CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 64094|Reply: 1029

Tak Tahan 'Dipijak-Pijak' Penyondol Suami, Akhirnya Puteri Sarah Saman Ira Kazar!

  [Copy link]
Post time 30-6-2022 12:45 PM | Show all posts |Read mode
Akhirnya, Puteri Sarah ambil tindakan saman terhadap Ira Kazar, wanita yang didakwa kacau suami dan rumah tangganya!


Kata Sarah, saman adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan kemelut selepas empat tahun pendam perasaan.


Foto: IG




"Empat tahun saya berdiam kerana mahu beri peluang. Kalau boleh nak selesaikan masalah ini tanpa melibatkan mahkamah dan tak perlu satu Malaysia tahu. Apabila sudah sampai tahap begini saya rasa ia biadab.


"Memang selama ini ada niat hendak ambil tindakan, tetapi masa itu saya asyik terfikir apa akan terjadi kepada saya, perkahwinan dan keluarga.


"Selepas pulang dari umrah saya sangat yakin dengan keputusan ini. Saya juga ada buat solat istikharah dan nampak jalan apa yang harus dilakukan," katanya kepada mStar Online.




Foto: mStar




Sarah hadir ke pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di Shah Alam pada pagi Khamis untuk membuat aduan.


Ira Kazar didakwa mempunyai hubungan sulit dengan Syamsul dan menghantar pelbagai ugutan melalui pesanan di media sosial.


Sarah melalui peguamnya menfailkan saman terhadap Ira di mahkamah sivil pda 26 Jun lalu dan wanita tersebut sudah menerima surat arahan supaya menghentikan sebarang bentuk gangguan dua hari kemudian.




  



Kes ini akan mula dibicarakan di mahkamah pada 4 Julai depan.


"Saya buat semua ini untuk diri sendiri dan keluarga. Sampai bila saya mahu dipijak-pijak.


"Jadi kepada sesiapa yang nak sondol (rampas) selepas ini perlu lebih berhati-hati. Saya mahu pertahankan perkahwinan dan perjuangkan hak sendiri.


"Kalau dah ambil orang punya duduk diam-diam, jangan ambil dan canang sana-sini serta kacau keluarga orang lain."


  



Dalam permohonan yang dibuat, Sarah mahu Ira tampil memohon maaf dan berhenti daripada melakukan sebarang tindakan gangguan terhadapnya.


Sementara itu Sarah tak mahu komen hubungan dengan Syamsul namun lelaki itu ada datang menjenguk anaknya ketika masuk hospital baru-baru ini.


  



Syamsul dan Sarah mendirikan rumah tangga pada Mac 2014 dan pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 2. -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-6-2022 12:49 PM | Show all posts
u gooo girl
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak perempuan dia comel
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 12:50 PM | Show all posts
dua2 muka sama.. mcm adik beradik..
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Buat lah ape yg terbaik untuk diri kamu ...

Hanya jangan berak cair merata tapi no action.
Macam dia tuuuuu

Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 12:57 PM | Show all posts
Ok finally...kita nantikan keputusannya. Kira penyondol je yg disaman, laki yang sama gatal melayan? Dibiarkan aman. Ujung-ujung jantan jugak terlepas dari dibahan.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah amik hak orang lepas tu canang sana sini.. Betul tindakan sarah. Semoga di permudahkan semua. Sol sol..
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Bab ni aku sokong..sebab dia msh bergelar isteri..dan biar penyondol kat sana jgn nk beria sgt ko dah sondol laki org membongkar hebat..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-6-2022 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Adakah sol bakal menghalalkan IK dan kes ini bakal dikatup?
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Tabik sangat keputusan dia kali ini. Bab dia kata dah hambik hak orang, duduk lah diam diam. pastu nak kacau sana sini. Memang nahas lah kena ko IK
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Sazreena replied at 30-6-2022 12:57 PM
Ok finally...kita nantikan keputusannya. Kira penyondol je yg disaman, laki yang sama gatal melayan? ...


Dia saman sb ira tu ugut2 dia.  Kira gngu emosi kan.  Bkn sb jd org ke 3.

Sb semua tau kalau pasal org ke 3 susah nk menang. Tp ira ni mmg biadab pun.  Ko da kacau laki org jadi skndal yg ko nk kacau bini dia pesal.  Ko enjoy je la dgn duit yg sol tabur.  Apa pnye bengap la rempit sekor ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:07 PM | Show all posts
dekat Sol, ada tindakan apa-apa tak? laki pun sama miang kot.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
mendeluk replied at 30-6-2022 01:04 PM
Tabik sangat keputusan dia kali ini. Bab dia kata dah hambik hak orang, duduk lah diam diam. pastu n ...

Kan... Kalau kalah si ira tu mgkin sol yg byrkan.  Tp dulik apa kan.  

Jnji hati puas walau dpt duit laki sndiri.  

Ps pun tak kisah kan sol lg kot.  Dia sekadar mencuba tp kalau sol nk blah pun rasa dia ok..

Dia ada support sistem yg kuat.. Ank2 confirm dpt kt dia.. Mertua side dia.  Hrta sepencarian takpyh ckp.. Bahagian ank2 lg.  

Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:09 PM | Show all posts
Dah saman dok dendiam je dek. Biar loyar buat kije, tayah nak PC sana live sini.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
rainbowrainz replied at 30-6-2022 12:50 PM
Anak perempuan dia comel

Kan.. Kecik2 da cntik.  Besar nti lg cntik dr mak dia

Kalau ank sol dgn ik confirm  rohingya
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
missHaidiD replied at 30-6-2022 05:10 AM
Kan.. Kecik2 da cntik.  Besar nti lg cntik dr mak dia

Kalau ank sol dgn ik confirm  rohingya

Hahahaha..nasiblah sape suh jd oink oink khuenss
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-6-2022 01:12 PM | Show all posts
Laki kalau  kene sondol bole je rejek. Dah ko pun gatai bijik punei melayan bak kata org banjar - It tAkes 2 to Tango yaachh
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Nmpk gaya ps mcm syg lagi dkt sol. Hrp yg terbaiklah utk depa
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Go go sarah. Bagus tindakan kau ni. Ajar perempuan tu. Dah keluar dgn suami orang pastu duk kacau2 isteri org tu.
Harap sarah teguh dgn keputusan ni.
Suami kau mcm biasalah diam je. Isteri jelah sibuk nak bela diri, pertahankan rumahtangga ape semua.
Syamsolbisol tu nak kisah ape kan. Ramai bekap sokong si sol tu, org lelaki ade perempuan ade.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2022 01:20 PM | Show all posts
moga dipermudahkan urusan PS and family kecil dia.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-8-2022 06:24 PM GMT+8 , Processed in 0.089041 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list