatkan umah dinda tu ada kata, bunyik yang berkeruk atas bumbung tu adalah bunyik rimau yang sedang menjaga umah dinda kerana ada anasir jahat dari luar yang nak  masuk..

Apakah anasir luar itu??? di sinilah akan dinda ceritakan, seperti yang dinda pernah bagi tahu, cerita ni berkait2 antara satu sama lain.. dinda short cut lagi yer citernya... anasir luar yg cuba memasuki umah dinda itu adalah, HANTU RAYA atau belaan dari sebelah ibu.. (nenek punya).. sebab nenek dinda ni dia pandai mengubatkan org... ghostbuster la kekdahnya...

Masa dinda dapat tahu citer ni... oh my God... rasa ternaik rambut ni... memang time tu.. ketika itu.. memang arwah nenek sedang sakit terlantar dekat kampung.. jadi bila arwah nenek ni dah sakit terlantar dia tak boleh lagi nak membuat segala macam ritual utk bagi belaan dia ni makan.. memang kat kampung arwah nenek ni sakit tak bleh bangun, tapi dia ada keinginan makan yang kuat.. untuk memulihkan gangguan di umah dinda tu kena selesaikan dulu masalah kat kampung.. maksudnya kena buang dulu hantu raya dan segala jin yg ada.. sementara itu org yang mengubat ni telah memagarkan umah kuarga dinda dan beliau meminta menyediakan satu sudut untuk di bentangkan sejadah beserta segelas air dan biarkan sejadah dan segelas air tu di satu sudut untuk tempoh 33 hari... org tu berpesan, klu sejadah tu bergerak atau senget seolah2 di gunakan, buat tak tahu2 jer, dan jika air dlm gelas tu luak atau tinggal sedikit, jgn terkejut.. sila isi lagi.. pesan org tu.. (tetiba lak dinda di tugaskan menjadi waitress okay... ) memang selepas org yg mengubatkan tu balik, esoknyer sejadah yg di bentangkan tu seolah renyuk seperti ada org yg duduk dan air dalam gelas tu juga susut sedikit.. apabila waktu malam, terdengar suara rg berdehem dari sudut sejadah tu di bentangkan... takut sudahhhh...

Maka satu sesi perawatan telah di tetapkan untuk dilakukan di umah nenek dinda. Arwah nenek ni sejak beliau jatuh sakit, dia dah tak duduk dalam bilik dia, mak sedara dinda bentangkan tilam dekat ruang tamu, untuk memudahkan pengurusan makan pakai arwah nenek ni. Sebelum tu dinda nak terangkan umah arwah nenek ni memang besar dan panjang.. kalau kita kat dapur nk panggil org kt hall depan, menjerit pun kdg2 org tak dengar.. punyalah panjang... ada 6 bilik, umah kayu.. dalam banyak2 bilik tu.. ada satu b ilik yag memang kitorang cucu2 dan juga mak2 sedara rasa seram nak masuk, klu masuk pun  utk keadaan terdesak la.. arwah nenek memang xbg org msuk sgt bilik dia ni.. bilik ni gelap. masa dinda kecik2 dulu rajin demam panas, klu balik kampung time demam nenek akan suh tidor dalam bilik dia.. katil dia katil lama, ada 4 tiang tinggi pada setiap bucu dan punyala tinggi katil arwah nenek ni,. okay cukup citer psl umah, bilik dan katil arwah nenek.. eheheh

Sesi berubat pun di jalankan... org yg mengubatkan tu pun mula membakar kemenyan.. asap mula memenuhi ruang.. jurus di bukan... asap di raup kemuka... suasana senyap dan sunyi... yg kedengaran hanyalah bunyik detik jam yang terus bergerak...
tiba-tiba org yg mengubat tu sambil memejamkan mata menunjukkan jari kearah bilik arwah nenek... dengan sauar garau... org mengubat tu kata.... "buka pintu bilik itu"....
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2011 04:22 PM | Show all posts
tunggu sambungan yer.. nk settle kejer jap sebelum balik...
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2011 04:58 PM | Show all posts
sambung laa lg
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-6-2011 05:45 PM | Show all posts
sambunggggggggggggggggggg...xsabar ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2011 05:55 PM | Show all posts
assalammualaikum dan salam satu malaysia forumer sekalian....  meh sambung satu citer sket yek...

...
akeefz Post at 21-6-2011 13:43



   Baby memang senang kena mcm ni kan
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2011 05:56 PM | Show all posts
Reply  akeefz


    aii en akeefz... thanks sudi menjawap bagi pihak dinda yer..

