CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 14871|Reply: 407

[Tempatan] rak telur ayam kosong,pengguna resah,peniaga penin kepala

  [Copy link]
Post time 26-1-2022 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 26-1-2022 08:34 PM

PETALING JAYA – Bekalan telur ayam pelbagai gred di seluruh negara kini bukan sahaja sema­kin berkurangan, malah kebanyakan pasar raya serta kedai runcit berdepan masalah kehabisan stok sehingga rak yang menempatkan telur ayam didapati kosong. Situasi itu menyebabkan rata-rata pengguna yang ditemui mengeluh kerana sukar untuk mendapatkan bekalan telur ayam di pasaran ketika ini. Para peniaga pula pening kepala kerana mereka terpaksa mencari pembekal lain bagi menampung permintaan pengguna setiap hari. Di Johor Bahru, Johor, Pe­ngurus Besar Econsave Cash &…






Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca

berita sepenuhnya
https://www.kosmo.com.my/2022/01/26/pengguna-resah-rak-telur-ayam-kosong/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 26-1-2022 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by rosmahisham at 26-1-2022 09:00 PM

Kat selangor byk hypermarket aku pegi mmg rak telor kosong.ntah ape la kerajaan skrg ni buat .Takot dgn supplier dan pengilang je..lepas satu2 barang keperluan kena sorok pon senyapp jer.mkn gaji buta je masing2!
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Knpa jadi camni arhhhhhh
Nasib ler aku bela ayam
Dptla kutip hasil sebiji dua
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 09:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik last week baru restock telur ayam.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Gang2 preppers la tu
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
beloomberk replied at 26-1-2022 10:35 PM
Gang2 preppers la tu

depa prep sempena apa?kejadian apa bakal berlaku?
alaaa dah la telur dah habis, baru esok nak topup.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 10:58 PM From the mobile phone | Show all posts
@pengecatbintang : Setitah 2 kirenye sudi..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
syamzana replied at 26-1-2022 10:39 PM
depa prep sempena apa?kejadian apa bakal berlaku?
alaaa dah la telur dah habis, baru esok nak to ...

Katanya bakal berlaku krisis makanan dunia tp bila tu taktau laa ada yg kata kena stenbai bermula feb-may.
Masalahnya telur tahan lama ke? Boleh simpan sampai setahun?
Atau dorang masak sesiap dan frozenkan atau retort dlm botol bagai?
Satu malaysia telur takde sbb kawan iols kat swak pun bising takde telur dah seminggu.
Apalah nasib org susah yg mampu makan lauk telur je tu.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 26-1-2022 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh ye ke sampai teruk mcm ni
Br je beli telo smlm, even telo masih byk dlm fridge sebab nx week aku malas nak ke kedai
Kat kangar ok lg tgk, penuh je rak telo
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 11:25 PM | Show all posts
pulak dah
mujur aku dah lama tak mkn telur sejak malas workout ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku baru beli telur minggu lepas. Syukur.. tapi dah tinggal 8 biji ni.. mana nak cari telur nak restock ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2022 11:59 PM | Show all posts
@pengecatbintang tersenyum sinis
dah habaq awal takmo dengaq

Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 26-1-2022 10:58 PM
@pengecatbintang : Setitah 2 kirenye sudi..

Pengecat out station.

Sekian...

Dari,

Menteri kanan pengecatSchwab.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
meow_tompok replied at 26-1-2022 11:59 PM
@pengecatbintang tersenyum sinis
dah habaq awal takmo dengaq

PengecatSchwab senyum sinis, kata...."sila makan telor binatang lain".
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 12:17 AM | Show all posts
Ayam di Malaysia mogok ke tak mau bertelur?
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 26-1-2022 11:01 PM
Katanya bakal berlaku krisis makanan dunia tp bila tu taktau laa ada yg kata kena stenbai bermula  ...

Telur makin mahal lepas ni makan nasi lauk garam je..
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 27-1-2022 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalunya nak musim perayaan lah mcm ni. Raya dua thn lepas horlick habis. Tahun lepas stok minyak.dan telur pun kurang.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku beli telur omega plus 10 biji tu aje. Di pasaraya masih banyak. Tak guna beli banyak kalau tak habis makan.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 06:03 AM | Show all posts
Standby makanan tau...

Canada banyak rak kosong, sekarang Dreba lori pula piket no passport vaccine, lepas tu hari tu kebakaran kat around Alberta, pandemic, banyak benda takda, kalau ada mahal..

Syukur sejak tahun lepas kami start penuhkan stor dengan beras minyak tu semua...
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2022 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
faraway1 replied at 27-1-2022 06:03 AM
Standby makanan tau...

Canada banyak rak kosong, sekarang Dreba lori pula piket no passport vaccine ...

Rumah awak ada basement?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 06:49 PM GMT+8 , Processed in 5.693508 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list