Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
52117
View
359
Reply

selesa tak adik beradik ipar tinggal sekali

  [Copy link]

Author: acika    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 15-1-2012 05:09 PM | Show all posts
ingatkan hidup eda selama 4.5yrs dok sama2 ngan adik ipar jantan dah stress gila.. tp ada lagi y ...
waneeda1904 Post at 22-12-2011 16:08


tu la... wa yg SIL datang sekali sekali pon wa dah serabut... inikan bertahun-tahun.. usahkn SIL, adik beradik wa pon wa tak suka drg dok sekali..
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2012 02:30 PM | Show all posts
aku lak dh leps tahap bengang dh ngn SIL ak..... coz dia dh nk pndah....

walaupn sethun tp mcm brkurun lamany....lega aku se sesangat skrg....
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 08:15 AM | Show all posts
tahan la,aku ni dah mengadap 5 tahun,dan akan bersambung lg dengan ipar lain lg 5 tahun mendatang.ko rase?
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman aku tinggal dgn SIL yg bagi aku memang sial kalau nak di ingat happynya aku lepas dia keluar dari rumah aku ni haa tak terkira .. aku dah tak bergaduh dengan suami dah.. belanja barang dapur , utilities semua berkurang, bukan sikit tapi banyak sangat! Plus kalau aku nak keluar mana2 suka hati nak naik kereta or motor , banyak naik motor lagi jimat sbb aku berdua je kan..

Nasihat aku, kalau berkahwin yes memang kau berkahwin dgn keluarga nya sekali tapi tak bermaksud tanggungjawab makbapak dia turun sekali kat kau untuk di tanggung. Ingat, lepas kahwin kita ade kehidupan sendiri bukan nak di bebani. Aku bukan tak sayang ipar aku. aku anak bongsu, ipar semua aku ok, aku tak pernah pulak mnyusahkan diorang mungkin dah biasa berdikari plus diorang yg sll mintak tolong aku. Tapi side suami aku, aku kira kaklong lah sebab adik dia kecik2 (dua dah besar hasil first marriage) so side suami pun aku selalu banyak tolong dua org ni .. sampai aku bg tinggal dgn aku, tapi akhirnya dipijak2 nya kepala aku ni.. eh moralnya, dah kahwin xpayah bgi tinggal sekali .. tu je lah
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada experience yang sama.. Memang tak selesa sangat sangat
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2019 01:33 PM | Show all posts
tak selesa
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2019 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adik beradik sndri pn x selesa..seminggu dua ok la bole layan lg. Ni lega sgt bila adik dh pindah, senang hati nk bgn lmbt ke x nak masak ke...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2019 09:47 AM | Show all posts
adik ipar perempuan dah 8 tahun dok sama sama
sebenarnya tak selesa tak suka
cakap kat suami
suami cakap aku sombong?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2019 11:01 AM | Show all posts
Yucaa replied at 3-7-2019 04:28 PM
Pengalaman aku tinggal dgn SIL yg bagi aku memang sial kalau nak di ingat  happynya aku lepas  ...

kisah sama bezanya aku ni lelaki bongsu dan bini aku anak sulong.
mmg stress dah 5 tahun,sorg dah nak kawin tinggal lagi sorg muda lagi xtau bila nak kawin bila nak berambus
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2019 11:03 AM | Show all posts
aiva replied at 5-7-2019 09:47 AM
adik ipar perempuan dah 8 tahun dok sama sama
sebenarnya tak selesa tak suka
cakap kat suami

mmg tak selesa kalau ada org lain,
rsa cerca merba je rumahtangga,
jangan la beranak ramai nt serabbut
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2019 12:26 PM | Show all posts
kalau nk bina keluarga sendiri pastikan hanya anda dan pasangan je yg tinggal.
kalau tinggal sekali dengan ahli keluarga lain payah nak bina keluarga sendiri ikut acuan kita dan pasangan kita sendiri.
melainkan kalau pilihan keluarga,boleh la nak tinggal sekali ikut acuan mereka.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2019 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
copy_paste replied at 6-7-2019 11:01 AM
kisah sama bezanya aku ni lelaki bongsu dan bini aku anak sulong.
mmg stress dah 5 tahun,sorg dah ...

Hahahaha.. stress kan.. ade je point kita ni xbetul.. aku jd adik ipar pun x de mnyusahkan abg ngn kakak aku.. kalau semua org ada pikiran yg xnak mnyusahkan org lain kan bagus.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2019 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
aiva replied at 5-7-2019 09:47 AM
adik ipar perempuan dah 8 tahun dok sama sama
sebenarnya tak selesa tak suka
cakap kat suami

Suami u kene cuci sikit otak dia .. tak pun mcm ni, u ajak adik u stay dgn u.. adik laki pulak kan.. br suami u tahu perasaan ade org lain dlm rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2019 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Yucaa replied at 8-7-2019 05:43 PM
Hahahaha.. stress kan.. ade je point kita ni xbetul.. aku jd adik ipar pun x de mnyusahkan abg ngn ...

jenis yg xjaga privacy ni ramai je, biasenye jenis mcm yg mcm tu pun x kisah kalau kita buat rumah dia mcm rumah kita.
contoh aku dengan slumber boleh tepuk bontot adik ipar aku walaupun depan bini aku.
jenis xtahu privacy pada aku xde masalah kot takat bontot je hehehe,
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak selesa, rasa tak bebas nak baring2 dan perlu titik beratkan pasal aurat.





Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2019 04:53 PM | Show all posts
copy_paste replied at 8-7-2019 05:50 PM
jenis yg xjaga privacy ni ramai je, biasenye jenis mcm yg mcm tu pun x kisah kalau kita buat rumah ...

lepas tu dia beramboss tak dari rumah u ollss??/
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2019 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Meiizu replied at 12-7-2019 04:53 PM
lepas tu dia beramboss tak dari rumah u ollss??/

xkan la dia nak blah sbb bontot hehehehe,
kalau cantik comel gedik mmg best la,
tp xcun
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2019 05:21 PM | Show all posts
copy_paste replied at 12-7-2019 05:19 PM
xkan la dia nak blah sbb bontot hehehehe,
kalau cantik comel gedik mmg best la,
tp xcun

ko biar betooooiiiii ahhahaah bini ko pun mereng gak keerr sanggup biar laki wat camtu
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2019 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
copy_paste replied at 8-7-2019 05:50 PM
jenis yg xjaga privacy ni ramai je, biasenye jenis mcm yg mcm tu pun x kisah kalau kita buat rumah ...

Ko Kan Laki? Tak bole ke ko bertegas dgn Bini?
Lagi Satu, Bini ko Tu tak takut ke apa2 jadik kat Adik dia?
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2019 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
aiva replied at 5-7-2019 09:47 AM
adik ipar perempuan dah 8 tahun dok sama sama
sebenarnya tak selesa tak suka
cakap kat suami

8 tahun?
Mak eh lamanya
Payah kalau Laki tak memahami ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078519s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list