Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
49379
View
334
Reply

selesa tak adik beradik ipar tinggal sekali

  [Copy link]

Author: acika       Show all posts   Read mode

Post time 26-1-2011 12:49 PM | Show all posts
nak kata selesa memangla tak selesa. tapi kenala bertolak ansur...tambah2 kalau adik2 yg masih belajar & baru start keja... kena la tolong... bukannya diorang nak menumpang selamanya pun kan... nilai2 kekeluargaan tu penting...
terutama kalau anak sulung selalu la nak kena tolong adik2 / adik ipar ni semua...
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2011 03:05 PM | Show all posts
utk sementara atas dasar membantu kira ok la...tp lama2 tu dah kira beban yg x sepatutnya ditanggung....bnyk masalah lain pasti timbul..
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2011 01:14 PM | Show all posts
Kalau diikutkan aku mmg tak berapa nak setuju kalau aku duduk serumah dengan ipar
mcm skrg nih,family abg ipar anak beranak tgh menumpang umah aku skrg..
pada awalnya,mmg aku seronok sgt2 sbb aku ada geng,ada teman utk bercerita..
tp bila dh lama2,aku rasa dh boring..
sbb kakak iparku ni jenis yang aku cakap lain,dia tafsir lain..
ditambah lagi sikap anak2 dia yg mmg kurang hajar tahap 14..
boleh pulak suka suki dorang je nak merajuk dgn aku..
tak boleh tegur sikit,mesti dianggapnya aku dn suami ni benci tgk mereka..
Ya ampunnn....
mcm mana lagilah aku nak bersabar dengan spesis2 yang ada dirumah aku tu??
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2011 06:13 PM | Show all posts
Reply 188# amoilawa

mmg sakit jiwa dibuatnya
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2011 11:33 PM | Show all posts
aku pun tgh alami masalah yang sama , anak sedara ( lelaki ) belah asben dr kampung menumpang kat umah aku...dia tukar sekolah kat sini ( form 5 ) sebab kat kg seme sekolah dah reject dia sebab jahat yang amat ... ditakdirkan plak aku tgh pregnant dan asebn plak tiba2 dapat offer keje kat Johor ...

Masa mula2 datang dulu aku tak kisah sangat sebab maknya kata dia dah berubah sejak kena tangkap kes merayap tgh2 malam buta kat kg org ... dah insap la konon... tp lama kelamaan aku tgk perangai dia dah balik asal balik....suka keluar rumah ikut suka hati dia...kat sini dia dah kenal kawan2 baru ..tp jenis hampeh jugak... kalau dah keluar tu pukul 3,4 pagi baru balik ...pastu merokok dalam bilik ....habis satu umah bau busuk rokok dia tu ...
skang ni plak asben aku takde....lagi la dia bermaharajalela..sampai aku sakit hati jadinya..mcm skang ni dia kuar tak balik2 lagi nih....aku ngan asben sampai berperang sebab dia... asben aku pun dah naik menyampah ngan dia..tapi disebabkan dia dah janji ngan kakak dia terpaksa dia pendam aje ...masalahnya ...tension lorrrr
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2011 11:22 AM | Show all posts
Reply 190# dang_oniey

memandangkan keadaan ko tgh berbadan dua, mmg nampak kejam la kakak ipar ko tu nak 'campak' anak dia yg bermasalah kat umah ko..wadehel...dia yg beranakkan budak x semenggah tu, dia la betulkan yg mana patut...apahal lak nak campak kat ko...apa yg ko boleh buat pon?? dah la ko tgh preknen..hisy...laki ko kena bertegas la...he should protect u..ko tgh kandung anak dia...kenapa mesti mementingkan anak sedara (yg x semenggah pulak tu!) dpd anak sendiri?? seriously i can't understand why...
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2011 12:10 PM | Show all posts
Reply 191# ruffleen


Asben aku pun mengaku silap dia ....dia cepat sangat sanggup terima budak tu , ye le...sedara mara lain dah reject budak tu ...dia pernah bgtau kat kakak dia sebelum dia pegi ke Johor supaya ikhtiarkan agar anak dia tu ditukarkan balik ke sekolah kat kg ... tp yg budak tu plak taknak...katanya dah seronok sekolah kat sini ..padahal aku tau dia seronok jauh dr mak bapak..bebas... kat sini banyak shopping complek ( Klang ) tu yang dia seronok tu....
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2011 04:36 PM | Show all posts
Reply 192# dang_oniey

adoi ni kes berat beb..kena selesaikan cepat ni...
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2011 08:00 AM | Show all posts
nasib baik dia x sexually act kat oniey
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2011 10:34 AM | Show all posts
Reply  ruffleen


