CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: mojarean_X

[Tempatan] Misteri kehilangan Nenek Painah dalam kebun sawit. Post#135 Ada ‘lembaga besar’ jaga nenek Painah selama 6 hari hilang

  [Copy link]
Post time 16-8-2022 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalu terkeliru antara Senggarang dgn Sanglang. Sanglang, orang naik motor keluar sesuka hati serupa Bali.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-8-2022 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
lady_bonia replied at 15-8-2022 11:37 PM
Patotlah mak bapak aku dulu x kasi aku join aktiviti melibatkan masuk2 hutan/ perkhemahan masa study ...

kawasan hutan bukit gunung air ni pada aku elakkan lah....nak beriadah ada byk tmpt dan cara lain
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 07:36 AM From the mobile phone | Show all posts
auntieagony replied at 15-8-2022 11:02 PM
Alhamdulillah dah jumpa makcik ni.

Auntie salute survival skills dia. 6 hari hilang, mkn/minum, tid ...

kalau dlm keadaan biasa haruslah acik ni dah terjerit2 panggil orang minta tlg..takkan xde org lalu lalang..katanya dlm 800m je dari rumah..tambahan pulak tgh ada ops pencarian kan...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-8-2022 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mojarean_X at 16-8-2022 09:25 PM


BATU PAHAT –  Kehilangan Painah Siean,79 warga emas yang hilang sejak Rabu lalu  akhirnya terjawab apabila dia ditemui selamat oleh dua orang awam pagi tadi.

MalaysiaGazette difahamkan individu berkenaan merupakan pengamal perubatan alternatif.Ketua Polis Daerah Batu Pahat ACP Ismail Dollah dihubungi berkata, Painah  ditemui dalam keadaan selamat kira-kira 11.25 minit pagi tadi.

“Warga emas itu dijumpai oleh dua orang awam yang turut bersama dalam operasi mencari yang disertai oleh 102 orang pegawai dan anggota daripada pelbagai jabatan dan agensi kerajaan serta 20 orang kampungPainah dijumpai dalam keadaan lemah berhampiran lopak air pada jarak 900 meter daripada pos kawalan operasi dan 1.4 km dari arah hadapan rumahnya.

“Turut dijumpai bersamanya sepasang selipar dan secekak lidi daun sawit yang sebahagiannya telah diraut,” kata Ismail yang mengesahkan penemuan warga emas itu.

Walaupun Painah dalam keadaan stabil, dia dihantar ke Hospital Sultanah Nora Ismail, Batu Pahat dengan menaiki ambulans untuk rawatan selanjutnya.

Kehilangan Painah mendapat perhatian ramai apabila dia dilaporkan hilang selepas  keluar ke kebun kelapa sawit berhampiran rumahnya di Kampung Parit Kasih Sayang, Senggarang, di sini, Rabu lepas.

Anaknya mendakwa Painah keluar rumah pada jam 3.30 petang dan tidak pulang ke rumah selepas itu.

Susulan itu, operasi dilancarkan untuk mengesan Painah. – MalaysiaGazette

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 13-8-2022 07:25 PM
Memang disyaki bunian dah kidnap acik ni katanya.

[

Dr kidnap mamat korea tu baik kidnap jibon n wak jahit...moga aman Melesia ku..
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
nw111 replied at 16-8-2022 02:00 AM
Dr kidnap mamat korea tu baik kidnap jibon n wak jahit...moga aman Melesia ku..

Aminnnn ya rabbbbbbb
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
JunkMail replied at 15-8-2022 11:22 PM
Serius lahhhhh... Cite benar ke main-main ni? Boleh nampak dgn mata kasar ke? Diorang menyoping pa ...

Dunia nyata.. ms aku dgr ni pun thn 90an.. tp aku x kenal pun kalo kat pasar mn satu manusia mana satu bunian..tgk sama je semua.. org tua2 kenal la mn satu nye.. elok je berjual beli pakai duit..x dgr pulak citer dia org dpt daun kering atau sistem barter..
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:18 AM | Show all posts
Nenasketum replied at 15-8-2022 10:50 PM
Mak aku pernah citer neiber dia masa duk di Kampung Siglap di SG. Neiber lelaki, kira oku la sebab o ...

wah x sangka eh ada org pernah dok siglap SG...kg rare masa dulu kat SG sekarang dah x ada kg2 ni kat SG...famili i dok kg kembangan SG
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-8-2022 10:23 AM | Show all posts
ni la tgk video anak dia tarik tangan dia tp semua tak nampak. last2 anak lemah n pengsan sbb nk selamatkan mak dia pnya pasal. scary pn ade tgk video smlm
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:41 AM | Show all posts
mojarean_X replied at 16-8-2022 09:57 AM
BATU PAHAT –  Kehilangan Painah Siean,79 warga emas yang hilang sejak Rabu lalu  akhirnya terjawab ...

sape pengamal perubatan tu
cer die tlg scan mana MH370, acap, zalina azman, sharlinie, tah sape lg dh x igt dh


Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
ina_na replied at 15-8-2022 08:44 PM
Org bunian ni bukan suka semua org..kat Raub dl kalo ari minggu kat pekan sari ramai je deme turun ...

