CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: CARI-MAL

'Allah Uji Kesabaran Tahap 6' - Puteri Sarah

  [Copy link]
Post time 17-5-2022 10:50 AM | Show all posts
Pak.dolla replied at 17-5-2022 08:20 AM
Tp ada 1 lembaga tu lg teruk..mcm² dia buat..selalu nmpk dia selamat..tak ada pun kena karma...

...

oh dia special.... Tuhan memang bagi dia layar tak supaya dia tak sedor sedor perbuatan nya. Termasuk mak gimau dia dan adik buradik nya.
Lebih teruk sekarang dapat laki ... 2 x 5. mangkin lah hanyut ke tengah laut





Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 17-5-2022 07:50 AM
Tak semua org macam ko lah.... Ini karma ape ko buat Masa muda. Cabaran nya tentu hebat sekarang.... ...

Oh ni karma atas ape yg dia buat masa muda ye.
Ape pulak karma utk pajura agaknya?? Huishh pajura punya peel masa muda lagi busuk dan buruk.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Rajin betul si sarah tulis panjang2 kat ig
Nak ambik tindakan ke ape ke...buat jelah.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
mungkin jua Allah nak ajar apa itu ikhlas?
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Ko baru diuji laki curang Sarah..
Tapi ko tidak diuji family mertua hansuang
Anak sakit, harta takda, muka hidung
Ujian ko cume laki curang je
Ada la tu suruh baiki mana yang lompang sesama korang
But yeahh perasaan dia mungkin terlalu sakit sgt2 sekarang. Selama ni hidup tak pernah ujian berat2 kot
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:13 AM | Show all posts
tulip-rain replied at 17-5-2022 11:06 AM
Oh ni karma atas ape yg dia buat masa muda ye.
Ape pulak karma utk pajura agaknya?? Huishh pajura  ...

ko cari lah ape balasan kaka pajura dapat sekarang. terseksa, merana, jiwa kacau, jadi sewel tak karuan. ko sendiri cari dan lihat.


yg ada orang tu :  berangan nak kawin di castle eropah, mak nya berangan anak mesti kawin org yang lebih berjaya ...akhir nya kawin dgn mamat bangla. lepas kawin kena keluar masuk balai polis. ape kita panggil tuuu?

masa belum kawin punya riak dgn rezeki luar biasa nya.... akhir nya sekarang jadi bungkusan serembah serembeh

Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 17-5-2022 11:13 AM
ko cari lah ape balasan kaka pajura dapat sekarang. terseksa, merana, jiwa kacau, jadi sewel tak k ...

Gitulah kan
Uols ckp psl retis A...iols balas pulak pasal retis B. Berbalas2 konsepnya  
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:28 AM | Show all posts
tulip-rain replied at 17-5-2022 11:16 AM
Gitulah kan
Uols ckp psl retis A...iols balas pulak pasal retis B. Berbalas2 konsepnya

konsep balas pantun. ada lori ada bas. ko buat aku balas. gituuuu



Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Suka hati ko je kan. Org lain awal 20an x ada liar mcm ko. Ko kahwin2 dah merasa hidup senang kahwin orka walaupon dah di pass sana sini. Ada org baik lemah lembut jaga maruah, awal kahwin kena susah2, rumah kereta pon xde. Now ko baru nk merasa ujian, tiba2 generalisekan pulak umur tu plg byk ujian???
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia je lah gitu..org lain ada je ujian bkn 35 ke 40...baru tersedar dr lamunan...this is life
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:42 AM | Show all posts
in Islam, kifarah. PS nih nak ngajak sol back on track lah tu buat statement camni. tapi tak betoi la konsep tu PS oii.. kalau mcmtu, ko nak halalkan semua dosa2 sejak ko baligh..janji masuk umor 40 ko insop..kira ko suci balik? ujian Allah tak kira umur. Allah Maha Adil
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Pelik asal dia x salahkan laki duk cakap dugaan/ujian buat lakinye … derr curaangg tu pilihann der kalo dh 4 tahun tu pilihan dia bukan dugaan dia … kalo dh 4 tahun x nak lepaskan skndal fahm2 je la angkat kaki belah and mulakan hidup bru insyaallah hidup lagi tenang .:.. tgok tz skang hidup aman tnpa banyak tanggungan
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:55 AM | Show all posts
lantak la
aku dah boikott si sol hahahahhahaha
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 17-5-2022 07:50 AM
Tak semua org macam ko lah.... Ini karma ape ko buat Masa muda. Cabaran nya tentu hebat sekarang.... ...

Apa karma karma ni. Betullah ps tulis tu dia  sedar hidup ni diuji dan ada disebabkan balasan dosa lepas UTK naikkan darjat...kalau tak sama , mcmmana pulak tu ...bukan ke pencipta kita yg sama...
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 11:59 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 17-5-2022 10:48 AM
Dalam islam balasan di akhirat. di padang mahsyar. tu jauuuuh dan lama dik. tak kan kita nak insaf ...

Alah ..ps kan artis socmedia lah tempat dia meluah...kita ni di forum jerlah...
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 12:01 PM | Show all posts
MatDeghem replied at 17-5-2022 11:13 AM
ko cari lah ape balasan kaka pajura dapat sekarang. terseksa, merana, jiwa kacau, jadi sewel tak k ...

dapat pasangan bangla tu lah ujian, wpun tahap 1 saja

hari hari nak paksa diri tunjuk sweet , cinta hagung till jannah

mak ghimau plak dua tiga hari ni dok up kehebatan jah mcm ada bau ikan kering

nak  jah bagi modal utk biz baru?
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 12:03 PM | Show all posts
Edited by Incanto at 17-5-2022 12:04 PM
epal_putih replied at 17-5-2022 11:55 AM
lantak la
aku dah boikott si sol hahahahhahaha

sama lahh...aku pung

bamtah , beto dah dapat payment kan? bukan dapat % share jualan tiket mcm holiwud

ekceli sejak MCO habis aku tak pernah tgk wayang kat panggung
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 12:08 PM | Show all posts
apemende ko cakap ni dik???? ade je org umur 21 Allah uji dengan hebat. not all are like you. dulu muda mungkin ko x merasa hidup susah/diuji. jangan samakan org lain dgn kau.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Cukup2lah merempan tu..move on jer..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2022 12:36 PM | Show all posts
winky1 replied at 17-5-2022 11:58 AM
Apa karma karma ni. Betullah ps tulis tu dia  sedar hidup ni diuji dan ada disebabkan balasan dosa ...

semua org di duga tapi bila dan bagaimana ...itu hak Allah untuk menentukan

ada org yg baik tapi di timpa dugaan teruk sebab Allah nak reward dia atas kesabaran dan keredhaan dia

ada yg perangai buruk tapi kita nampak mcm Allah tak duga, padahal tu lah dugaan teruk -istidraj

kalau PS rasa skrg dia di duga sbg kafarah dosa lalu then bagus dia berubah utk Allah, bukan utk dapatkan Sol balik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 11:21 AM GMT+8 , Processed in 0.077869 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list