Asben aku pun mengaku silap dia ....dia cepat sangat sanggup terima budak tu , ...
dang_oniey Post at 18-2-2011 23:10



    u tak tegur dia...
me ingat masa me duk ngan makcik, anak makcik
duk melepak kat Cyber cafe..
me pi jemput sepupu lelaki tu sbb dah malam dia tak balik,
makcik lak masa tu tak da...
me terus tarik telinga depan kekawan dia bawak balik....

itu adik sepupu lagi...

u tak berani nak suruh laki u tegur ke kalau u takut..
bukan apa, u pun ada anak...lebih baik ada orang menegur
kalau buat silap dr buat bodo sbb kata bukan urusan dia...
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2011 10:01 PM | Show all posts
nasib baik dia x sexually act kat oniey
ajakto Post at 26-2-2011 08:00 AM



tak tau la tu...tapi dia selalu guna laptop ni..bila i cek kat recent dokumen..tu dia aihhhh berjela2 tajuk blue gp ...risau gakkk
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2011 10:09 PM | Show all posts
u tak tegur dia...
me ingat masa me duk ngan makcik, anak makcik
duk melepak kat Cyber c ...
faraway1 Post at 26-2-2011 10:34 AM



dah tegur dah, asben pun dah pesan kalo ada apa2 tak kena tegur je ..kalo teruk sangat bagitau kat dia...setakat tegur bleh la...nak lebih2 ..mak dia tak bagi....sayang sangat la konon...sanggup berabis duit untuk anak jantan dia tu... tu yang budak tu naik lemak tu
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2011 10:14 PM | Show all posts
ris pun dulu pernah sepupu telefon nak suruh adik dia datang KL duduk rumah ris....... ris pun risik2 daripada adik ris tentang budak tuh............. dapat tahu dia memang mat pit punya orang............ dah beberapa kali kuar masuk pusat..... hu hu berderau darah ris dibuatnya............. geram gila ris dengan sepupu tuh...... apasal dia nak campak adik dia yang bermasalah tuh kat rumah ris......... kenapa tak ajak adik tuh duduk dengan dia, kemain lagi dia kalau bercakap kata banyak kerja kat felda dia duduk tuh, kenapa tak ajak dia tuh duduk kerja dengan dia........ last2 ris tolak je bebaik, kata kita orang nanti nak pindah ke rawang (memang pun time tuh dalam proses beli rumah kat rawang).....

tapi tak bestnya bila balik kg... mak sedara tuh cam perli2 lah kita, katanya mentang2 dah kaya sekarang, taknak tolong sedara.....
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2011 11:41 PM | Show all posts
ris bukan xnak tolong tapi bahaya la wey takut tgh angin dia datang bunuh ris ker rogol ker xkan bahaya......pastikan anda tidak tinggal berdua jer ngn adik ipar lain jantina nnt dia sexually assault dah bahaya.....saper ader pengalaman macam ni?
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2011 08:34 AM | Show all posts
Post Last Edit by blazzard at 28-2-2011 08:54

--eh.----
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2011 11:29 AM | Show all posts
ris bukan xnak tolong tapi bahaya la wey takut tgh angin dia datang bunuh ris ker rogol ker xkan bah ...
ajakto Post at 27-2-2011 23:41

memang bahaya lah........ dia tak terjaga adik dia, habis dia ingat kita nih boleh jaga adik dia tuh......... bukan taknak tolong sedara, tapi tengok keadaan lah........
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2011 03:39 PM | Show all posts
Reply 201# Risma


    nasib anda bijak tahniah
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2011 04:27 PM | Show all posts
mak sedara tuh cam perli2 lah kita, katanya mentang2 dah kaya sekarang, taknak tolong sedara.......
Risma Post at 27-2-2011 22:14

kena tahan je lah telinga....
Reply

Use magic Report

Post time 2-3-2011 08:24 AM | Show all posts
tahan la jangan sampai menanah
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2011 08:50 PM | Show all posts
masalah aku dah settle....budak tu aku dah halau keluar dari rumah 2 hari lepas.... puncanya , dia bergaduh ngan asben aku  , asben aku bebel kat dia sebab dia curi2 bawak keta aku keluar..tiba2 dia kata asben aku bengong ..haa ...apalagi naik hantu lah asben aku.... pastu dia boleh tuduh aku ni hasut asben aku supaya benci dia...wahhh ni dah melampau...aku x tau la apa dia dah auta kat mak bapak dia sampai diorang percaya dan benci kat aku laki bini...yang aku geramnya mak mertua aku a.k.a mak asben aku pun percaya cakap dia...dan sah-sah dia akan anggap aku ni menantu hantu... last2 asben aku suh bungkus kain baju dia campak keluar rumah , biar dia merambus dari rumah ni.... bab mak mertua aku tu abang ipar aku yang sorang lagi janji akan perbetulkan salah faham ni ..tak kisahlah...janji budak tu dah tak kacau hidup aku anak beranak.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.075604s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list