CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234
Return to list New
Author: Lilrose

5 Liter Pun Dah Tak Dapat Bawa Balik, Air Zam Zam Kini Barang Larangan?

  [Copy link]
Post time 27-10-2021 10:20 AM | Show all posts
caca_eric replied at 26-10-2021 06:23 PM
Tu betul la
TP yg i baca saintis Jepun yg tulis bentuk molekul air zam2 mcm kristal
Berita lama

yg bertebaran di internet tu ke? itu kan hoax. "molekul" yg dikatakan air zam zam atau selepas didoakan dengan doa islam sebenarnya adalah kristal snowflake
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-10-2021 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
iols dulu pernah beli air zam zam dieorg jual kat kedai runcit, rase payau2 gitu, mase dulu xtau ape so yakin la zamzam ori ni sbb rase payau, ramai lobai2 beli, iols pun same .. rasenye semue kne tipu
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
lantak la dah negara depa. kalau lepas ni tak mampu p sana dan tak dpt minum air zam2 tu anggap je la belum ada rezeki kita lagi. kalau diizinkan Allah, berkat doa dan usaha kite marhaen mcm mana pun sampai la korang kat sana dan blh la minum air zam2 tu. takyah nak ratib2 Allah tarik rezeki pak arab sinun la.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebab2 dilarang tu apa? Takkan saja2 nak larang dah memang selama ni boleh ajer
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 11:54 AM | Show all posts
budak tiktok mmg bangang acah2 alim
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 09:48 PM | Show all posts
Setakat lima liter tu boleh lepas.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
bethol ke kalau rasa manis bila mkn air zam zam tu tanda nak meninggal?
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 27-10-2021 10:00 PM
bethol ke kalau rasa manis bila mkn air zam zam tu tanda nak meninggal?

Kau dah terbiasa gunakhen istilah  makan utk air dan minum utk nasi kewww?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-10-2021 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada sebab la tu dilarang bawa balik air tu
Ikut je la peraturan negara org
Minum kat sana puas2
Jadikan larangan tu sbg pemangkin semangat utk jejak kaki ke sana supaya dapat merasa sndri
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
stingersyokkk replied at 27-10-2021 10:14 PM
Kau dah terbiasa gunakhen istilah  makan utk air dan minum utk nasi kewww?

sama jer mkn ke mnm ttp masuk mulut..bahasa melayu tu sgt simple..janji sampai apa yg nk diberitahu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak faham pasal larangan jual air zam zam ni. Katanya punca dr org jual. Mmg lah air zam zam percuma, tp pengangkutan air zam zam tu kena bayar. Bukannya dtg bergolek dr arab saudi masuk malaysia. Kalau takut air palsu, tetapkan polisi utk detect yg ori. 1 jer nak ckp kat kerajaan arab ni. Bodoh!
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2021 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu lagi nak ckp, bukan semua org mampu nak pergi mekah. Ada org mmg teringin nak minum. Dan air zam zam ni bukan air ubat. Tp ada keistimewaannya. Org nak beli. Mudahkan lah jalannya. Takut org jual mahal, letak harga siling
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2021 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tu dia peniaga air zam zam dah bising
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2021 12:36 AM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 26-10-2021 10:44 AM
Memang Malaysia jual mahal pun
Apalah air zam2 pun nak jual mahal
Benda tu free je dan memang takkan ...

Yg jual air zam2 mahal tu tentulah mereka yg berjaya bawa masuk air zam2 dlm jumlah yg banyak. Jemaah haji umrah setakat sebotol 5lt seorang, celah mane lah nak diniagakan, sekadar buat ole2 dari Mekah sane. Buah kurma  Arab pun dah banyak dijual di M'sia ni. Cuma air zam2 jualan tu tulin ke? Pernah jumpa air zam2 dijual dlm botol kecil di kedai yg jual Arabian food. Bererti Arab sane pun ada jual air zam2 n export keluar.
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2021 12:58 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 26-10-2021 11:31 AM
Aku rasa betul.la apa yg dia buat tu...lg pun kalau minum air biasa je tak.boleh ke? Mesti nk.minum  ...

Selagi air yg nak di minum itu air mutlak dn tidak bercampur dgn bahan terlarang, boleh je di minum. Sementara air zam2  punca kewujudanya  istimewa, malah ada kaitan dgn sirah nabi Ismail as dn telaga zam2 itu sendimmri berada dlm kawasan Masjidil Haram. So keberkatan air zam2 itu ada dn dgn izin Allah jua. Bukan harus iktikadkn air itu dpt mengatasi kuasa Allah, tidak ttpi Allah sediakn keistimewaannya.
Sama juga lah bila Allah jadikan tumbuh2an dgn pelbagai khasiatnya, daun2 herba yg boleh sembuhkn certain2 penyakit taklah bererti manusia meletakkn keyakinan kpd daun2an trs shnga mengenipan kuasa Allah.
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2021 05:48 AM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 27-10-2021 10:21 PM
sama jer mkn ke mnm ttp masuk mulut..bahasa melayu tu sgt simple..janji sampai apa yg nk diberitah ...

Pernah dengar istila perogol/pemurtad bahasa tak?

You fit that bill very well....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-10-2021 05:54 AM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 28-10-2021 12:58 AM
Selagi air yg nak di minum itu air mutlak dn tidak bercampur dgn bahan terlarang, boleh je di minu ...

TAKBIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

















Kahkahkahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2021 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian aku kat org2 yg teringin sgt nk minum air zam2 ni sampai membodohkn ereb
Kesian jgk aku kt yg duk ulang2 ckp keistimewaan air ni..

Aku tak.nafikan air ni mmg istimewa kt mata org melayu sampai sanggup seludup tp bila otak tu dah set oooo ayag ni baguih ada byk.khasiat, tp sb kan ada kat 1 tmpt ni je maka ramai la yg terus memaksa pihak2 berkuasa bg keutamaan pada mrk utk import ayag ni masuk
Mrk tak sedaq ka pi mekah pun Allah ckp pada yg berkemmapuan saja, jadi.kalau ko tak berkemampuan nk gi sana dan merasa ayaq tu maka set sajalah dlm fikiran ko yg Allah tak bg lagi rezeki tu kat ko utk merasa ayaq tu.
Manusia ni bila dia blh berniaga, lama2 dia akn ambik kesempatan. Lama2 harga ayaq zam2 kalau dibenarkn diniagakan maka tak.lama lg jadilah harga mcm sebotol minyak sawit 5kg. Masa tu nnt akn ada la beruk2 yg komplin gomen ereb buat duit niaga ayag zamzam, gomen msia tido
Jadi pada aku, biarlah ayag zam2 ni jd eksklusif. Nak.minum pi sana..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 03:47 PM GMT+8 , Processed in 0.075069 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list