CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2641|Reply: 28

Beberapa Lelaki Serang Pusat Tahfiz, Terjerit-jerit Belasah Pelajar

  [Copy link]
Post time 12-8-2022 06:53 PM | Show all posts |Read mode
Satu rakaman insiden beberapa pelajar tahfiz dipukul tular menerusi satu hantaran di Instagram pada Jumaat.


Rakaman berdurasi pendek itu di muat naik oleh pemilik akaun Instagram dikenali act431_775 yang menunjukkan seorang lelaki berpakaian separuh bogel berteriak memanggil pelajar berkenaan sebelum menampar, menendang dan memukul mereka bersama rakannya.




IG @act431_775




act431_775 berkata, tindakan tersebut tidak sepatutnya berlaku.


Video dan entri yang dimuat naik itu menerima banyak tontonan dan pelbagai reaksi serta komen dari warganet terutama artis tanah air.


Pelakon, Sharnaaz Ahmad berkata, “Gangster kampung, selamat bermalam dan menjadi lauk pari masak dalam lokap ya sayang".









Tidak ketinggalan di ruang komentar, pelakon Wak Doyok turut mempersoalkan tindakan lelaki itu terhadap pelajar tahfiz yang disifatkan keterlaluan.


Berkongsi pandangan yang sama Pencetus Ummah (PU), Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim atau lebih dikenali PU Amin menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap pelaku dalam video tersebut.







Sementara itu, Sinar Harian sedang berusaha mendapatkan maklumat lanjut dan pengesahan kejadian dari pihak polis.




Sumber: Sinar Harian
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2022 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Separuh bogel dek? Akak ingatkan ber g string dek.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 08:32 PM | Show all posts
aku rasa nk tendang si pengupload ni, takde cerita sebenar..
main letak video, buat org tertanya2, dpt byk hits, jana iklan, dapat duit

duit hasil video budak kene tendang

so, mohon cari pengupload ni, tendang ramai2 je dlu
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
No komen.....xtau ujung pangkal citer....
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak sparing muay thai,bukan dengan budak tahfiz..ko rasa dah macam Buakaw ke?
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 08:41 PM | Show all posts
dia ada sebut hormat orang tua? rasanya ada kes ni.  
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
mana videonya?
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap: dia ada sebut hormat orang tua ...


Dah tu knp ustaz pun kena pukul sekali
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2022 09:44 PM | Show all posts
So dah tahu ker kenapa mengamuk?
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengupload asal di fb tanpa ada detail.... cari dot com copy pun tanpa detail....

Meh aku kopipes setakat update yg ada...

Kuala Lipis: Ustaz menerima empat jahitan di mata kanan dan tangan cedera serta badan lebam selepas diserang lima lelaki di sebuah pusat tahfiz di Jalan Cheneras, di sini, kerana tidak berpuas hati soal pembayaran makanan.

Dalam kejadian jam 5.10 petang semalam, suspek berusia 30-an bersama seorang pelajar tahfiz pergi ke pusat tahfiz itu yang mana tiga orang menyerang mangsa berusia 30-an yang ditugaskan menjaga pusat terbabit.

Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor berkata, pihaknya menerima laporan polis berhubung kejadian itu pada jam 6.43 petang yang dibuat oleh seorang pelajar tahfiz berusia 11 tahun yang turut mengalami kecederaan di badan ketika bersama ustaz terbabit.

Menurutnya, punca kejadian akibat tidak puas hati terhadap ustaz berkenaan kerana pembayaran makanan di pusat tahfiz.

"Bertindak atas laporan polis, polis menjalankan beberapa serbuan pada awal pagi tadi di kawasan Damak, Jerantut di mana dua lelaki ditahan manakala tiga lagi masih bebas.

"Semakan mendapati suspek mempunyai rekod kesalahan lampau jenayah dadah dan mereka berdua juga positif methamphetamine," katanya dalam kenyataan hari ini.

Azli berkata, suspek direman empat hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan dan Seksyen 448 kanun sama.

"Suspek turut disiasat mengikut Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

"Tiga lagi suspek yang masih bebas sudah dikenal pasti dan usaha mengesan serta menahan mereka sedang dijalankan," katanya.

Disiarkan pada: Ogos 12, 2022 @ 8:16pm

https://www.hmetro.com.my/utama/2022/08/870987/ustaz-pelajar-tahfiz-cedera-diserang-lima-lelaki
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Cuma tertarik dgn komen2 kat atas tu... ada nama sharnazahmad... gangster kampung katanya...

Apa beza dgn dia.... yg penah menjadi gangster twitter satu ketika dulu membuli patah amin.. hahahaha..
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 01:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap kena lanyak sebelum sumbat lokap
Sampah masysrakat
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 06:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Komen retis2 msia....x nmpk matang langsung
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 06:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Taik dadah sampah masyarakat. Harap mampos overdose jah
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 13-8-2022 06:40 AM
Komen retis2 msia....x nmpk matang langsung

Komen sekadar menumpang view posting orang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak kaki ngadu kat pak kata kena buli tapi acah² je kata kawan² nya...pastu hutang duit makan ngan ustaz smpai ratus²
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-8-2022 12:25 PM | Show all posts
Bila tak siasat betul2 siapa betul siapa salah tahunya nak membantai orang je macam tu ler hasilnya
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 12:30 PM | Show all posts
tengok pun tau taik dadah
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah agak.. Sbb dadah... Knp x mampus taik dadah nik
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2022 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku bc kat FB katanya anak dia x dibg makan magie dan air gas.. agak Bodo la kalo bab tu nak mengamuk.dlm Maahad kan makan minum mmg dipantau..x blh mkn sembarangan..tu kalo btl pasal tu...kalo pasal lain x tau la..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 12:32 AM GMT+8 , Processed in 0.106150 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list