CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2776|Reply: 29

Gempa bumi di Bali, Nourul Depp sekeluarga selamat.

  [Copy link]
Post time 19-10-2021 10:08 PM | Show all posts |Read mode

NOURUL DEPP berkata, dia tinggal jauh dari kawasan gempa bumi yang melanda Bali hari ini.

Gempa bumi di Bali, Nourul Depp sekeluarga tidak terjejas


PETALING JAYA – Penyanyi Nourul Depp berterima kasih kepada kenalan di Malaysia yang bertanyakan khabar dirinya dan keluarga susulan kejadian gempa bumi yang berlaku di Bali, Indonesia pada Sabtu lalu.

Ujar Nourul atau nama lengkapnya Noorul Huda Abdul Wahab, 44, dia sekeluarga berada dalam keadaan selamat, malah memberitahu bahawa dia langsung tidak tahu tentang kejadian gempa bumi tersebut kerana berada jauh di kawasan yang mengalami gegaran.

“Ramai yang bertanya tentang keadaan saya sekeluarga sebab kata mereka ada kejadian gempa bumi di Bali. Saya pun tak tahu cerita sehinggalah ada seorang kenalan tanya sama ada saya okey atau tidak.

“Sebenarnya saya tak rasa pun gegaran gempa bumi tersebut kerana berada jauh. Alhamdulillah saya dan keluarga baik-baik sahaja,” katanya dalam sebuah video yang dimuat naik dalam Instagram miliknya.

Ekoran itu, penyanyi yang popular menerusi lagu Kerana Terluka itu meluahkan rasa syukur kerana dia dan keluarganya berada dalam keadaan selamat dan tidak terjejas apa-apa.

Difahamkan Nourul yang berhijrah ke Bali bersama keluarganya sejak 19 September lalu itu tinggal di kawasan yang dikenali sebagai Canggu manakala lokasi kejadian gempa bumi itu pula berlaku di timur laut Banjar Wanasari.

Tiga individu disahkan terkorban dalam satu gempa bumi berukuran 4.8 pada skala Richter yang melanda pulau Bali, awal pagi tadi.

Gempa bumi tersebut melanda pada kedalaman yang cetek iaitu 10 kilometer timur laut bandar Banjar Wanasari.

Dua individu terkorban selepas gempa bumi itu mengakibatkan tanah runtuh yang kemudiannya menimbus kediaman mereka di wilayah Bangli sementara seorang lagi mangsa terkorban di bandar pelabuhan Karangasem. – K! ONLINE

Sumber:https://www.kosmo.com.my/2021/10 ... rga-tidak-terjejas/

Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2021 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah nak sangat duduk bali haaa sekali...
Nasib baik satu fam selamat
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2021 11:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga selamat ye kak Nurul sekeluarga di sana.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2021 11:53 PM | Show all posts
syukurlah....
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 09:48 AM | Show all posts

Gempa Bumi Di Bali, Nasib Baik Nourul Depp Tak Terjejas

Penyanyi Nourul Depp berterima kasih kepada kenalan di Malaysia yang bertanyakan khabar dirinya dan keluarga susulan kejadian gempa bumi yang berlaku di Bali, Indonesia pada Sabtu lalu.


Ujar Nourul atau nama lengkapnya Noorul Huda Abdul Wahab, 44, dia sekeluarga berada dalam keadaan selamat, malah memberitahu bahawa dia langsung tidak tahu tentang kejadian gempa bumi tersebut kerana berada jauh di kawasan yang mengalami gegaran.


Foto: IG







“Ramai yang bertanya tentang keadaan saya sekeluarga sebab kata mereka ada kejadian gempa bumi di Bali. Saya pun tak tahu cerita sehinggalah ada seorang kenalan tanya sama ada saya okey atau tidak.


“Sebenarnya saya tak rasa pun gegaran gempa bumi tersebut kerana berada jauh. Alhamdulillah saya dan keluarga baik-baik sahaja,” katanya dalam sebuah video yang dimuat naik dalam Instagram miliknya.




  



Ekoran itu, penyanyi yang popular menerusi lagu Kerana Terluka itu meluahkan rasa syukur kerana dia dan keluarganya berada dalam keadaan selamat dan tidak terjejas apa-apa.


