Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
99441
View
579
Reply

cerita misteri og

[Copy link]

Author: ogierazali       Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-3-2009 02:06 PM | Show all posts |Read mode
Hai... gie org baru kat sini... nak berkongsi cerita...

perkara ini terjadi 10 tahun lalu... ketika tu gie baru mendirikan rumahtangga.... gie menyewa di rumah teres 1 tingkat di pekan kapar (batu 10)...suami gie bekerja di KFC pekan kapar... gie kerja di taman chi liung... disebabkan kita org x de transport jadi terpaksa sewa rumah kat kapar... suami gie kerja shif... & gie office hour... kena lah gie yg beralah....  

mula2 gie rasa rumah tu ok aje... tiada masalah... tapi2 lelama... gie asyik demam aje.... gie dapat rasa kan rumah tu memang ada sesuatu... tapi gie diam aje... bila gie tanya suami... dia kata jgn cerita... so, bila kita org keluar jln2 baru cerita... sebab bila kat rumah tu rasa lain aje....

2/3 bulan lepas pindah tu.... rumah tu belum ada langsir sepenuh nya... jadi gie pun cakap dgn suami gie nak jahit langsir... nampak rumah terlalu kosong... so, gie minta abah gie hantarkan mesin jahit... supaya gie boleh jahit langsir sendiri....
Gie letak mesin jahit tu kat depan pintu bilik no.2 sebab ada plak kat bilik tu... mesin tu keluar ke ruang makan... sebab lampu ruang makan berwarna putih... sedang kan lampu bilik berwarna kuning... jadi ruang makan lah tempat yg sesuai gie jahit....
gie menjahit sampai pkl 11 lebih mlm.... lepas tu gie off mesin jahit... & terus tdur....

Diantara sedar & tak, gie nampak ada 2 org... berpakaian baba nyoya... bersanggul... marah & tampar gie... dia cakap kenapa letak benda tu kat pintu... susah nak jalan.... yg gie tahu kat pintu tu mesin jahit... dia marah lagi... alihkan.. katanya...
kemudian gie terjaga... bila terjaga... gie rasa pipi gie panas & perit... memang mcm org tampar... memang gie takut sgt....
esok nya gie cerita dgn suami gie.... suami gie cakap kenapa letak mesin tu kat situ... rumah ni dah lama x de org duduk... sure lah ada benda lain yg tinggal kat sini sebelum kita.... lepas tu gie alihkan mesin tu...

mlm esok nya gie tak diganggu... tapi rasa lain aje... mcm ada org perhatikan gerak geri kita... dan kadang2 bila suami gie kerja (shif mlm balik dlm 2/3 pagi) gie rasa mcm suami gie ada kat rumah... nampak mcm suami gie lalu lah.... dengar suara dia... tapi gie tahu itu bukan dia....

Gie memang dapat rasa kan... ada sesuatu dalam bilik no. 2 tu... rumah yg gie sewa ni... ada 4 bilik... bilik no. 1 sebelah ruang tamu... bilik no2 - no4 sebelah ruang makan, dapur & 2 bilik air / toilet... rumah ni memang besar...

ok lah... bila free gie akan sambung ... ok .. sapa2 nak bagi pandang / komen boleh dipersilakan...

boss dah masuk pulak...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:12 PM | Show all posts
Originally posted by ogierazali at 31-3-2009 14:06
Hai... gie org baru kat sini... nak berkongsi cerita...

perkara ini terjadi 10 tahun lalu... ketika tu gie baru mendirikan rumahtangga.... gie menyewa di rumah teres 1 tingkat di pekan kapar ( ...




best citer ni tp ttp seram
ni mesti antu baba nyonya ni
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:14 PM | Show all posts
mase nk duduk rmh tu , x siram ngan air yassin ke
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:23 PM | Show all posts
or bc yaasin 3 kali, azan 4 penjuru. lg bagus kalu bc surah albaqarah 3 kali or 3 hari berturut..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:26 PM | Show all posts
seramnyew
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:37 PM | Show all posts
wooo,seramnya..rumah dh lama tinggal kan,mesti la ada yg menumpang..
kowang men masuk jek ke umah tu
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 02:39 PM | Show all posts

Balas #1 ogierazali\ catat

owh... biasa la tu... kita yg dtg kendian.. mmg la dia terasa... lagi plak bila ada halangan kat laluan dia..

bila nak sambung ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 02:43 PM | Show all posts
Originally posted by srisaujana at 31-3-2009 14:14
mase nk duduk rmh tu , x siram ngan air yassin ke


hari pertama gie duduk rumah tu... dah buat baca yassin & kenduri ....

suami gie juga rajin baca yassin semenjak bapa nya meninggal dunia..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:13 PM | Show all posts

