CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: YgBenar

[Tempatan] Update:Bukan makanan RMT: Mohd Radzi

  [Copy link]
Post time 20-1-2022 04:13 PM | Show all posts
nasik tu buat nasik goreng pun apalaa salahnya....sedih betul aihh

x leh main pukul rata...kene tunggu siasatan.... kang kene merangkak kalau pitnah
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku raser budak nih bawa balik hanyer portion nasi
Lauk buah air takder
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 04:38 PM | Show all posts
malaysia.... masih lagi mundur. masih lagi tahu 1960an. rakyat malaysia masih lagi macam ni. bila tak dapat tender kantin pung pang kerajaan pakai kabel. bila dapat tender kantin ko pulak mcm babi. bila kena tamat contract guling2 atas jalan raya dengan mat sabu kata kerajaan zolim. kimak
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
MarryPottet replied at 20-1-2022 02:18 PM
Hi kawan2 sepenjoyahan semua
Saya baru balik merewang di efbi
Ini dapatan hasil pembawangan

Ko rajin2la merewang dan bawk berita gumbira ke mari acik porem sentiasa laparkan berita ...kalau mengumpat lagik sukaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
rbmy replied at 20-1-2022 02:34 PM
rm2.50 ermmm ayam sekilo dh 15 kat borneo ni haaa

Kat saba bawang besar 1kg 19rm
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
asfaz replied at 20-1-2022 02:37 PM
Bila tengok RMT macam ni terpikir pulak masa diaorg rehat , bebudak yg biasa order berbayar makan pa ...

Waa sedihyaaa aku siap bawak kn bento
Bg lbh biar dia share ng kawan2
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Ke budak tu dah mencekik ayam tu dlu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:30 PM | Show all posts
negaraku sial

rasuah dah macam darah daging
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 20-1-2022 04:51 PM
Waa sedihyaaa aku siap bawak kn bento
Bg lbh biar dia share ng kawan2

Ai siap tanya anak ni, kawan dia yg dpt RMT makan apa ? Anak ai cakap sama menu yg murid beli . Extra ada susu. Lega sikit dengar.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Ai jumpa dalam fb , org share link


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:45 PM | Show all posts
viral dulu

kemudian baru siasat

kalau salah yang diviralkan

senyap x akan buat pun permohonan maaf
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:49 PM | Show all posts
asfaz replied at 20-1-2022 05:44 PM
Ai jumpa dalam fb , org share link

Dah lah yg sibuk viral kan bukan mak budak tu tapi nenek sedara hahahaha kepochi sangat ambil kau..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:49 PM | Show all posts
aiyooo .... kalau sedekah lagi lah .... takkan makanan sedekah macam ni jer ? baik sedekah kat ayam jer ....
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
teringat zaman skola dulu..bestnya kalo makcik kantin panggil suh mkn sbb ada rmt lebih, budak yg dpt rmt tu xdtg...sodap!! duit pun boleh simpan beli jajan time balik nanti
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Itulah aku nak tau kesahihan dulu
Betolke begitu
Takkan gamak sangat curah2 kuah je kat nasik
Mohon pengusaha kantin tampil
Dan mohon rakan sekolah tampil bagitau keadaan lauk sebenar RMT hari kejadian
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:06 PM | Show all posts
senang je, mana rakaman CCTV nak tengok
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by chipsmoremore at 20-1-2022 06:12 PM
bungarose replied at 20-1-2022 04:14 PM
Aku raser budak nih bawa balik hanyer portion nasi
Lauk buah air takder

Sis rasa x kan berani achik kantin diva bagi mknan mcm tu… igt senang ke nak dapat kontrak achik kantin sekolah…

Ntah2 ayam dah habis adik ni telan…
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya ada lihat posting ini berlegar di garis masa facebook saya  semalam. Namun saya masih belum mahu memberikan apa apa komentar. Ada beberapa faktor yang meragukan namun saya takut ada perbezaan di sekolah tempat saya mengajar dengan sekolah lain.  
Setahu saya makanan RMT di sekolah saya disediakan secara dalam bekas makanan (bento)  bukan bekas tapau. Kemudian menu lauk pauk mesti dipamerkan dan makanan mesti mengikut menu yang ditetapkan. Selain itu murid mesti makan di sekolah dan tak boleh dibawa balik. Hatta susu sekolah pun mesti dihabiskan.
Oleh itu saya meragui kesahihan gambar ini. Tak lama kemudian saya dapat info dari rakan yang menyiasat perkara ini mengatakan tapau itu memang benar benar wujud cuma ia bukanlah makanan RMT tetapi makanan yang disedekahkan oleh pengusaha kantin yang tidak mahu lebihan makanan terbazir.
Jadi tak pasal pasal makanan sedekah tu diviralkan sebagai RMT.
Saya harap janganlah ada pihak yang gemar menularkan berita yang tak pasti. Sila berhubung terus  dengan pihak sekolah untuk mendapatkan penjelasan.

Kredit gambar Sinar harian.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:20 PM | Show all posts
kok nak sedekahkan bagi la proper sket..bagi nasi kosong aje pun ok so mak budak boleh buat nasi goreng..ni dah ada kuah maka kena carik lauk sendiri la kalau nk makan.

tp yg tukang viral ni amboi2 cptnya jari menaip...kalau kena saman mula la br nk minta maaf...tau tak ini menimbulkan fitnah...apa hukum buat fitnah?
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
asfaz replied at 20-1-2022 05:44 PM
Ai jumpa dalam fb , org share link

Kan aku dah kata,aku dah biasa dgn sekolah geng2 cikgu .

Mmg mustahil laaaa ....
Ala masa aku sek ren dulu pn bila mee kari tk habis acik kantin bg je suh perabiskan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 06:36 AM GMT+8 , Processed in 0.333610 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list