Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
4521
View
22
Reply

Kepercayaan karut Dalam Memancing

[Copy link]

Author: KMDEEN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-11-2009 05:55 PM | Show all posts |Read mode
Post Last Edit by KMDEEN at 14-11-2009 18:16

Saya berkongsi kepercayaan karut bangsa kita dalam aktiviti memancing ni..Saya pernah berjumpa seorang yang percaya pakai benda2 karut ni.
Nak memancing guna kain pengikat kepala orng mati.
Ni konon2 mudah dapat ikan.
Itu hari saya ada beli joran terpakai...lepas basuh jumpa benda berbalut dng kain kuning ..wangin baun..
tak tau ape benda..saya buang..


Rasa banyak lagi kepercayaan karut dalam memancing.. minta ahli forumer berkongsi di sini
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2009 06:31 PM | Show all posts
ish seramnya dgr
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2009 06:31 PM | Show all posts
setuju..adik aku kaki memancing..memang byk la pantang larang dia yang aku sendiri pun tak ingat...heheh sorry tak leh kongsi point..tapi yang keje gile dia penah buat, pegi memancing pada waktu maghrib, kat pantai yang sunyi dengan kawan2 dia..katanya waktu tu sotong byk..apa lagi sepanjang waktu dia memancing mak aku menangis tak henti henti bimbang takut air naik..tapi takleh buat apa sebab dia memang kepala batu ya amat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2009 06:40 PM | Show all posts
Post Last Edit by datin_antik at 14-11-2009 18:42

haruslah mencari sotong diwaktu gelap.. siang2 memang tak ada dek!
hubby yg bilang sbb dia kaki's pancing. bab kepercayaan atau karut-marut tu tak tahu pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2009 07:50 PM | Show all posts
Post Last Edit by datin_antik at 14-11-2009 18:42

haruslah mencari sotong diwaktu gelap.. siang2 memang tak ada dek!
hubby yg bilang sbb dia kaki's pancing. bab kepercayaan atau karut-marut tu ...
datin_antik Post at 14-11-2009 18:40


betul...tapi saya cakap waktu maghrib..saya pun kaki chandat sotong..tapi kami tak menchandat waktu maghrib...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2009 10:10 AM | Show all posts
sotong memang suka cahaya lar candat dia kna pakai gasoline
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2009 09:19 PM | Show all posts
yang aku pernah dengar..

'jangan langkah joran'..ahaks..nnt tak dapat hasil..

sebab tak munasabah;

1)dah kira macam joran kangkang la plak..

sebab munasabah;

1)kita kena respek benda yang membantu kita untuk mencari rezeki.

kesimpulannya .rezeki ditentukan ALLAH..
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2009 12:12 PM | Show all posts
mcm2 la...cari rod yang ong la..pelampong bertuah la.. karut2...syirik..percaya pada kail plak..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2009 03:47 PM | Show all posts
7# kawasakininja
btul btul
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2009 02:33 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2009 04:39 PM | Show all posts
takleh makan ikan...
masa nak mancen ikan...
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2009 05:32 PM | Show all posts
ana una kenapa bnci laki plak ,, pelik nihh
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2009 05:47 PM | Show all posts
12# newzair

malas nak jawab le..
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2009 08:23 AM | Show all posts
he e e e tahu tahu
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2009 03:42 PM | Show all posts
he e e e tahu tahu
newzair Post at 13-12-2009 08:23


apa yg tahu?
tak baekkk tauuu..
pecaya yg karut marut ni...
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2009 09:51 PM | Show all posts
hmm btul btul memang karut marut ,, kecuali lar bila bulan penuh memang bnyak ikan
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2009 09:10 AM | Show all posts
16# newzair

bulan penuh erk???
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2009 12:52 PM | Show all posts
yup 15 bulan islam
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2009 06:49 PM | Show all posts
kalo nak pg mancing jangan order ikan suh bawak balik , contohnya ; yop jangan lupa ikan tenggiri batang untuk 2 ekor   alamat bakal tangan kosong je nanti.


Cheers !!
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2009 04:32 PM | Show all posts
yang aku pernah dengar..

'jangan langkah joran'..ahaks..nnt tak dapat hasil..

sebab tak munasabah;

1)dah kira macam joran kangkang la plak..

sebab munasabah;

1)kita kena respek benda ya ...
kawasakininja Post at 21-11-2009 21:19
up... selimut kalau memancing mesti berhati2 dengan joran nie.. jangan langkah...nanti melopong jerk... heheheheh....
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.111375s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list