Biar betul boleh nampak ke? Betul ke muka dorang takde muka mcm dlm pilem Misteri Jalan Lama tu

Penah terbaca katanya dorang lebih berminat dgn org lelaki berbanding pompuan.
Biasanya lelaki2 yg baik laaa
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 11:22 AM | Show all posts

alhamdulillah jumpa dlm keadaan yg selamat, cukup sifat dan bernyawa
klu nyai ni bercerita pengalaman dia pun best utk dijdkan iktibar
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 11:26 AM | Show all posts
ina_na replied at 15-8-2022 08:44 PM
Org bunian ni bukan suka semua org..kat Raub dl kalo ari minggu kat pekan sari ramai je deme turun ...

kaka pernah tgk kejadian seperti ini dekat Bukit Kepong tempat kejadian tembak menembak komunis dgn polis dan org awam
benda berlaku dlm tahun 1994, ms tu kaka tgh tunggu bas utk menghala ke Muar
ms tu awal pg dlm pkl 7 lebih, kaka nmpk ada org lalu lalang msk ke dlm kawasan balai polis tu dr seberang jln
pakaian diaorg hitam putih plk tu, pelik sgt
kaka sungguh ralit tgk keadaan tu yg cam sibuk dan meriah
tetiba sorg pakcik ni tegur dan ckp sedekahkan fatehah buat diaorg yg terkorban
bila kaka pandang semula ke arah tempat tu hanya tinggal bgnan yg separa musnah
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-8-2022 11:31 AM | Show all posts
Pengamal perubatan alternatif yang jumpa Painah Siwan




Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 11:36 AM | Show all posts
takayama replied at 16-8-2022 11:26 AM
kaka pernah tgk kejadian seperti ini dekat Bukit Kepong tempat kejadian tembak menembak komunis dg ...

penampakkan mcm ni iols pernah juga, masa kecik
kita dlm dimensi mereka, atau mereka dlm dimensi kita... ntohla yg mana satu

alhamdullilah makcik ni dilepaskan dgn selamat, semoga makcik painah cepat sembuh
team paranormal jgn nak menderu plak ke rumah makcik ni, bagila dia rehat sepenuhnya
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-8-2022 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Temubual bersama orang kampung selepas kejadian

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-8-2022 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ina_na at 16-8-2022 02:10 PM
Suchi replied at 16-8-2022 10:52 AM
Biar betul boleh nampak ke? Betul ke muka dorang takde muka mcm dlm pilem Misteri Jalan Lama tu

...


Muka mcm org kita je.. x de pun rupa antu..kalo x,x kan deme leh menyoping kat pekan sari.. kulit pun sama mcm kita ade cerah,ada gelap..sama mcm kita2 ni.. org tua2 pandai la tgk.. kalo harap ke aku..mmg x tau la . Aku pun sibuk membeli brg tuk rumah.. x de pun rs takut.. sbb x de rs seram pun.. x de rs pe pun.. kira nye kita rs mcm biasa je.. bl dgr org tua2 citer br tau.. tp tu la sampai skrg x reti tgk.. sudahnya biarkan je la.. kalo selisih bahu pun x tau.. dah la x tau.. x kisah pulak.. hahaha


Kwn opis mak aku dl bercinta gan puteri bunian kat situ.. x kawin sbb mak pakcik tu x restu.. dr muda sampai ke tua ko.. sampai ke sudah aku x jumpa gf dia tu..dia org citer siap p ambik gambo ic lg..cuma mata nampak pelik ke atas mcm tu..tah la aku x tgk pun gambo..member2 opis mak aku sll la bgtau gf dia dtg..dia org elok je menyembang gan gf dia..
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
takayama replied at 16-8-2022 11:26 AM
kaka pernah tgk kejadian seperti ini dekat Bukit Kepong tempat kejadian tembak menembak komunis dg ...

Waktu pertukaran dia org kot ms tu..sbb mmg dia org ade ms pertukaran kan tuk keluar ke alam kita..yg aku tau satu pg satu senja sblm maghrib gitu kalo x silap.. kadang2 org dpt tgk dunia dia org.. kira untung la uolss dpt tgk
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah nek painah selamat. Terima kasih semua yg bertungkus lumus tolong cari nek painah

Mesti bunian yg bertggjwb kidnap nek painah kena leter kaw2 sebab pi kidnap orang tua
Nak suruh jadi khadam tak boleh pasal kudrat dah haus. Nak bagi kawen, jantan bunian jaman now pun mungkin demanding nak kawen dengan anak dara cun bergetah, bonus kalu keje gomen
Tu yang akhirnya mereka ambek keputusan pulangkan nek painah
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Aritu kt fb nmpk sorg ni share pengalaman cari adik dia hilang kt pantai.. pas seminggu kot, balik adik dia dr laut juga.. masih bernyawa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 09:12 PM GMT+8 , Processed in 0.200996 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list