CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1064|Reply: 23

[Tempatan] Penyamun lunyai dibelasah pekerja Rohingya

  [Copy link]
Post time 24-1-2022 03:32 PM | Show all posts |Read mode
Penyamun lunyai dibelasah pekerja Rohingya

https://www.utusan.com.my/terkin ... h-pekerja-rohingya/

Oleh ROHANA MOHD. NAWI
24 Januari 2022, 3:08 pm


SHAFIEN MAMAT

KOTA BHARU: Tindakan seorang lelaki cuba menyamun sebuah rumah kongsi dihuni enam warga Rohingya di Kampung Pauh, Badang di sini mengundang padah apabila dia ‘lunyai’ dibelasah kumpulan itu, Selasa lalu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi, suspek berusia 30 tahun, cedera parah apabila patah tangan dan kaki kanan akibat dibelasah beramai-ramai oleh ‘mangsanya’ sendiri.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Shafien Mamat berkata, suspek dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II untuk rawatan lanjut dan pihaknya sedang mengesan seorang rakan suspek yang berjaya melarikan diri.

“Dalam kejadian Selasa lalu, dua orang suspek lelaki bersenjatakan sebilah golok memecah masuk sebuah rumah kongsi yang didiami enam pekerja warga Rohingya untuk menyamun mereka.

“Bagaimanapun, kumpulan pekerja terbabit melawan semula dan berjaya menahan salah seorang suspek manakala seorang lagi berjaya meloloskan diri,” katanya ketika ditemui pemberita, di sini hari ini.

Shafien berkata, suspek ditahan reman selama tujuh hari bermula Rabu lalu hingga esok (Selasa) dan semakan lanjut mendapati suspek mempunyai satu rekod lampau bersabit dengan kesalahan dadah.

“Polis sudah mengambil keterangan kesemua lelaki Rohingya itu untuk siasatan lanjut,” katanya.

Kata Shafien, kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 04:30 PM | Show all posts
hukaloh demo cari nyakit sendiri boh
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni baru bertemu buku dgn ruas
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 05:25 PM | Show all posts
Akhirnya mereka berbakti juga kepada negara Malaysia!
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Rohjngya2 tu tak.kena tindakan ke sbb ambik tindakan sendiri?
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 06:23 PM | Show all posts
selamat malam Rohingya!

rakyat sokong

Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 06:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Salah target la..kan dah mendapat..
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 24-1-2022 05:25 PM
Akhirnya mereka berbakti juga kepada negara Malaysia!

bagi kami ic...bagi kami ic....
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Rohingya kan spesis gangster....salah tempat la nk mencuri...
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Skuau at 24-1-2022 07:15 PM
krustykrab replied at 24-1-2022 06:11 PM
Rohjngya2 tu tak.kena tindakan ke sbb ambik tindakan sendiri?


mungkin rohingya bg alasan pertahankan diri..penyamun kan ada bawa senjata...samada ' ini peluang(rohingya) tuk serang dan balas balik'(kita x tau la)....dh 'salah' penyamun tu dh....tgk la canna polis/undang2 'selesaikan'.
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian pencuri tu
Mungkin nak beli ubat atuk dia
Patut serah kat polis jer
Harap pppm boleh tlg kat court nanti
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Penyamun ....mung tak kenal rohingya...
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
rohingya pun da ade kat kelantan ke, btebaran seluruh msia dah dieorg ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalaulah penyamun tu warga negara, maka Rohingya ni mesti didakwa dan disumbat ke penjara!
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 24-1-2022 07:56 PM
rohingya pun da ade kat kelantan ke, btebaran seluruh msia dah dieorg ni

Mmg patut pun htr diorg duk sskjp, kan serambi mekoh, bumi Allah ni luas
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:55 PM | Show all posts
kelapaparut replied at 24-1-2022 07:56 PM
rohingya pun da ade kat kelantan ke, btebaran seluruh msia dah dieorg ni

logistics wise, masuk Kelantan lebih mudah dan dekat ikut Narathiwat


Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Parashit hina rohingya
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:58 PM | Show all posts
krustykrab replied at 24-1-2022 10:11 AM
Rohjngya2 tu tak.kena tindakan ke sbb ambik tindakan sendiri?

kalau kita terbalikkan situasi rohingya tu komplen pendarahan dalaman.
mesti warga kelantan tu kena masuk ke dalam.


Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Ade juge gunenye bangse tagune ney..
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 09:33 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 24-1-2022 07:56 PM
rohingya pun da ade kat kelantan ke, btebaran seluruh msia dah dieorg ni

Kelantan tak urban sangat. Baik gi kl atau selengor.

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

21-5-2022 04:49 PM GMT+8 , Processed in 0.251690 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list