Salam buat s ...
adindaHikaru Post at 23-6-2011 16:17



   tau la Dinda busy kan..xpe2..sya setia menanti
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-6-2011 02:51 AM | Show all posts
hahaha.. ada sambungan lepas iklan plak.. bikin suspen tul la dinda ni hehee
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-6-2011 02:51 AM | Show all posts
Post Last Edit by akeefz at 24-6-2011 04:52

COMING SOON FROM DINDA HEHEHE....
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2011 10:25 PM | Show all posts
okeh... salam sahabat2 semaya...

okeh... mlm ni free sikit.. nak sambung sikit kisah sesi berubat kt umah arwah nenek..

Sedikit sedutan dari atas tu... tatkala org yang mengubat tu mengarahkan pintu bilik arwah nenek di buka...

"buka pintu itu"... pada masa ni, didna nengok sumer pak sedara, mak sedara dok saling pandang memandang, memasing mcm tak bergerak, memasing mcm menunggu dan berkata.. "kau la bukak,.. kau la.. eh apa lak aku yang bukak.. ko lah yang bukak..." ehehe dinda agak jer... masa tu dinda dengan kakak dan sepupu2 yg len dok kumpul kt tepi dinding duduk berhimpit2, konon2 takut la gamaknyer...

jadik bila tengok xder saper yang bangun pi bukak pintu, ayah didna pun bangun la pi bukak pintu bilik tu.. actually xder apa pun yang kuar dari bilik tu, tapi ikut kata org yang mengubat tu, dalam bilik arwah nenek tu, di satu sudut penjuru dalam bilik tu ada satu lembaga peremuan yang sedang mengadap ke dinding.. di sebelah atas siling bilik tu pulak ada satu lembaga yang menyerupai labah2 gergasi berbulu hitam... di daun tingkap bilik tu pulak ada se ekor beruk yang besar dan hitam.. mcm mawas la besarnya kata org berubat tu... bila dia sebut mcm mawas, dinda teringat la satu peristiwa dulu..

Umah nenek dinda ni atas sebidang tanah yang luas, umah nenek ni kira umah induk, jadi sepanjang2 tanah tu berderet la umah mak long, pak ngah, pak tam,pak teh.. masa time dekat2 nak magrib tu, dinda nak berjalan balik dari umah mak long ke umah induk... time tu budak2 la kan, selagi tak magrib selagi tu la tak ingat nak balik, oh yer... antara umah induk ni dengan umah pak tam ada satu kawasan yg lebih kurang mcm 1/4 pdg bola.. tanah tu berpasir la.. ada pokok ketapang.. jadi klu nk ke umah induk kena la melintas pokok ketapang ni, mak dinda ckp dulu masa dia anak dara pokok ketapang tu tempat jiran dia bunuh diri.. gantung diri dengan lidah terjelir.. jadi sambil dinda berjalan nak ke umah induk tu, takut gak sebab kena lintas kawasan tu, konon2 nak ilangkan rasa takut dinda buat2la tengok jam kat tangan, betul2kan tali sambil tunduk jalan laju2... tinggal lagi mcm 15 langkah nak sampai kt pintu umah nenk dinda ni, dinda nampak satu lembaga besar berbulu kuar dari pintu tengah umah arwah nenek.... hilang balik rumpun pokok sidang.. alamak!.. apa tu??? nak terus ker nak patah balik? nak terus takut, nak patah balik pun takut sebab kena tempuh balik pokok ketapang tu... xder pilihan dinda pun jerit jer.. EMAAAAKKKKKKKKKKKK!!! heheh pahtu mak dinda pun kuar... tamat citer bab lembaga mcm beruk tu..

okey sambung balik sesi berubat tu yer.... org yg mengubat tu kata,esok lepas magrib dia akan dtg lagi, tp dia minta sediakan kain putih (tak ingat lak baper panjang) sebilah gunting dan juga sekuntum bunga raya... org tu pesan lagi... dia nak pindahkan makhluk2 yang dlm bilik tu keluar esok, tp kena bincangla adik beradik mak dinda esok saper yang bleh tawar diri untuk masuk dan letak brg2 yg org mengubat tu dalam bilik arwah nenek..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-6-2011 07:14 AM | Show all posts
lagi hehehe?
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2011 02:33 PM | Show all posts
dinda... dimanakahh kau beradaaa... rindu aku ingin bacaaaa... *ala2 lagu katon bagaskara*
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 29-6-2011 12:21 PM | Show all posts
RAMAI DAH MENCARI DINDA NI.. MEH SAMBUNG LAGI MEH HEHEE
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2011 12:57 AM | Show all posts
dinda..oh..
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2011 12:40 PM | Show all posts
iskh Dinda ni plak menyepi diri suspen tul laa ke mana ek
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2011 05:03 PM | Show all posts
best pulak citer dinda nih xde sambungan k.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 11:52 PM GMT+8 , Processed in 0.101149 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list