CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 8617|Reply: 55

Zina

[Copy link]
Post time 6-5-2010 11:28 AM | Show all posts |Read mode
Apakah definasi zina dlm Al-Quran? Apakah dlm Al_Quran hanya menyatakan zina itu kemasukan air mani ke dlm rahim di antara lelaki dan pompuan yg tidak halal?...kalu begitu ada berpendapat...kalu pakai kondom tidak diklasifikasikan sbg zina????
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-5-2010 11:46 AM | Show all posts
Zina ialah persetubuhan yang dilakukan oleh seorang lelaki dgn seorang perempuan tanpa nikah yang sah mengikut hukum syarak (bukan pasangan suami isteri) dan kedua-duanya orang yang mukallaf dan persetubuhan itu tidak trmasuk dalam takrif (persetubuhan yg meragukan).
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-5-2010 12:14 PM | Show all posts
Reply 2# cmf_Pandora

ada dalil Al-Quran tak mengenai definasi zina ni....
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 12:38 PM | Show all posts
Post Last Edit by cozack at 6-5-2010 12:39

Allah melarang kte mdekati zina.....APE TAH LAGI MELAKUKAN ZINA
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 12:56 PM | Show all posts
Reply 2# cmf_Pandora
sampaikan ader yang mengatakan oral seks bukan zina? huh
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 01:51 PM | Show all posts
Reply  cmf_Pandora
sampaikan ader yang mengatakan oral seks bukan zina? huh
arti5 Post at 6-5-2010 12:56



Alaaaa...........yg kat atas tu kater, udah masuk kemaluan lelaki ke dalam kemaluan perempuan (yg bukan suami isteri) pung di takrifkan TIDAK BERZINA.

Padalah dalam Kursus Nikah...........ada di ajar akan bertemu 'khintan dgn khintan' yakni kemaluan lelaki n kemaluan perempuan sudah kena MANDI WAJIB.!!!

Deme nie nak di masukkan ke dalam Golongan Yahudi kot??
Yang membelit belit akan Hukum Allah suka suki deme jer.

Tunggu laaa masa nya biler Allah swt bagi paku buah keras.
Di letaknya deme nie kat atas belanga dan di nyalakan api di bawahnya.

Biler terjerit jerit kepanasan.............akan di katakan yg di bakar ialah belanga....BUKAN nya deme yg duduk di atas belanga itu!!     

Agama itu TERANG lagi JELAS, yg nak belit belit nie sebenor nya di dalam hati nya....dier mahu lakukan ZINA!!!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-5-2010 02:06 PM | Show all posts
Reply 6# niceghost2005



aku pun terkelu dgn pendapat mcm ni....

so betul ke dlm quran istilah zina macam tu...

dlm hadis memang kita sedia maklum.
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 02:51 PM | Show all posts
Reply  niceghost2005



aku pun terkelu dgn pendapat mcm ni....

so betul k ...
harisbee Post at 6-5-2010 14:06


Takrif zina ni, orang tak pernah masuk sekolah pun tahu.  Kenapa nak buat definasi baru?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-5-2010 03:30 PM | Show all posts
Takrif zina ni, orang tak pernah masuk sekolah pun tahu.  Kenapa nak buat definasi baru?
ibnur Post at 6-5-2010 14:51



Deme buat definasi baru kerana:
1. utk menghilangkan rasa bersalah or
2. utk mengHALALkan perbuatan mereka   

Ini semuer semata mata mengikut telunjuk nafsu/iblis.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-5-2010 04:00 PM | Show all posts
aku bukan apa...ada org cakap mcm tu..dia kata dlm Quran cakap zina tu masukkan air mani dlm rahim...so dia kata kalu pakai kondom ok la sebab air mani x masuk...
persoalan aku..betul ke dlm Quran kata begitu???? which we cannot argue???
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 06:12 PM | Show all posts
tanye blik kat dia, ayat ke brape surah yg mane....
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 06:44 PM | Show all posts
ala tt... mcm ade poremer kat atas tu kata la.. kalau hampiri zina pun dilarang... xyah la pk pasal masuk air mani atau tak. pegang tgn laki pompuan bukan muhrim, haram ke tak ke. cenggitu je kaat ke kawan ko.

+ini bukan reverse psychology tau. kalau budak2 kita taknak diorg demam main tgh panas, kita leh kata, "main la tgh panas tu kaalu nk demam".
xleh la kata "jgn hampiri zina" = reverse psycho lak.
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 07:55 PM | Show all posts
kalo ko kissing, cuddling, hugging, rubbing, tasting, love biting...tu bukan zina nama nye.. tu ringan-ringan...

kalo ko dah bukak seluar masing2 dan memasukkan kepala zakar seinci ke dalam faraj pompuan.. itulah nama nye zina
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 08:05 PM | Show all posts
Ustaz aku pernah cerita ada sorang budak perempuan datang kat dia menangis2 sambil kata dia dah berzina dan menyesal... ustaz tu suruh budak tu cerita satu persatu ape yg terjadi sebab ustaz tu rasa ada yg tak kena... budak tu cerita (18SX) yg budak lelaki tu telah mencium dia dan sampai pempuan tu stim sampai dah bukak baju serta colinya, maka budak lelaki tu pun sedap2 lah mencium2 dan meramas2 buah dada budak pempuan tu...

pastu ustaz tu pun tanya... adakah lelaki tu dah memasukkan zakar die ke dalam faraj pompuan tu... budak pompuan tu pun pandang ustaz tu dgn peliknya.. dia kata takde pun.. die kata mereka masih lagi berseluar, cuma bahagian atas je bogel...  alangkah naifnya budak pempuan tu.. ustaz kata tu belum lagi tahap berzina tu... namun perlu jugak bertaubat... cuba kalau lelaki tu nak main tahap bukak seluar camne??... tak ke nahas budak pompuan tu nanti...  
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 10:29 PM | Show all posts
Allah melarang kte mdekati zina.....APE TAH LAGI MELAKUKAN ZINA
cozack Post at 6-5-2010 11:38



    tak de siapa kata Allah menghalalkan zina.

Cuba fahamkan soalan tuan rumah, zina tu apa menurut Al Quran.

Setakat ini belum ada yang menjawab. Yang banyak cuma pandai buat andaian, meneka2 kemudian mengutuk. so sad.
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2010 11:34 PM | Show all posts
hahahha ape la payah sgt nie...nampk sgt seolah2 mcm nak mgHALALkn sesuatu perkara...

nie ttg 3persoaln zina yg d jwb berdasar kan Mazhab Shafie

http://baheis.islam.gov.my/web/m ... 4a13c5?OpenDocument
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-5-2010 02:33 AM | Show all posts


"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)". - al-Isra : 32.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2010 09:44 AM | Show all posts
tanye blik kat dia, ayat ke brape surah yg mane....
cozack Post at 6-5-2010 18:12


Benar....

Tanyer kat dier ayat/surah di dalam Al Quran yg memberitahu akan sedemikian ghoper.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2010 09:58 AM | Show all posts
kalo ko kissing, cuddling, hugging, rubbing, tasting, love biting...tu bukan zina nama nye.. tu ring ...
orghijau Post at 6-5-2010 19:55



    klu ringan2 cm nko kata tu dah mukadimah zina kan...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2010 11:27 AM | Show all posts
jgn kata ringan-ringan...tgk aurat ajnabi dengan syahwat pon  dosa besar......
sedey zaman skang ni....mude-mude dah berzina...lps tu mengandung then buang anak...kesian baby yg mati tu.....KEJAM
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 04:03 PM GMT+8 , Processed in 0.120180 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list