Difahamkan Nourul yang berhijrah ke Bali bersama keluarganya sejak 19 September lalu itu tinggal di kawasan yang dikenali sebagai Canggu manakala lokasi kejadian gempa bumi itu pula berlaku di timur laut Banjar Wanasari.


  



Tiga individu disahkan terkorban dalam satu gempa bumi berukuran 4.8 pada skala Richter yang melanda pulau Bali, awal pagi tadi.


Gempa bumi tersebut melanda pada kedalaman yang cetek iaitu 10 kilometer timur laut bandar Banjar Wanasari.




  



  



Dua individu terkorban selepas gempa bumi itu mengakibatkan tanah runtuh yang kemudiannya menimbus kediaman mereka di wilayah Bangli sementara seorang lagi mangsa terkorban di bandar pelabuhan Karangasem. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 10:50 AM | Show all posts
ni rumah dia skang ke?lawa siot cm resort..
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:27 AM | Show all posts
Tak pernah follow instagram dia ni.  Post yang ditepek di atas tu nampak menarik.  Boleh jadi inspirasi rumah idaman.

Nanti ada masa boleh stalk.  Kalau feed banyak macam ni boleh aje follow tanpa perlu baca caption yang panjang berjela tu.  Hehehe..
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:33 AM | Show all posts
cantik rumah dia... tapi rumah dekat sana macamni pun memang murah... sebabtu foreigner pun gigih nak buat rumah dekat sana dan pindah sana... sasha 30k pun tak silap laki heolss ada resort ke apa tah dekat bali tu kan? ke propa sajorkkk???

btw kak norul depp pagi2 tu buat apa? pergi ke pura untuk sembahyang ke agittewww...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:36 AM | Show all posts
mamajawie replied at 20-10-2021 10:50 AM
ni rumah dia skang ke?lawa siot cm resort..

tengok memang macam resort jah... siap ada patung pudisat lagi tu dekat halaman... takkan la kak nurul muka dan cakap penang pekat nak letak patung gittew khenn kat rumah... ke sheolss dah memang hari2 ke pura...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Untunglah sheols skrg..jadi "muse" forum cari..dr tak pindah2 sampai gempa bumi kat bali pun berita sheols dicedok untuk memeriahkan forum ya
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Thread dah ada
Kenapa reput cari asyik recycle thread?

https://b.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=5000768&extra=page%3D1&mobile=2
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:50 AM | Show all posts
kene biasa biasakanlah benda mcm ni... tsunami, gempa bumi, volcano.... dah jadi penduduk sana kan. kami yang kat malaysia ni mampu doa je lah
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:52 AM | Show all posts
kalau terjejas pun rasanya orang dah tak heran dik...
semua orang kembali jadi normal jah...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Cik_jantung at 15-1-2022 12:55 PM

..........
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 12:47 PM | Show all posts
dudaberhias replied at 20-10-2021 11:36 AM
tengok memang macam resort jah... siap ada patung pudisat lagi tu dekat halaman... takkan la kak n ...

itu la pasey siap ade patung plak tu..alahai what do you expect kat ig laki dia siap tayang mnum ayaq anggur smbut anniversary ke bfday si acik parpu ni kt kl..cuma kt ig acik ni je x boh gmbaq tu kang satgi team utagha geng acik @sarah82 mai serang ig acik parpu sbab minum wine..huhuhu


Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 02:45 PM | Show all posts
Rumah lawa bole jadi sumber inspirasi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-10-2021 08:20 PM | Show all posts
trexxxxxi replied at 20-10-2021 11:49 AM
Thread dah ada
Kenapa reput cari asyik recycle thread?

Gempa bumi di Bali, Nourul Depp sekeluarga selamat.


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-10-2021 08:22 PM | Show all posts
knapa dia x fikir panjang... nk pndah sana.... bali sgt berisiko la. sbb bnyk gunung berapi
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan ke die ni dh xnak kesah pasal hal di malaysia ke selain lana nordin tuh... Yg asyik komplen psl malaysia...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2021 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Serious la weyyyy...dulu acik parpu ni habaq punca dia cerai dgn ajai pasai ajai x mampu nak bimbing dia jln ke sorga.... Dah tu yg skrg ni sapa bimbing sapa? Dgn rantai, gelang emas bagai laki dia pakai
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-5-2022 01:16 AM GMT+8 , Processed in 0.104524 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list