CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: totokreturn.

[Tempatan] Ramai wanita elak diajak berkenalan lelaki Kelantan

  [Copy link]
Post time 19-9-2022 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Jangan benci sangat takut yg kita benci tu la jd laki nanti.
Kawan2 sekola iols dulu pun alergik sgt ngn org kelate, sekali hat tu la depa peluk cium skrg. Sayang kemain lak tu takmo share
Itu yg pompuan yg lelaki pun ada gak sampai ludah2 bila sebut pasal kelate sekali bini dia pun org kelate
Kemain syg sbb bini dia jenis jimat serupa mcm dia gak.
Paling takleh blah dia skrg pun dh kecek
kelate
Kat fb manjang update status dlm loghat kelate hahahah

Baik tak baik ni sikap manusia tu sendiri laa bkn ada kena ngena ngn negeri ke apa jodoh kita adalah cerminan diri kita.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2022 09:18 AM | Show all posts
n3ar replied at 19-9-2022 08:41 AM
yg aku pelik, pejabat2 gomen penuh sskjp ni...

even majlis perbandaran, majlis daerah negeri lain p ...

kalau bos asal kelantan,
konfem dia amik ramai staf kelate jugok.

aku suspek kat bos2 kat JPA tu ramai asal kelantan.
ore kelate ni sifat kenegerian kuat,
apa2 hal diaorang akan support sesama mereka.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:21 AM | Show all posts
“Kenapa ramai wanita tak suka budak kelantan?, baru aku nak ajak berkawan, dengan belagak dia kata, ‘maaf saya tak minat lelaki Kelantan’, apa salah kami?,” kata Syafiq.


jawapang untuk capik

awak terlalu kelantan utk saya
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:23 AM | Show all posts
kena hati2 dgn wanita2 kelantan...ramai dah barai
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 18-9-2022 09:55 PM
Mgkin wanita2 itu pikir pnjang elak balik kelantan nnt kena mandi dgn air teh tarik

Yeppp.. betul tuuu.. hangpa kawinlaa sesama hgpa sudahlaa..
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:26 AM From the mobile phone | Show all posts
brego replied at 19-9-2022 09:18 AM
kalau bos asal kelantan,
konfem dia amik ramai staf kelate jugok.


Yepp sgt sgt betul.. bos laki aku kelate.. kalo org krlate buat silappp diamm sajo.. laki aku buat silap kena cramah 3 hari.. pdhl bos bos sblm ni elok aje.. srmua kena tego kalo vuat silap...
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:28 AM | Show all posts
antara my observation, elak pasangan sskjp ni sebab susah nak balik kg, pemalas biawak bergantung dgn perempuan, pengotor, kuat sangat asobiyah, poyo, sexist,......sila sambung
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 19-9-2022 09:17 AM
Jangan benci sangat takut yg kita benci tu la jd laki nanti.
Kawan2 sekola iols dulu pun alergik sgt ...

Yep betulll tuu.. anak aku kalo cite pelakon krlate tuko channel.. sggup tengok cite hindu... aku ckplaa ngutuk tuu pada padalaa.. kang tak pepasal aku berbisan dgm kelate..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2022 09:32 AM | Show all posts
dah org kelantan pun cari sek-sek demo gak.

lagipun its an open secret why people are avoiding the Kelantanese.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
LautBiru52 replied at 18-9-2022 10:57 PM
Bagi aku lebih kepada isu budaya. Orang luar susah sikit nak blend. Tapi ade je jiran aku kelantan l ...

Rasanya sbb tu la kot, pompuan kelate biasanya ramai je yg nak selain faktor muka comel lote dorang ni jenis kuat cari duit terutama bab meniaga la.
Lelaki zaman skrg kan suka pompuan rajin cari duit.
Jiran iols yg kelate pun rata2 pembersih,ada sorang tu dia selalu bising dlm wassep group pasal org buang sampah merata ni.
Bini dia org Selangor selalu ckp laki dia tu suka deco umah bagai ni.Jadi umah dia kemas je laki dia rajin ngemas dan deco cantik2.
Kadang tidur lewat mlm ada je nak diy itu ini,jenis tak reti duk diam gak tk mcm tipikal lelaki kelate yg selalu dikaitkan dgn sifat malas dan membewak.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:37 AM | Show all posts
antara banyak2 negeri, warga Kelantan dan Johor memang menjaga agama berbanding negeri2 lain...yg paling out adalah Sabah dan Sarawak...
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu2 ada mamat ni ajak akak dating..nmpk je keter dia plat D, akak lari jejauh dan bagi mcm2 alasan la
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak nak kawen dgn sskjp sbb:
1. Menyampah dgn sskjp
2.meluat dgn perangai assobiyah sskjp
3. Pengotor..tak sanggup nk hidup dgn air teh tarik crude oil
4. Tak paham apa diorg ckp and benci dgr loghat accent sskjp
5. Jantan KEL pemalas n biawak hidup kaki dadah mat pet
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:40 AM | Show all posts
Edited by bottombikini at 19-9-2022 09:42 AM
Buritan replied at 19-9-2022 09:28 AM
Yep betulll tuu.. anak aku kalo cite pelakon krlate tuko channel.. sggup tengok cite hindu... aku  ...

hahaha..ni kelaka
bersedia la uols nanti bawa rombongan pengantin ke kelate

aku pun tak suka ore kelate
tapi bila pikir2 balik, eh bukan ke boss aku ni ore kelate dekat 20 taun dah
maybe sbb dia kelate liverpool


Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 18-9-2022 11:13 PM
Aku agak satu2 nya lelaki kelantan yg paling jadi rebutan atau diminati adalah seorg forumer kat sin ...

Duit byk kot mcm ddnfrens...sampai bbnu pun dtg melutut mintak dikahwini

I bukan perammmmmpasssss
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 19-9-2022 09:37 AM
antara banyak2 negeri, warga Kelantan dan Johor memang menjaga agama berbanding negeri2 lain...yg pa ...

Ko tak prnh kawan dgn org klate kot..
Kwn aku masa nak gi obersi, terus dicabutnya tudung masa dlm kapaterobang.

Yg sorg lg pulak, keje sekretmeri dgn bos cina, asal pakai baju kebaya ke kurung ke mesti nmpk lurah dendam dan tek selambak.

Jaga agama??no..no..no..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2022 09:50 AM | Show all posts
krustykrab replied at 19-9-2022 09:44 AM
Ko tak prnh kawan dgn org klate kot..
Kwn aku masa nak gi obersi, terus dicabutnya tudung masa dlm ...

there is always an exception to the rule...but it does not alter the majority perception
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:52 AM | Show all posts
tetapi wanita2 pantai timur ni pandai masak...berbanding dgn negeri2 lain...di bawah adalah negeri2 yg mempuyai wanita tak pandai masak:

1. Perak
2. Melaka
3. N. Sembilan
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:55 AM | Show all posts
clarizsa replied at 19-9-2022 02:08 AM
Bukan kelate je , tganu pun patut elakkan

teganu pun sama harjad
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 19-9-2022 09:50 AM
there is always an exception to the rule...but it does not alter the majority perception

Amboihhh tiber berskiping lak...kecek melayu la boh..baru lps 31 aug n 16 sept
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-12-2022 07:44 AM GMT+8 , Processed in 0.105697 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list