CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1669|Reply: 23

Yasin Sulaiman ada berita gembira... beriya kata ganja bukan lagi dadah? Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati

  [Copy link]
Post time 6-7-2022 10:06 AM | Show all posts |Read mode
Edited by Raline at 6-7-2022 01:56 PM




Yasin Sulaiman ada berita gembira... beriya kata ganja bukan lagi dadah? dia faham ketua hakim negara juga telah menyokong kanabis untuk perubatan.

Katanya juga kita jangan ikut lagi dakyah yang lama' ganja tidak boleh merosakkan minda dan otak.


berita selanjutnya menyusul.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 6-7-2022 10:11 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 11:30 AM | Show all posts
kalau benar, mebi heols akan trlepas lah kot dari hukuman.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Ketum sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 12:01 PM | Show all posts
SAMPAH MASYARAKAT!!!!!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 12:28 PM | Show all posts
arggggghhhh benci aku. dan2 laa halal semua
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-7-2022 01:55 PM | Show all posts
Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati


Penyanyi nasyid dan komposer, Yasin Sulaiman


PETALING JAYA: "Saya amat bersyukur dengan keputusan ini," kata penyanyi nasyid dan komposer, Yasin Sulaiman selepas Mahkamah Majistret di sini melepas tanpa membebaskannya daripada tuduhan mengedar dadah berbahaya jenis ganja hari ini.

Yasin atau nama sebenarnya Muhammad Yasin Sulaiman menyifatkan keputusan itu satu perkembangan positif bagi dirinya.

"Alhamdulillah, saya mengikut proses dan peruntukan undang-undang dan saya amat bersyukur dengan keputusan ini.

"Tidak lupa juga ucapan terima kasih saya kepada rakan dan keluarga yang banyak memberikan sokongan, merekalah sumber kekuatan utama saya," katanya ketika ditemui di pekarangan Mahkamah Majistret di sini, hari ini.

Sementara itu, abang Yasin, Zain Sulaiman, 50, berkata, mereka sekeluarga bersyukur dengan keputusan Mahkamah Majistret biarpun adiknya itu tidak dapat beraya bersama pada Aidiladha nanti.

"Kami semua bersyukur dengan perkembangan kes ini, walaupun Aidiladha ini kami tidak dapat beraya dengannya, namun Alhamdulillah, kami lega dengan perkembangan kes yang Yasin hadapi ini.

"Saya harapkan rakan-rakan, teman akan terus mendoakan untuk Yasin," katanya.

Terdahulu, penyanyi nasyid dan komposer, Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati selepas Mahkamah Majistret melepas tanpa membebaskannya daripada tuduhan mengedar dadah berbahaya jenis ganja anggaran berat 214 gram, Mac lalu.

Bagaimanapun Yasin didakwa mengikut Seksyen 39A (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana kesalahan miliki dadah jenis kanabis seberat 193.7 gram.

Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun penjara dan tidak kurang 10 sebatan.


https://www.bharian.com.my/berit ... gantung-sampai-mati

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-7-2022 01:56 PM | Show all posts
lasagna replied at 6-7-2022 11:30 AM
kalau benar, mebi heols akan trlepas lah kot dari hukuman.

Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati


Penyanyi nasyid dan komposer, Yasin Sulaiman


PETALING JAYA: "Saya amat bersyukur dengan keputusan ini," kata penyanyi nasyid dan komposer, Yasin Sulaiman selepas Mahkamah Majistret di sini melepas tanpa membebaskannya daripada tuduhan mengedar dadah berbahaya jenis ganja hari ini.

Yasin atau nama sebenarnya Muhammad Yasin Sulaiman menyifatkan keputusan itu satu perkembangan positif bagi dirinya.

"Alhamdulillah, saya mengikut proses dan peruntukan undang-undang dan saya amat bersyukur dengan keputusan ini.

"Tidak lupa juga ucapan terima kasih saya kepada rakan dan keluarga yang banyak memberikan sokongan, merekalah sumber kekuatan utama saya," katanya ketika ditemui di pekarangan Mahkamah Majistret di sini, hari ini.

