Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
99014
View
579
Reply

cerita misteri og

[Copy link]

Author: ogierazali       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:12 PM | Show all posts
sampai hari yg ditgu2.... ptg tu biras gie pesan... suruh suami gie beli kain kuning... sebab kena ada kain kuning... periuk tanah.... botol...kemiyan & setangi mesti ada....  lg x ingat lah.... byk gak dia minta ...suruh kita org sediakan..... mcm2 pulak c maniam ni minta..... nak tak nak kena sediakan sebab nak halau benda tu keluar....

lepas maghrib tu... emak & abah gie dah dtg.... dlm pkl 9 ...baru dia org sampai.... lepas kat depan pintu c m ckap ....oooh kau tahu aku dtg ya... dlm hati gie berkata... memang lah tahu dia nak dtg...kan dah siap sediakan semua barang... kenapa c m ni.... lepas tu dia gelak.... lepas tu... dia ckp ta***..... itu x faham lah apa dia cakap..... dia ckp dgn sapa pulak ni.... biar betul... tp dia ckp, pandangannya arah 1 tmpt... benda tu kat situ ke..... kita org semua diam aje..... dekat ruang tamu... c m ni... duduk bersila... sambil bakar kemiyan.... sebyk2nya... dibubuh.... ya allah berasap penuh rumah aku... x nampak org, dia asap kan rumah tu... dlm hati berkata... makin byk lah dtg... klu diasapkan bebyk mcm ni... yg kat luar tu boleh masuk kat lubang angin tu... sebab nak makan.... terbatuk2 semua org.... gie guna tudung ttp hidung.... mata pun jadi pedih dibuatnya....
kakak ipar gie x tahan... lemas...lemas.... lepas tu c m tu bangun....dia jln sambil bw tmpt bara tu.... lepas tu .... gie dengar dia ckp... mana botol.... botol..... dlm samar2 dek pedih mata kena asap tu... cari mana botol tu.... suami gie kata dah dpt dah.... he.... kita org tgh cari botol... dia kata dah dpt... oooh botol... dah dpt botol lah... jd...tangan kita org x de raba2 lagi... diam smua diam aje smbil tutup hidung....  lepas tu diambik periuk tanah... semua benda dia masuk kan... lepas tu dia kata... tolong letak kat belakang... kena bukak pintu dapur... letak luar... x bagi dia masuk lagi... gie & suami cari kunci & bukak pintu belakang.... suami gie ambik pasu bunga kat depan letak kat belakang & letak gak periuk tu... supaya org x perasan letak periuk kat luar ...... lepas tu c m tu duduk balik tmpt asalnya.... tiba2 dia letak kt dpan dia botol yg dah balut kain kuning... botol tu bergegar.... biras gie kata... ada benda dlm botol tu.... gie pandang suami gie... suami gie mengangukkan kepalanya... dah dpt tangkap ke.... ??? c m tu jawab sudah... dia ada dlm botol ni... ni balik kena buang kat sg.... cari tmpt yg ada sg... tmpt air mengalir... biar dia pergi jauh tapi tgk arus tu pegi mana... jgn salah pulak....

[ Last edited by  ogierazali at 2-4-2009 13:15 ]
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:13 PM | Show all posts
lekaih sambung crita. aku tgh break ni bleh baca
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:23 PM | Show all posts
uishhh ternanti2...ader sambunngan lagi tk ni??
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:23 PM | Show all posts
seremmmm..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:25 PM | Show all posts
lepas hari tu... x apa yg berlaku kat rumah... tapi perasaan takut tu tetap ada... rasa mcm ada org tu tetap ada... iya lah ...dah hampir 2 tahun benda tu tinggal dgn kami serumah... so, kdg2 terpandang2 gak benda2 yg pelik... tapi buat2 x tahu lah....

lepas 2 / 3 hari... selang 2 buah dr rumah kami... ada penghuni in***.... dia cerita... rumah dia masuk ular senduk warna hitam... betul2 atas kepala time dia tgk TV.... time tu dia (isteri) & anak2 nya baring kat ruang tamu... suami nya balik kerja perasaan ular tu dah tegak kat kepala dia (isterinya)... suami nya jerit suruh keluar.... dia suruh ular tu keluar.... isterinya kata.. itu tu*** dia dtg melawat.... x boleh bunuh... nanti dia marah... jadi dia org halau aje... bila ular tu keluar...dia kata x nampak mana ular tu pergi...hilang macam tu aje....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:26 PM | Show all posts
non stop aku bca crita gie nie..mmg ko tahan tul la tgl kat situ gie...klu aku mmg tak tahan weiii...
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:29 PM | Show all posts
2 tahun ko tgl kat situ gie??

