CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 13914|Reply: 218

[Tempatan] Ramai wanita elak diajak berkenalan lelaki Kelantan

  [Copy link]
Post time 18-9-2022 09:50 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Rockafella at 19-9-2022 08:14 AM

PETALING JAYA – Rata-rata golongan lelaki berasal dari Kelantan meluahkan tanda tanya tentang mengapa ramai wanita sering mengelak jika diajak berkenalan setelah mengetahui status negeri mereka.

Menerusi hantaran yang dimuat naik beberapa pengguna Facebook, masing-masing berasa hairan dengan tindakan segelintir wanita yang berasal dari negeri lain seolah-olah ‘anti-budak kelantan’.

“Kenapa ramai wanita tak suka budak kelantan?, baru aku nak ajak berkawan, dengan belagak dia kata, ‘maaf saya tak minat lelaki Kelantan’, apa salah kami?,” kata Syafiq.

Sementara itu, Mohd. Khairul juga berkongsi beberapa alasan yang sering diberikan oleh golongan wanita ketika cuba menjauhkan diri daripada kaum lelaki asal Pantai Timur itu.

“Awak asal Kelantan? maaf la, saya dah ada teman lelaki; saya tak faham bahasa awak, pelik sangat bunyinya; lelaki kelantan ramai ‘buaya’,” jelasnya.
Menjengah ke ruangan komen pula, rata-rata pengguna lelaki yang sememangnya anak jati negeri Tok Janggut itu mengakui mereka sering dipinggirkan oleh kebanyakkan wanita disebabkan dialek dan status negeri.

“Bila kami sembang dengan kawan-kawan Kelantan, mereka (wanita negeri lain) kata kami berpuak, bila kami nak kenal dan ajak berkawan, mereka tak nak dan tak suka pula, wanita memang pelik,” komen Syahmie. – KOSMO! ONLINE.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 18-9-2022 09:51 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Mgkin wanita2 itu pikir pnjang elak balik kelantan nnt kena mandi dgn air teh tarik
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 18-9-2022 09:55 PM
Mgkin wanita2 itu pikir pnjang elak balik kelantan nnt kena mandi dgn air teh tarik

Air boring kan ada.

Yang teh tarik tu selalunya air paip atau air perigi.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Sama la dgn meols. Tau kel je, block or unfriend terus.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Pastu kata wanita memang pelik.
Ko dah kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
X sanggup lah nk berbelas jam blk kelantan
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Salah haiwan tu
Biawak n mat pet patutnye
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-9-2022 10:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawin2 last2 kena culik depan rumah.  Dah makin parah negeri serombi blonde ni.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak payahlah..susah nak jumpa yang betol2 ok. Yang patut dielakkan adalah yang betol2 duduk Kelantan.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku xpernah ada prob ni sebab xde pun org kel yg minat aku dl
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:26 PM | Show all posts
Ada kawan orang Kelantan, setakat ni elok je perangai
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Arwah mak dan ayah i mmg haram kan kitorg kawen org kelantan... pengharaman ni mmg valid  sampai mati...  tu je sbb weols avoid terus sskjp
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:38 PM From the mobile phone | Show all posts
1tahun je posting di kelantan. kerja melawat kawasan dan interview utk projek. byk jumpa janda muda
mmg patut risau kalau kawin org lelaki sana..
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
green~tea replied at 18-9-2022 10:27 PM
Arwah mak dan ayah i mmg haram kan kitorg kawen org kelantan... pengharaman ni mmg valid  sampai mat ...

Nape? Bukan ke bahasa percakapan uols Boleh Saling memahami dan Boleh blend….
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau macam nik ibrahim din masa heols single dulu ok lah kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-9-2022 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ex staff I pun takmo kawin lelaki kelate waima sheols pun sskjp. Dia kata leceh.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Lelaki kelantan ramai anak mak dan pemalas.  Di beberapa negeri masih ada sentimen anak lelaki dilayan dgn lebih baik oleh si ibu berbanding anak perempuan yg kecik2 lagi dah kena tolong kerja rumah sampai dah kerja pun kena tolong wang ringgit.  Ini menghasilkan lelaki yg tak pandai kerja,  tak pandai cari duit,  tak pandai jaga bini,  seronok  bini yg berniaga tanggung keuarga.
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Bkn org kelantan Sk cr 1 Negeri ke..
Kt opis ak ramai kelantan kawen ngn org kelantan.. Sebelah kg la.. Sebelah umah la..
Ada kawen ak org n9 kawen ngn laki kelantan.... Mmg cerai berai la mase awak kawen ritu.. Rebut ank bagai.. Sampi mk pk adik kk smua msuk campur... Ak igt mmg beroatah arang sudah... Alih2 ak dgr dorang rujuk mls ak nk layan n9 v kelantan...
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2022 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagi aku lebih kepada isu budaya. Orang luar susah sikit nak blend. Tapi ade je jiran aku kelantan laki bini baik dgn kitorang sekeluarga. Pembersih rajin masak. Kwn aku pun kawin dgn orang kelantan pun ok je. Takde perangai biawak ke baran ke
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 09:01 AM GMT+8 , Processed in 0.123093 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list