CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Raline

9 TAHUN menJANDO, Syura nikah kali kedua KAHWIN DENGAN Lan Solo????

  [Copy link]
Post time 23-1-2022 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Nenolen replied at 23-1-2022 03:35 PM
Menurut adik ipar kaka yg juga cikgu dan mengenali cikgu si duda syura...syura yg takmo dah...duda  ...

lepas menang master chef
dia ingat boleh mendunia
silap percaturan
Ex laki dah kawin lain ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Suami dia kena hati2. Dia ni suka kutuk live..
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
muka lakinya mcm gegayah bottom chubby je jadi lahh kan zuraidah badron kn?? asal berlaki kekdahnya kenn
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 05:13 PM | Show all posts
nampak tua zuraidah ni. dah mcm 48thn muka nya
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
missHaidiD replied at 22-1-2022 04:34 PM
Dr dulu aku myampah bini si lan ni. Dia la yg mula2 mgumpat si sendayan dlm live. Tak padan bertel ...

Dulu iols follow dia kat ig sbb time tu dia niaga kuih raya.
Tak minat pun ngn laki dia tu, follow pun tak.
Tapi caption kat ig dia mmg merengsakan hahah

Iols tak peduli dia benci ke sakit ati ngn bff dia tu ke apa. Normal la semua org ade je bengang ngn bff memasing bezanya org lain tak mengumpat secara live dan ajak netizen lain umpat sekali.
Iols tak dibesarkan dgn cara camtu dan opkos takkan ajar anak2 supaya ngumpat si A bila berkumpul dgn B,C,D.
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 05:53 PM From the mobile phone | Show all posts
guesswho09 replied at 23-1-2022 04:28 PM
haha… mcm tau je sapa kaki berkurap

Hahaha..ytjt.
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 05:55 PM | Show all posts
Nenolen replied at 23-1-2022 03:35 PM
Menurut adik ipar kaka yg juga cikgu dan mengenali cikgu si duda syura...syura yg takmo dah...duda  ...

Tk silap dulu depa kawin family yg atur kan?
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah keluar dia kawin bdk umur 25 bujang kan
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 23-1-2022 12:47 PM
Kelakar baca benang ni..mentang2 syura bukan retis pojaan korang, korang cakap mcm tua la, x poppula ...

Cuol bukan karatz jibby ke .gigih bekap penyamoon sebelum didapati bersalah khuenss
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 06:04 PM | Show all posts
helicornia replied at 23-1-2022 05:55 PM
Tk silap dulu depa kawin family yg atur kan?

dia n ex dia tu sedara jg kan.. xpasti jauh or dekat
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 06:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ashilalat at 23-1-2022 06:14 PM
MissYouSayang replied at 23-1-2022 06:04 PM
Cuol bukan karatz jibby ke .gigih bekap penyamoon sebelum didapati bersalah khuenss


Sebab kau jenis yg buta mata memuja karatz dan membenci haterz, jangan samakan aku dgn kau. Aku x membuta tuli menjadi karatz mana2 individu. Kalo jibby buat salah, aku tetap kutuk mcm atok.

Kau retis kaki berkudis pon ko tetap kata kaki dia cantik
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 23-1-2022 12:47 PM
Kelakar baca benang ni..mentang2 syura bukan retis pojaan korang, korang cakap mcm tua la, x poppula ...

tp betul lah nmpk air muka dia tua lagi2 masa dia peluk bini lan tu.
Nti kalau ada jodoh nana, kita tgk la cmne pulak
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 23-1-2022 03:16 PM
Alaa..sebab x minat kan?

Kalo minat, kaki berkurap kudis pon dipoja²

Aku pun tk minat dedua baik nana ataupun syura. Tapi kalau dah buruk perangai g kutuk kwn masa live tu mmg abis dikecam la sampai rupa paras pun jd bahan kutukan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
misspokoyo replied at 23-1-2022 06:04 PM
dia n ex dia tu sedara jg kan.. xpasti jauh or dekat

Sepupu tk silap
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-1-2022 08:13 PM | Show all posts
meteorspeed replied at 22-1-2022 04:28 PM
Sapa laki dia... Apa motif letak gambar lan..

Syura Badron dapat suami muda, terima mas kahwin jongkong emas


SYURA bersama Muhamad Farizat ketika majlis persandinga. FOTO Instagram Syura Badron

Kuala Lumpur: "Bermula sebagai sahabat, saya tak sangka dia berjaya meyakinkan saya untuk melangkah ke alam perkahwinan dengannya."

