CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 660|Reply: 6

Luna Maya Bekukan Sel Telur, Enggan Dibebani Usia Untuk Cepat-Cepat Berkahwin

[Copy link]
Post time 19-1-2022 01:38 PM | Show all posts |Read mode




Selebriti terkenal Indonesia, Luna Maya mengakui tidak lagi terbeban memikirkan perkahwinan hanya kerana bimbang usia yang semakin meningkat naik. Malahan, wanita berusia 38 tahun itu juga tidak mempunyaisebarang perancangan untuk mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat meskipun mengakui mempunyai kekasih hati.


Hal itu kerana Luna sudah merancang masa depannya. Sebagai wanita yang mempunyai batas umur untuk memiliki cahaya mata, penyanyi dan pelakon itu mengambil keputusan untuk menjalani prosedur pembekuan sel telur.


"Saya tidak pernah menganggap usia adalah satu masalah dalam hal mendirikan rumah tangga. Saya tidak mahu tergesa-gesa berkahwin seolah-olah sedang dikejar umur.


"Bagaimanapun, saya akui dalam hal cahaya mata, tubuh wanita ada batas waktu. Sebab itulah saya membuat keputusan untuk bekukan sel telur," katanya.








Luna mendedahkan perkara ketika hadir dalam temu bual bersama Venna Melinda. Tindakannya berbuat sedemikian kerana tetap ingin mempunyai anak walaupun ketika itu usianya sudah lanjut.



Menerusi temu bual itu lagi, kata Luna, dia sudah terfikir untuk melakukan prosedur berkenaan sejak empat tahun lalu. Bagaimanapun, impiannya hanya tercapai pada tahun lalu selepas mengetahui Indonesia turut menawarkan perkhidmatan itu.



  



Meniti fasa kehidupan, Luna juga pernah terfikir untuk mengadakan majlis perkahwinan serta memiliki keluarga sendiri. Namun, pada usia awal 30-an semuanya berubah apabila selalu kecewa dek putus cinta



"Saya ingin berkahwin dan ada anak tetapi bukan sekarang. Sebenarnya, pada usia sekarang ini saya susah untuk jatuh cinta. Saya terlalu cintakan diri sendiri.


"Kalau hanya datang untuk membuatkan hidup saya huru-hara, lebih banyak jangan," katanya. - CARI


  



Sumber: Kompas.com dan Suara.Com



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 19-1-2022 05:02 PM | Show all posts
tak kahwin pon leh ngesek kan..apa la sgt berkahwin tu

bukan anak dara pon..tp tua pasti la dah tua kerepot

dulu kemain gossip dgn si sofa merah apa jd, kena reject ke aper
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2022 01:40 PM | Show all posts
gambar last buat sting je...untung si ariel
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2022 11:11 AM | Show all posts
Duit dah banyak mana nak fikir bab kawin sangat
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2022 07:36 PM | Show all posts
cantik gila ni sampai iols follow dekat IG
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2022 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Fadha sanda versi kurus.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2022 05:18 PM | Show all posts
Pasangan dah dapat apa yang dihajati so hi hi bye bye..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 05:22 AM GMT+8 , Processed in 0.086736 second(s), 31 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list