CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2718|Reply: 25

"Mama Ni Dahlah Janda, Susah, Gemuk,"Zarina Anjoulie Marah Anak, Larang Tengok Kartun Melayu

[Copy link]
Post time 23-9-2022 10:59 AM | Show all posts |Read mode
Zarina Anjoulie memarahi anaknya, Martin kerana menonton kartun Melayu.


Katanya, "Martin please watch English punya, don't watch Malay cartoon."


Foto: IG




Dalam video yang tular di Facebook itu, Zarina memohon anaknya supaya mendengar arahannya.


"Mama ni dahlah janda, susah, gemuk, tolonglah janganlah torture mama. If i tell u dont do something, dengarlah."





Di ruangan komen ramai yang mempersoalkan tindakan Anju dan bertanya apa logiknya tak bagi tengok kartun Melayu?


  



  



Kata mereka, anaknya seharusnya menguasai Bahasa Melayu dengan baik, selain boleh bercakap Bahasa Inggeris.


Malah ada yang pelik apa kena mengena fizikal badan dan status Anju dengan kartun yang ditonton?


Tak kurang juga yang kasihan dengan anaknya yang terpaksa hadap ibu sepertinya.












Apa pun pastinya Zarina mempunyai alasannya yang tersendiri melarang anaknya menonton Bahasa Melayu. Tak gitu? -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 11:26 AM | Show all posts
best apaa kartun melayu... teringat zaman2 kluang man, usop sontorian, kampung boy, sang wira, anak2 sidek bahkan cite Kacang kt tv1 tv2 dlu pun iols tengok hurkeh meskipun ms tu dh kira tua utk tgok kartun
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 11:56 AM | Show all posts
"Mama ni dahlah janda, susah, gemuk, tolonglah janganlah torture mama. If i tell u dont do something, dengarlah."

hina lagi diri sendiri
elok sgt
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 11:57 AM | Show all posts
dysfunctional family to the bone.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:01 PM | Show all posts
gabriel martin?

leluhur latin ke

Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 23-9-2022 11:26 AM
best apaa kartun melayu... teringat zaman2 kluang man, usop sontorian, kampung boy, sang wira, anak2 ...

Biasa lah u... zaman skrg ibu bapa bangga anak tak pandai ckp melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ape kene mengene ko gemok ngn anak tgok katon

Xperlu bgthu pn kot cmtu
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kadang2 kesian nengok anaknye dok hadap kesundelan mak dia.. Berganti2 jantan.. Rosak minda anak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh tetiba mengaku susah pulak.bukan sebelum ni kata byk duit ke
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 01:36 PM | Show all posts
ko ingat orang melayu totok ni mundur sangat ke. yang mundur tu pemikiran  kau
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Klu xnak anak tgk kartun melayu, skrg dh canggih. Buatla restrictions ke ape ke. Tp motip xbg tgk kartun melayu? Best ape? Muka dh jawa totok, dok Malaysia pstu xpandai ckp bhs melayu, kan ke janggal ????
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kecoh lah orang luar pun rilek je tengok cartoon Malaysia. Sempit betul pemikiran
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bior.lah
Anak.dia...
Haha..
Janji anak2 kita pandai cakap bahasa melayu
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuat berangan kan dia. Nama ank cm latin. Tgk mak.bapak biasa2 je rupa

Dia kalau tak ambik drip whitening kulit biasa2 je
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts
xtravaganza replied at 23-9-2022 01:54 PM
Klu xnak anak tgk kartun melayu, skrg dh canggih. Buatla restrictions ke ape ke. Tp motip xbg tgk ka ...

Mak2 nenek2 melayu zaman now bangga anak cucu tak pandai cakap melayu. Tp cakap BI pun vocab limited jah.. rugi je. BM tak pandai. BI pun ala kadar...
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayat tu je diulang nk tjuk die very the kelakor yuckssss
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Jijik sgt ke bahasa melayu tu.
Pleaselah..
Meluat aku org yg pandang rendah dgn bahasa kita ni. Bersepah je sis, org kita ni pandai ckp lebih daripada dua bahasa. Dari kecik tgk gak kartun melayu tu. Elok je reti ckp English semua
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:52 PM | Show all posts
sejenis yang lapar perhatian...puiiii
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Koya sguh.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 03:25 PM | Show all posts
Ayat dia yg janda, susah, gemuk tu....sbb ank dia tak nak dengar ckp dia
Kira mcm kisah2 sedih dulu2 bila anak nakal tak dengar cakap, akan ada dialog " kita ni orang susah nak, orang pandang hina pada mak....jadi Kamal dengar lah cakap mak, jangan nakal2".....haaa....gitu lah lebih kurang perumpamaannya
Dia x kasi anak dia tengok kartun Melayu tapi anak dia tak dengar cakap, so nak tunjuk ke'frust'an dia tu, keluar lah lontaran ayat2 sedemikian drpd dia
Baideway besar betul kopek sheols
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-12-2022 05:33 PM GMT+8 , Processed in 0.121643 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list