habih tu apa yg buat ko pindah dr situ gie?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:30 PM | Show all posts
lepas gie bersalin anak sulong gie.... abah gie suruh pindah rumah... tinggal kat rumah abah yg kat bt 4..jln kapar... kira menyewa dgn abah lah... abah & emak tinggal kat kg.... so, kita org pun setuju sebab x tahan dgn mcm2 yg berlaku... lagi pun sudah beli kereta... so, senang lah klu ada transport klu nak pergi kerja / kemana2...
Lagipun ada baby... sure nanti x tdur malam klu kena kacau....
lepas pantang terus pindah....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:32 PM | Show all posts

Balas #65 ogierazali\ catat

sejak tu mmg tkde gangguan lagi ke gie?

rumah sewa ko no2 tu nape lak gie..

crite la...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:35 PM | Show all posts
gie ingatkan lepas keluar mulut ular..... selamat............................

tapi rupa2nya......................masuk mulut naga.....................

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:42 PM | Show all posts

Balas #70 ogierazali\ catat

nape gie?

rumah sewa no2 lagi dashyat eh?
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:49 PM | Show all posts
ish.... ada jugak kisah di umah baru...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:52 PM | Show all posts
sebelum pindah rumah tu... suami gie renovit dulu... cat dll.... so, seronok lah sikit tgl kat rumah tu  kira rumah abah sendiri.... tapi terasa rumah ni... mcm gelap aje... suram .....
mula2 x perasan tapi lelama... rasa rumah ni... panas... tgh mlm pun panas....

Gie & suami asyik salah faham aje... kami mcm x sefahaman... ada aje nak cari pasal... dgn jiran2 pun gie x suka... x tahu kenapa... mungkin emak2 org...yg suka jaga tepi kain org...itu yg gie x suka... gie x suka keluar rumah... sebab gie rasa mcm diperhatikan aje.... gie juga x bercampur dgn jiran... klu terjumpa pun cuba senyum aje ... lepas terus jalan... x de nak borak2 ke....
Gie sanggup 2/3 hari duduk dlm rumah tu.... makan ... tidur... tapi x kan keluar...klu keluar pun setakat sidai baju...itu pun selalunya suami gie yg buat.... itu sebab gie selalu pergi rumah kakak ipar gie diport klang.. tolong dia berniaga ke... tapi gie x suka duduk rumah tu....

1 hari tu... gie gaduh dgn suami gie... gie pun x tahu kenapa... x suka gie tgk muka dia... gie bw anak gie tidur kat ruang tamu... nak jadi kan cerita... anak gie nangis... x berhenti2.... kenapa pulak budak ni.... gie bagi susu x nak... gie masuk buai pun menangis lagi... sakit perut ke??? tertanya dlm hati.... lepas tu gie marah suami... suruh dia tgk anak tapi dia diam kan diri kat dlm bilik.... gie mandi kan anak gie wlupun tgh malam.... lepas tu gie bc ayt kursi byk kali... letakkan anak tmpt enjutnya...yg besi tu.... dia tdur...lega rasanya.... gie pun tdur sebelah nya.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2009 01:55 PM | Show all posts
ada lagi... nanti smbung ya...

boss masuk awal pulak...
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 01:58 PM | Show all posts
lekas hapdettttt..   
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 02:00 PM | Show all posts
kena ubat pembenci ke gie nie?
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 02:01 PM | Show all posts
huhuhu...tk berenti ye kena kaco gie nih...tabah tol....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 02:20 PM | Show all posts
gie..cpt sambung....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 02:31 PM | Show all posts

Balas #78 sayangyus\ catat

gie tgh bz..bos dia masuk awal tadi..

aku pun tak sabar ni sbnrnya..
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2009 02:34 PM | Show all posts
boss..bg laluan gie update citer dia leh....heehehhheeh...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.089479s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list