Balas #8 ogierazali\ catat

skrg dok ctu lg ker?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:24 PM | Show all posts
huhu...gie, sya pun pernah sewa rumah yg dah lama tinggal kosong.  'penghuni' dia datang dlm mimpi nak ganggu baby saya (msa tu baru lepas pantang terus masuk rumah tu)..sampai skrg masih terbayang mimpi saya tu.  budak 2 ekor boy n girl (dlm umor 6-7 yrs gitu) terawang2 kt ceiling rumah.....mmg x lama sewa rumah tu.  seram seh..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 03:25 PM | Show all posts
Originally posted by halimi78 at 31-3-2009 14:39
owh... biasa la tu... kita yg dtg kendian.. mmg la dia terasa... lagi plak bila ada halangan kat laluan dia..

bila nak sambung ni..


betul tu.... ok gie sambung...

setelah 1 tahun gie tinggal kat situ... gie masih lagi selalu demam... gie ni jenis yang malas makan ubat & takut jumpa doktor... tapi... suami gie ajak gak pergi klinik... gie pergi... doktor sahkan gie mengandung.... seronoknya... mengandung sulong...  lepas 2/3 hari gi klinik tu... suami gie beritahu kena outstation 3 hari kat kedah... so, gie tanya.. gie mcm mana?? gie tak nak tinggal kat rumah ni... lagi 1, org kata mengandung sulong mcm2 boleh jadi....

Suami gie suruh gie tinggal kat rumah kakak nya.  Kakaknya tinggal flat 4 tingkat.... hari pertama ok aje... tapi hari kedua tiba2 darah turun...(mungkin sebab gie nak tangga... 4 tingkat... mungkin aje) doktor kata gie gugur... dgn hati yg sedih... gie ambik beg gie kat rumah kakaknya terus balik rumah... time gie makan ubat... antara sedar & tak... gie nampak 5-6 org anak india... keliling gie sambil main kejar2 & gelak2.... gie nak bangun x boleh... gie nampak sorang2 muka budak2 tu... dalam hati gie berkata... mana ada rumah ni budak kecil... anak india pulak tu.... gie cuba lagi untuk bangun... dlm hati kata nak sembahyang lah... eeeeh.. tak boleh sembahyang... mcm tak larat & x de semangat... iya lah lepas gugur... memang tgh sedih pun... gie cuba tidur.. tapi makin kuat suara budak2 tu....  lepas tu gie cuba baca apa2 patut... tapi x boleh... gie nampak tulisan bismillah.. tapi susah nak sebut.... gie cuba sebut... allahuakbar... baru boleh bangun....  gie rasa geram... & gie jerit... "keluar... jgn kacau aku... aku tak kacau kau...."

lepas kejadian tu...  gie rasa tenang sikit.... tiba2 kakak gie dtg rumah gie... katanya nak tinggal kat rumah gie dlm seminggu sebab dia cuti... so, gie pun tak kisah... suami gie pun x kisah... mlm tu... pkl 2.30 pagi kakak gie ketuk bilik gie.... "gie... gie... bangun.... cepat.... " dia ketuk mcm nak pecah pintu bilik tu.... bila suami gie buka... dia kata " akak kena kacau... ada anak india baling bola time akak tidur" memang sahlah bilik no. 2 tu ada sesuatu... sebab kakak gie tidur bilik no. 2 tu.... " akak takut lah nak tdur bilik ni, akak nak tidur ruang tamu" gie & suami diam aje...

kakak gie belum kahwin lagi time tu... kira gie langkah bedul lah... kakak gie kata... mungkin kau gugur tu sebab benda tu kacau kot... gie kata ... mungkin rahim x kuat sebab berjalan ke bas stop dah jauh lepas tu naik pulak tingkat 4 rumah kakak suami gie... tapi hati2 berkata2 gak... gie istifar aje...

3 bulan lepas tu... suami gie kena demam campak... gie pulak disahkan mengandung kali ke 2 nak masuk 2 bulan....  tapi doktor x bagi gie dekat dgn suami takut berjangkit demam campak... tapi dah kata duduk serumah... sure lah kena... gie kena demam campak juga... lepas 2 minggu turun darah lagi... pergi klinik... doktor suruh gugur kan sebab gie kena demam campak (memang lebih teruk dari suami gie)... & nampak baby x besar... so, gie ikut nasihat doktor.... emak & abah risau... dah 2 kali gugur... so, dia cari org pulihkan rumah tu... tapi org yg nak pulihkan tu.. x boleh buat... katanya sami india... dia kata benda tu suruh kita org keluar dari rumah tu...tapi gie & suami x rasa nak pindah... suami gie nak minta tolong dgn kakaknya klu ada org yg boleh pulihkan rumah tu....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 03:26 PM | Show all posts
Originally posted by halimi78 at 31-3-2009 15:13
skrg dok ctu lg ker?


x... sekarang gie dah beli rumah di klang... & tinggal kat sana...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 03:27 PM | Show all posts
Originally posted by ally04 at 31-3-2009 15:24
huhu...gie, sya pun pernah sewa rumah yg dah lama tinggal kosong.  'penghuni' dia datang dlm mimpi nak ganggu baby saya (msa tu baru lepas pantang terus masuk rumah tu)..sampai skrg masih terbaya ...