Sementara itu, abang Yasin, Zain Sulaiman, 50, berkata, mereka sekeluarga bersyukur dengan keputusan Mahkamah Majistret biarpun adiknya itu tidak dapat beraya bersama pada Aidiladha nanti.

"Kami semua bersyukur dengan perkembangan kes ini, walaupun Aidiladha ini kami tidak dapat beraya dengannya, namun Alhamdulillah, kami lega dengan perkembangan kes yang Yasin hadapi ini.

"Saya harapkan rakan-rakan, teman akan terus mendoakan untuk Yasin," katanya.

Terdahulu, penyanyi nasyid dan komposer, Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati selepas Mahkamah Majistret melepas tanpa membebaskannya daripada tuduhan mengedar dadah berbahaya jenis ganja anggaran berat 214 gram, Mac lalu.

Bagaimanapun Yasin didakwa mengikut Seksyen 39A (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana kesalahan miliki dadah jenis kanabis seberat 193.7 gram.

Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun penjara dan tidak kurang 10 sebatan.


https://www.bharian.com.my/berit ... gantung-sampai-mati
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2022 01:57 PM | Show all posts
alhamdulillah.. itu jer iols bleh ckp.. sipi-sipi juga kes heols ni.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-7-2022 02:04 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 02:28 PM | Show all posts
Terdahulu, penyanyi nasyid dan komposer, Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati selepas Mahkamah Majistret melepas tanpa membebaskannya daripada tuduhan mengedar dadah berbahaya jenis ganja anggaran berat 214 gram, Mac lalu.

Bagaimanapun Yasin didakwa mengikut Seksyen 39A (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana kesalahan miliki dadah jenis kanabis seberat 193.7 gram.

ada pindaan berat ke?
atau ganja tak sama ngan kanabis?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Heshe ambil kanabis kan? Entah ler walaupun iols tak ambil ke hirup ke sedut kannabis tapi katanya dadah tu tak seteruk dadah lain yang bagi khayal, katanyalah. Macam ketum katanya sebab sesetengah state kat US tu halalkan untuk perubatan. Eee entah la, anti depressant kan aderrr.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 03:16 PM | Show all posts
Terlepas hukuman gantung sampai mati aje.. sebab tak tuduh dia mengedar
tapi still hadap pertuduhan in possession... penjara seumur hidup, tdak kurang 5 tahun dan 10 sebatn
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
tompie replied at 6-7-2022 03:16 PM
Terlepas hukuman gantung sampai mati aje.. sebab tak tuduh dia mengedar
tapi still hadap pertuduhan  ...

Posting ke-13 baru jumpa yg paham intipati cerita
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Syukur kehadrat Ganja.
Ganja bangga dengan diri sendiri

Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
GegarVaganja replied at 6-7-2022 05:59 PM
Syukur kehadrat Ganja.
Ganja bangga dengan diri sendiri

Elok je dia sihat tanpa ganja dalam penjara. Apa perlunya ganja kalau dalam penjara sihat tanpa ganja? Musykil pulak aku
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2022 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 6-7-2022 06:04 PM
Elok je dia sihat tanpa ganja dalam penjara. Apa perlunya ganja kalau dalam penjara sihat tanpa ga ...

Dia guna ganja sebab help dengan depresson bipolar kot. Now di penjara dia ambik ubat psy.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ganja boleh merosakkan otak kalau ambil everyday..mustahil xde kesan sampingan
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
sayawifenikmie replied at 6-7-2022 02:28 PM
Terdahulu, penyanyi nasyid dan komposer, Yasin terlepas hukuman gantung sampai mati selepas Mahkamah ...

Tak kisah la samada ganja keww kanabis kewww yg penting bak kata NormaJanda kita, kalau dah high on either of this, waktu solat boleh ingat kewww?

Wakahkahkahkahkahksh
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2022 06:13 PM From the mobile phone | Show all posts
GegarVaganja replied at 6-7-2022 05:59 PM
Syukur kehadrat Ganja.
Ganja bangga dengan diri sendiri

NORMAJANDA kita bertanya...ko bila tengah high on ganja...boleh ingat akan masuk waktu solat kewww ganja?

Ko basuh dia cukup cukup pleaae...

Wakahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 11:37 AM GMT+8 , Processed in 0.118390 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list