CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12
Return to list New
Author: YgBenar

[Tempatan] KKM tak galak guna serbuk kunyit, daun semambu rawat HFMD

[Copy link]
Post time 23-5-2022 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dek kenapa nak susah lumur kunyit cari daun semambu bagai? Beli shj lah calamine lotion di farmasi, buka penutup then lumur pada badan baby/ kanak2. Simple bukan? Kamu igt duduk rumah keliling hutan batu senang ke nak dapat daun semambu bagai? Ada ulcer dlm mulut titis shj oral aid. Simple dan straightforward bukan? Mujarab jah so far. Ummah suka benar complicate kan diri sendiri.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-5-2022 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman iols yg dulu selalu gatal..utk diri sendiri iols suka pakai kunyit n semambu dr calamine...sbb calamine tu bila kering...gatainya rs...kunyit tu kalo dulu2 dia gelek dgn beras...or campur dlm bedak sejuk..
Tp utk anak aku mls kang abis 1 rumah berkunyit..aku sapu je la calamine...kalo cslamine tak berjaya..pi carik semambu lak
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2022 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak aku masa kecik2 kalau selsema aku buh kunyit hidup. Tumbuk2 ambik air dia sapu atas hidung dan batang antara antara kening tu. Budak kalau selsema mana ada ubat. Ubat UTK dewasa pun kuat asik.buat ngantuk je. So far mujarab la..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2022 06:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Lumur dengan microchip
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2022 08:07 PM | Show all posts
addamnor replied at 23-5-2022 03:18 PM
Dek kenapa nak susah lumur kunyit cari daun semambu bagai? Beli shj lah calamine lotion di farmasi,  ...

aku pun pelik, dah tahun 2022 masih gigih nak giling ubat sendiri. ummah memang komplikated.





Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-8-2022 01:13 PM GMT+8 , Processed in 0.082514 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list