Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
37781
View
84
Reply

ilmu hitam yang berbeza dari setiap suku kaum

[Copy link]

Author: Lady_Ervana       Show all posts   Read mode

Post time 19-3-2012 01:18 PM | Show all posts
penah jugak ka ko  lari pi jumpa tu lalaki.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2012 10:24 PM | Show all posts
bapa sa pernah cerita yg kawan baik moyang saya,mengamalkan ilmu hitam..tapi ilmu tu tdk digunakan untuk menyakitkan orang cuma sebagai pelindung jika orang yg ingin mengilmu hitamkan dia....(kawan baik moyang saya ni orang dusun tinggal di kokol menggatal)
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2012 03:40 PM | Show all posts
sebenarnya lontong ni adalah kuman yang ada pada airmayat. jadi kalau airmayat ni di sapu pada sudu saja siapa yang memakai sudu tu pasti kena kuman tersebut .. biasanya orang terkena kuman ni akan dahaga sepanjang masa. minum air & perut jadi buncit. nafas berbau macam bangkai
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2012 03:43 PM | Show all posts
n siapa-siapa kerna ilmu hitam yang sukar di ubati .cuba cari dukun di pulau bangi
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2012 11:38 PM | Show all posts
Reply 64# Brandonkk


    dari sana ka ni barang.....power kali org2 sana...
Reply

Use magic Report

Post time 6-4-2012 11:26 PM | Show all posts
Reply  zi_nan


   mama sy bawa pigi tmpt berubat mcm tu darul syifa... tp diri sendiri pun mao  ...
manismanja85 Post at 19-3-2012 12:43



   di mana ko berubat tu,, kasi info ba.
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2012 07:45 PM | Show all posts
Cerita-cerita pasal ilmu hitam ni...kadang2 rasa susah mahu pcayakan sebab kita ni hidup zmn inet sudah..tp hakikatnya ilmu2 ni masih lagi d amalkan d kalangan masyarakat kita disabah ni x kiralah yg beragama islam mau pun tidak..
Huhu...aku honestly pcaya benda2 ni masih di amalkan sebab arwah nenek aku pun dulu pernah terlantar sakit berbulan2 sebab perbuatan syirik tu..(ada org x puas hati dengan arwah tu..)
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 12:30 PM | Show all posts
Reply 61# zi_nan


   masa tu mama sy bilang hampir2 jua suda mao dibawa lari.. tp sy ni mcm kebingungan ba sepanjang kena tu ilmu.. bnyk termenung. jd garang..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 12:31 PM | Show all posts
Post Last Edit by manismanja85 at 9-4-2012 12:33

Reply 66# ikanmasin518


   ikan masin ni sy kasi web darusyifa http://www.darussyifa.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=33
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 01:08 PM | Show all posts
Reply 68# manismanja85


    nasib juga ko ndak lari.. kalau ndak ilang suda ko... ndak pandai balik2..
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 01:16 PM | Show all posts
Reply 70# zi_nan


   iya ba kin takut jua.. nasip tu mama sama bapak sia capat sadar tu kelainan diri sia.. tp tu lelaki mula2 tao ba tu bapak sia tao dia bikin begitu.. masa sia suda ok bapa sia pula dia kasi hntr2 tu ilmu jaat btol
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 01:18 PM | Show all posts
tu urang dusun + brunei biasa dia pigi tu pilipn mencari ilmu..

tp bukan semua dusun begitu sbb ada kwn baik sia dusun jua tp baik.. dia la sllu kasi ingt2 sia mcm2 perkara ttg kaum di sana
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 02:59 PM | Show all posts
Reply 69# manismanja85


   tengkiu...   

mysister kena ini. al-fatihah. semoga dia tenang di sana. sgt sedih..   Xmau sy kongsi cerita..  itu org jahat akn dapat balasan jg nant:@:@:@:@:@.
Reply

Use magic Report

Post time 9-4-2012 09:56 PM | Show all posts
Reply 73# ikanmasin518


    kamu kenal ka tu sapa yg buat...
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2012 10:34 AM | Show all posts
Reply 74# zi_nan


   kami family ni Xknal. kwn2 arwah la kenal.(ekceli kwn dia jg yg bikin)  kes cinta 3segi. dia mau sama 2 boipren mysis terus dia bikin bgitu. the boipren paling bodoh di dunia. kalau dia sintak sama itu org ke3 kasi putus la ba mysis..  ini buat2 dia tersepit antara 2 pilihan.:@:@:@ last2 mysis jadi korban. padahal mysis Xtau mereka itu ada skandal.
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2012 11:17 AM | Show all posts
sian ko punya sis jadi mangsa keadaan....napa ko ndk cari jugak tu orang baru ko pi bunuh dia.................
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2012 11:20 AM | Show all posts
sian ko punya sis.. jadi  mangsa keadaan ...napa ko ndk cari tu orang baru ko pi bunuh dia.......
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2012 04:03 AM | Show all posts
setiap penyakit pasti ada ubat atau penawarnya(kecuali ajal)apa yang penting kita usahakan mencari d manakah penawar itu dan banyak berdoalah untuk yang muslim.
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2012 04:05 AM | Show all posts
setiap penyakit pasti ada ubat atau penawarnya(kecuali ajal)apa yang penting kita usahakan mencari d manakah penawar itu dan banyak berdoalah untuk yang muslim.
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2012 04:14 AM | Show all posts
Reply 56# che'mah


    che'mah......betul tu.sebab sya pun orang sungai juga,sebenarnya sya pernah menuntut pelbagai ilmu hitam ini suatu masa dahulu d kg sya di Pitas dan tidak puashati dengan itu saya menuntut ilmu dengan beberapa orang Guru di tempat lain yang pakar dalam ilmu hitam ini.tapi saya tidak pernah menganiaya orang la sebelum ini melainkan orang itu betul2 ego bila masuk kampung kita,dengan niat untuk menyedarkan orang itu bukan niat membunuh.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list