Demikian kata penyanyi, Syura Badron, 36, yang selamat diijabkabulkan dengan pasangannya, Muhamad Farizat Ismail, 28, pada tengah hari semalam di Masjid As-Salam, Puchong Perdana.

Syura ketika dihubungi berkata, perkenalannya dengan Farizat yang juga usahawan makanan sejak lima tahun lalu tidak pernah terikat dengan apa-apa hubungan cinta.

"Ketika awal perkenalan, saya beritahu dia bahawa biarlah kita saling mengenali antara satu sama lain tanpa terikat dengan apa-apa hubungan. Itu disebabkan pada ketika itu, saya masih lagi fobia dan trauma juga memandangkan saya pernah melalui proses penceraian dalam rumah tangga.

"Saya beritahu kepada dia, andai kata sepanjang tempoh perkenalan kami itu, ada sesiapa yang 'singgah' atau berjodoh, kami terbuka untuk terima. Namun, saya tak sangka bahawa dia benar-benar bersungguh untuk mengahwini saya.

"Jadi, pada Oktober tahun lalu, dia melamar saya dan sepanjang beberapa bulan ini, kami membuat persiapan untuk majlis perkahwinan walaupun tempohnya agak singkat. Memang agak kelam kabut, tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar," katanya kepada Harian Metro.

Ditanya mengenai usaha Farizat yang berjaya menambat hati Syura, penyanyi lagu Candak itu berkata, dia melihat keserasian antara Farizat dengan tiga cahaya matanya.

"Sebagai ibu tunggal, tentunya anak-anak akan sentiasa menjadi keutamaan. Usahanya yang paling saya nampak adalah, bagaimana dia mengambil hati dan menjaga anak-anak saya dengan penuh tanggungjawab. Anak-anak saya pun sangat selesa dengan suami. Jadi, itulah yang membuatkan saya terbuka hati," katanya.

Berkongsi pengalamannya bersanding untuk perkahwinan kedua itu, Syura berkata, pengalamannya sangat berbeza.

"Kalau dahulu, persiapan untuk bersanding itu berbeza kerana belum ada anak-anak. Sekarang, persiapan untuk majlis persandingan bukan untuk saya dan suami sahaja, tetapi juga ada persiapan untuk anak-anak. Mujurlah, ramai orang di sekeliling saya yang banyak membantu.

"Jadi, majlis resepsi yang berlangsung semalam bukanlah untuk meraikan saya dan suami saya sahaja, tetapi juga untuk meraikan anak-anak," katanya.

Syura yang juga bekas juara MasterChef Selebriti musim kedua selamat diijabkabulkan dengan tiga kali lafaz dalam majlis yang dihadiri 30 ahli keluarga kedua-dua belah pihak bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) dan menerima mas kahwin berupa jongkong emas 1.5 gram.

Wang hantaran dipersembahkan dalam bentuk set barangan kemas yang tidak dinyatakan nilainya. Syura juga menyerahkan lima dulang hantaran berbalas jumlah sama daripada suaminya.

Terdahulu, Syura dan bekas suaminya iaitu Mohd Fadhly Md Yassin berkahwin pada 16 April 2006 sebelum berpisah pada Ogos 2015. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Nurul Dania Irdani, 15, Nurul Qaisara Sofia, 13, dan Muhammad Irfan Aryan, 11.

Sumber:https://www.hmetro.com.my/rap/20 ... ahwin-jongkong-emas

Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts
shaiy replied at 23-1-2022 07:26 PM
Aku pun tk minat dedua baik nana ataupun syura. Tapi kalau dah buruk perangai g kutuk kwn masa liv ...

Tu lah teori aku..kalau dah sekali benci, benda x de kena mengena pon wajib benci. Kalau dah suka, kentut busuk pon bau ambipur
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 04:05 AM From the mobile phone | Show all posts
belacan_gurl replied at 23-1-2022 01:00 PM
Gaji cikgu byk ooo... 6 ribu keatas tiap dah biasa....kalo gred naik ...naik gaji lg dan ada yg 8  ...

Tak banyak mana pun..tolak loan rumah,loan kereta,loan itu ini,,tinggal 4 ribu ..sebenarnya gaji cikgu ni sama je dengan pegawai kerajaan lain yg gred setaraf contohnya pegawai JPJ,JPN dan lain2..
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 04:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Iyo. Nk tnggu dpt gaji 6k 8k tu lama. Iolls starting jd cekgu tahun 2016 basic Rm2222. Xtermasuk elaun la
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:17 AM | Show all posts
Tahniah syura
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2022 08:26 AM | Show all posts
wah tazangka syura bibir selipar ni ada karat dalam ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 02:10 PM GMT+8 , Processed in 2.577635 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list