CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 8409|Reply: 112

Selepas Beri Kereta Mewah, AC Mizal Dah Siapkan Stesen TV Untuk Wariskan Kepada Anak

  [Copy link]
Post time 13-5-2022 03:38 PM | Show all posts |Read mode
Datuk AC Mizal menegaskan pemberian kereta mewah Mercedes Benz C300 yang dianggarkan bernilai lebih RM300,000 kepada anak lelakinya, Muhammad Reeve Damien sempena ulang tahun ke-18 adalah untuk mengajar anaknya menjadi lebih dewasa dan matang.


AC Mizal berkata, video kejutan yang dikongsikan di media sosial bukanlah untuk memberi contoh kepada ibu bapa lain, sebaliknya atas keinginan diri yang sudah berjanji untuk menghadiahkan sebuah kereta kepada anaknya itu.




Foto: IG




"Sebenarnya pemberian itu supaya dia jadi lebih dewasa dan bukan budak-budak lagi. Saya dan isteri pun sudah siapkan stesen TV untuk dia warisi, jadi sudah tiba masanya dia lebih matang dalam menjalani kehidupan dan berdikari.


"Tiada istilah mahu manjakan anak kerana saya menganggapnya perkara normal. Saya sudah bekerja kuat selama ini dan apa salahnya untuk saya hadiahkan anak saya kereta.


"Walaupun ada yang berpendapat sebegitu selepas saya kongsikan di media sosial, tapi saya tiada niat nak cerita kepada orang kerana pengikut dia media sosial juga ada ramai kenalan saya.




  



"Saya bukan nak bagi contoh kepada ibu bapa lain, tapi lebih kepada diri sendiri nak hadiahkan sesuatu kepada anak. Saya pun dah tua jadi sudah tiba masanya saya menikmati kehidupan ini bersama keluarga,"katanya ketika ditemui pada majlis Jom Raya Setikar bersama iQiyi yang diadakan di sebuah restoran di sini, semalam.


Menurut AC Mizal,  pada mulanya dia mahu menghadiahkan sebuah kereta 'sport' dua pintu, namun anaknya menolak kerana memikirkan keselesaan serta kesukaran untuk membawa ahli keluarganya bersama nanti.




  



"Saya dan isteri memang sudah lama menyimpan impian untuk belikan Damien sebuah kereta sebaik dia berusia 18 tahun.


"ada awalnya saya tawarkan dia kereta 'sport' dua pintu tapi dia menolak kerana alasannya nanti susah nak bawa nenek, adik serta famili. Dia nakkan kereta yang miliki empat pintu dan kami pun akhirnya memilih Mercedez Benz C300 selepas pandu uji beberapa kenderaan lain.


"Ketika saya belikan kereta ini dia akui takut dan bimbang jika kereta itu tercalar atau terbabit kemalangan, tapi saya cuba yakinkan dia kerana tiada seorang pun bawa kereta untuk langgar orang,"katanya.




  





  



Terdahulu sempena ulang tahun kelahiran anak lelakinya yang ke-18, pasangan selebriti AC Mizal dan isterinya, Datin Emylia Rosnaida menghadiahkan kereta mewah berkenaan kepada Muhammad Reeve Damien.




  



Emylia menerusi perkongsian di TikTok berharap anak lelakinya menjadikan hadiah itu sebagai pembakar semangat untuk lebih gigih menimba ilmu dalam segala aspek kehidupan. -CARI


Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 03:43 PM | Show all posts
semoga tak lupa nafkah anak2 yang lain yaa...
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg kerja kuat tu ko..bkn anak ko..nak ajar tanggungjawab xyah pakai kete mahal..bnda semua spoonfeed cmne nk belajar btanggungjawab..anak2 laki ko lg 2 org tu pakai kete ape lak eh?
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 03:47 PM | Show all posts
bertuah anak2 ni... jgn dlupa anak2 dgn ex wife ye..sian mereka.. bila baca psl nih
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
rasa dia ni nak berlawan ngan ifa rasiah lah…..sapa bizniz terpaling
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 03:58 PM | Show all posts
saja je ke nk bagi anak2 lain sakit hati??btw tinted ni makin lama mkin kelabu muka..
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ackiok baca forum ke. Benang dah ada pastu forumner dok ckp apsal beli kereta org tua. Terus dia counter nak beli sport car bagai. Anyway takde la seprais kan. Anak dah siap test drive nak pilih kereta bawak nenek bagai
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 04:34 PM | Show all posts
kemain hidung acik tinted
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 04:39 PM | Show all posts
anak pompuan dia tgh merempan gemok tu
14 aje baru pon
pastu dok fak kena masuk kelas kena g sekolah.. hate from gut segala
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigihlah Tok Gelang nk justify, nmpk sgt terkesan dgn kecaman acik porem sejak dari anak sulung dia kahwin ari tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 04:45 PM | Show all posts
Beli keta utk anak pun heboh 1 dunia...
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:02 PM | Show all posts
semoga dua abang2 yg disisihkan sabar..
harta dunia ni tak kemana...
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Harta2 ni debu dunia je..
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak, harta pun antara ujian dunia. Semoga 3 S yg lain teruskan hidup dengan biasa dan lebih tenang. Lantakkan jela deme ni menongkat langit.
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Saja tanya kenapa
Dia berdendam sangaaat dgn ex wife dia eh?
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:18 PM | Show all posts
untuk anak2 yg lain, meols doakan u guys diberikan rezeki lain yg lebih baik serta besar berkat ketidakadilan layanan ini (sekiranya betul gosip itu)
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
mawarkhayalan99 replied at 13-5-2022 04:34 PM
kemain hidung acik tinted

kaka pun terganggu dgn idung acik tinted..dah bleh geng acik lana..renovate kat klinik yg sama ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 05:55 PM | Show all posts
kenapa beraya dlm umah sendiri pun nak kena bawak beg?
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebenarnya, kalau sayangkan anak, beri dia pelajaran dunia dan akhirat. Nanti pandailah dia gunakan ilmu tu untuk cari harta bagi survival dunia dan akhirat. Manjakan anak dgn harta-benda  tanpa ilmu, khuatir jadi manja dan tak boleh survive je. Harta tanpa ilmu ni xguna jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2022 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
mendeluk replied at 13-5-2022 05:17 PM
Saja tanya kenapa
Dia berdendam sangaaat dgn ex wife dia eh?

Dah lama trtanya benda sama harap ada yg sudi jawabkan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-6-2022 05:19 AM GMT+8 , Processed in 0.089080 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list