kira sama lah kita....
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:32 PM | Show all posts

Reply #11 ogierazali's post

eerkk..sambungan???
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:35 PM | Show all posts
gie....kt mana umah gie tuh? kt bhg depan tepi2 jln ka atau ke dlm sket dr jalan besar? seram gak...ada antu cina n antu india lagik...fuhhh
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:36 PM | Show all posts
Originally posted by ogierazali at 31-3-2009 15:26


x... sekarang gie dah beli rumah di klang... & tinggal kat sana...



beli kt mana? ai pun tinggai klang...
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 03:54 PM | Show all posts
Originally posted by ogierazali at 31-3-2009 14:06
Hai... gie org baru kat sini... nak berkongsi cerita...

perkara ini terjadi 10 tahun lalu... ketika tu gie baru mendirikan rumahtangga.... gie menyewa di rumah teres 1 tingkat di pekan kapar ( ...


pekan kapar? umah kat belah mana yek? umah lama ke umah baru??
umah nenek sy kat situ gak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 04:22 PM | Show all posts
gie & suami macam biasa... solat tetap solat... mengaji & bc yassin....

rumah juga dah sebur dgn air yassin... alhamdulillah gie mengandung kali ke 3... semasa gie mengandung ini lah mcm2 yg berlaku kat rumah tu....

1 hari suami gie kerja ptg... gie pulak baru balik kerja... lepas solat maghrib kat bilik no. 2, gie masak....lepas masak gie ... gie tgk tV ... tiba2 gie dengar org mandi kat bilik air... gie cakap sapa yg mandi... dear (suami gie) kerja ptg... tapi gie x berani nak tgk... gie diam aje... dlm hati mcm2 gie baca... lepas tu gie dengar org berjalan... mcm menuju ke ruang tamu... tapi gie tgu tiada org yg dtg... gie diam tapi takut... gie berani kan diri gie ruang makan & call suami gie... buat2 tanya dia tgh buat apa.... gie ajak dia balik makan rumah.. tapi katanya dia dah makan... nanti balik kerja baru dia makan....

lagi... suami gie kena pergi penang 1 hari.... kejadian ni memang x dpt gie lupakan... lepas masak gie gie solat isyak lepas tu gie makan... suami gie belum balik lagi... time maghrib dia call katanya dia kat KL mungkin pkl 11 lebih baru sampai rumah... dalam hati kata lambat nya dear balik... lepas makan gie basuh pinggang & cawan yg gie gunakan kat singki... tiba2 gie nampak mcm suami gie lalu ke bilik air... gie toleh tapi tiada.... gie tunduk lagi sambil basuh... lepas tu gie nampak lagi ke depan pulak... gie bercakap dgn hati... ooooh benda ni nak main2 ya.... lepas tu gie dengar b**** tu kata... sapa nak main2... tiba2 meremang bulu roma gie.... dlm keadaan marah gie kata dlm hati" nanti kau... suami aku balik.. aku beritahu dia... dah pandai kacau depan2 ni" 'sapa kacau kau... ' lepas terdengar hentakkan gelas... gie pusing belakang ...gie tgk ada gelas atas meja.... b**** tu jawab.... memang gie rasa b**** tu hentak gelas tu gie nampak air dlm gelas tu bergerak.... gie dah mula takut... tapi gie buat berani....
gie dengar suami gie beri salam... hati gie berkata... kata balik pkl 11 lebih... sekrang baru pkl 9 lebih... tadi dengar 9 ke 11 .... gie dengar org beri salam lagi... tapi mulut berat nak jawab....  gie berzikir & terus ke depan tgk kat sliding door... ada org tak??? tak de org... abis tu sapa yg beri salam tadi.... hati gie x tenang... mcm mana ni.... lepas tu gie kedapur kemas meja... gie dengar org beri salam... tapi gie kata... klu suami gie tahu lah dia masuk... sebab dia ada kunci... tapi sebenarnya gie rasa takut... gie diam kan diri... nak tgk tv pun rasa takut... nak masuk bilik pun rasa takut... nak pergi bilik air pun takut.... lepas tu pergi aje kat ruang tamu... tgk tv....

gie x boleh tidur wlupun dah pkl 12 mlm... suami gie x balik lagi... dlm pkl 12.45 baru suami gie balik... dia tanya kenapa x tdur... gie kata x boleh tdur... sebab.... tiba2 gie rasa mcm ada benda lalu kat ruang makan... gie diam aje...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 04:24 PM | Show all posts
Originally posted by melia_star at 31-3-2009 15:36



beli kt mana? ai pun tinggai klang...


teluk pulai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2009 04:26 PM | Show all posts
Originally posted by safamm at 31-3-2009 15:54


pekan kapar? umah kat belah mana yek? umah lama ke umah baru??
umah nenek sy kat situ gak..


pekan kapar... dekat dgn masjid... sekarang depan masjid tu ada bangunan.. dulu2 x de... kira belakang bangunan tu... sebaris dengan rumah kebajikan tu.... ramai org india kat sana...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.089370s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list