CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1090|Reply: 15

"Apa Tindakan Pihak Tol Ya?" - Motosikal Lalu Di Palang Tol RFID Menyusahkan Pemandu

[Copy link]
Post time 13-5-2022 05:58 PM | Show all posts |Read mode
Berdasarkan beberapa kejadian yang berlaku sebelum ini, nampaknya tidak semua sedar laluan yang disediakan untuk motosikal di tol.

kredit foto: TikTok



Petikan dari Redaksi, baru-baru ini ada video tular di TikTok yang memaparkan penunggang motosikal melalui tol berpalang yang menyusahkan pemandu kereta.



Difahamkan, sebuah kereta telah mengimbas kod di laluan Touch n Go/RFID, tetapi tidak perasan ada sebuah motosikal yang dengan selambanya melalui palang tol itu menyebabkan kereta itu tidak boleh keluar dari tol itu.

kredit foto: TikTok



Menjengah di komen pula, ramai yang geram dengan sikap penunggang motosikal dan berharap penunggang itu dikenakan tindakan dengan pihak berkuasa. -  CARI
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 06:06 PM | Show all posts
Ini terlalu bagus pula


Cuba Bayar Tol Guna Kad Touch ‘n Go, Tindakan Motosikal Ini Undang Persoalan Orang Ramai[color=var(--body-font-color)][size=1em]admin2
[color=rgba(0, 0, 0, 0.65)][size=0.75em]
Ramai pengguna plaza tol kurang senang apabila ternampak ada penunggang motosikal dihadapan yang akan menggunakan mana-mana lorong kerana takut kebarangkalian mereka terpaksa bayar tol sebanyak dua kali atau berlakunya ‘kemalangan kecil’ antara kereta dengan palang tol.
Baru-baru ini seorang pengguna plaza tol merakam aksi sebuah motosikal menggunakan lorong paling kiri sekali dan pemboncengnya itu dilihat berusaha mahu membayar menggunakan kad Touch ‘n Go.
Tindakan pembonceng motosikal itu membuatkan penjaga pondok tol terpinga-pinga apabila melihat situasi tersebut dan dia meminta motosikal tersebut untuk lalu sahaja di laluan antara kon jalan dan palang tol.
Hantaran video TikTok itu telah mendapat lebih 1 juta tontonan dan pelbagai reaksi penonton. Ada yang rasa geli hati dengan tindakan motosikal itu, pada masa sama ada yang tumpang simpati kerana mungkin itu pengalaman pertama mereka menaiki motosikal di jalan raya yang ada plaza tol

Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 01:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Hmmmmmmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Pencuri
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Rohingya baru lps loan beli moto kot?
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Memang tolol
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Mls nk pusing ikut laluan motor ke? Kena hati2 la pengguna kereta
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 10:02 AM | Show all posts
monyet cmni
kalau kecam
dtg lagi sekawanan monyet lain duk cerca org yg kecam geng depa
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah ada lorong free nak masuk lorong berbayar. Bodow
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 13-5-2022 06:06 PM
Ini terlalu bagus pula



i guna motosikal
dan kalau boleh..nak bayar tol...tp ruoanya tak boleh
laluan motosikal bahaya waktu malam
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2022 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kat Amerika dah terbongkang mati kena tembak dengan snapang gajah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2022 01:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Itu lebih sesuai digelar ba bi
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2022 01:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Panggil dreba Maibi yg.lawan arus tu suruh langgau je
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2022 02:13 AM From the mobile phone | Show all posts
aku lalu duke ada juga la makhluk2 mcm ni..mmg menyusahkan
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2022 04:08 AM From the mobile phone | Show all posts
jari10 replied at 15-5-2022 01:13 AM
Itu lebih sesuai digelar ba bi

akuhairan kenapa.motosikal tak boleh bayar tol
laluam.motosikal di tepi tu..kalau keluar dia akan keluar ke jalan lain.memang menyusahkan
teepaksa lalu ikut tol juga
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2022 03:50 PM | Show all posts
pernah kena, keling tu naik motor tetiba berenti kat depan palang tunggu aku touch.. eh memang tak la..sudahnya dia selit2 ikut celah palang...menyusahkan je.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-6-2022 06:24 AM GMT+8 , Processed in 0.084754 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list