Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
13696
View
162
Reply

Kantoi dan peluang kedua?

[Copy link]

Author: binipasrah       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-3-2009 05:47 PM | Show all posts |Read mode
aku bukan baru kat dalam forum ni, tapi terpaksa lah jadi newbie sebab kes aku nie aku rasakan agak rumit dan boleh memalukan diri aku sendiri.. tapi aku rasa kat sini sesuai untuk aku meluahkan perasaandan mintak pendapat kat korang semua, semoga yang kusut dalam pikiranaku sekarang ni, dapat dileraikan..

Sekarang ni aku tengah pregnant 5bulan, baru sahaja menyambut annivesary perkahwinan tahun pertama. aku kahwin atas dasar cinta setelah hampir tujuh tahun bercinta, akhirnya aku berkahwin dengan lelaki yang aku rasa mampu menjaga aku dankeluarga aku.. sebagai anak sulung , anak yatim dan sudah tidak adabapa( meninggal dunia) cuma ada emak sahaja dengan adik beradik seramai tujuh orang, aku mengambil keputusan untuk berkahwin dengan lelaki yangaku rasa mampu memikul tanggung jawab sebagai anak sulung. bukan niataku nak membebankan pasangan aku dengan masalah aku, tapi akumemerlukan seorang lelaki yang betul-betul mampu memberi sokongan moralpada aku untuk aku harungi liku-liku kehidupan yang aku lalui sekarangni..

Aku punya 5 orang adik perempuan, dan sorang adik lelaki..2 daripada
adik beradik perempuan aku sepatutnya dah mampu meringankan beban family aku tapi sayangnya, kerana mabuk dek cinta dan kena kikis olehjantan keparat, lupa tanggung jawab.. beban kewangan dilepaskansemata-mata keatas bahu aku..

so, dah 4 tahun arwah bapak aku meninggal, family aku makin hanyut .. aku yang jauh disini, hanya mampu menghulurkan perbelanjaan sekadar yang aku mampu..tapi nampak gayanya family aku semakin hanyut dengan duniawi..adik-adik perempuan dah makin bebas.. takder haluan .. mak aku pulak,dah start pasang badan..bercinta sana - sini , dengan laki orangwalaupun umur dia dah mencecah 50 tahun.. gayanya mengalahkan orangmuda, berukar-tukar handpone sebab ada boyfriend -boyfriend suppot..aku tahu sebab apa mak aku jadi macamtu, mak aku nak balas dendam dengan anak-anak dan memberontak untuk dapatkan perhatian..yerlah, akucuma mampu bagi yang temampu aku bagi, sedangkan family aku berbelanjabesar kerana keluarga kami besar. tambahan pulak adik aku yang no 2 danno 3 tu tak leh harap..adik aku yang no 4 keje jugak tapi duit dia selalu habis, yerlah gaji350 manalah cukup kan.. adik aku no 5 baru lepas spm.. duduk kat umahjer.. yang no 6 dan no 7 masih sekolah lagi..kesabaranku dah tahap gaban..

dah tak boleh tahan sangat-sangat bila mak aku pulak start keje dikedai makan, disebabkan tak cukup perbelanjaan sedangkan 2 orang lagi adik yang mampu lepas tangan..akhirnya aku mengambil keputusan nekad.aku bawak adik aku yang no 4,dan 5 ni datang ke kl untuk bekerja disini...dalam masa seminggu dua diaorang duduk rumah aku ni, aku berasa lega.. sekurang-kurangnya tindakan aku ni aku amat berharap aku dapat membimbing diaorang supaya kembali kelandasan yang benar dan dapat membantu ekonomi kami sekeluarga.dan...


seperti biasa, aku dalam perjalanan ketempat keje didalam kereta,kebetulan pulak hari tu aku bekerja shift malam.. tiba-tiba hatikutergerak untuk bukan handphone laki aku.. aku bukak kat photo galerisaja-saja nak tengok gambar.. tiba-tiba aku tengok ada video rekod selama 2 jam setengah.. aku tekan play, ada sesuatu yang mencurigakan dengan video klip tu.. aku tanya laki aku.. video klip apa tu, teruslaki aku rampas handphone dari tangan aku.. aku berkeras nak tengok,akhirnya dia mengalah.. dalam video klip tu, jelas nampak kelibat laki aku sedang setup handphone untuk merekod sesuatu, tempat tu pulak dalambilik air rumah aku.. setelah laki aku sorokkan handphone tu dalambilik air, dia tinggalkan handphone tu dalam bilik air.. menyirap darahaku.. aku terus bawak handphone tu kat tempat keje dan check semulaapa, yang cuba dirakamkan.. AKhirnya kantoi..... suami aku cuba nakrakam video adik-adik aku masuk bilik air.. kejadian tu berlaku sewaktuaku bekerja shift malam..

laki aku dah kantoi.. merayu-rayu mintak ampun dengan aku sambilmengakui kesilapannya.. sedangkan aku, hati aku dah hancur kerana insanyang aku sayang selama ini menghancurkan kepercayaan aku selama ini..adik-adik aku tak tahu pasal ni.. dah 2 tiga hari dia mintak maaf kandia.. masalahnya I can forgive but I cant forget..


aku cuba gak bagi dia peluang tapi hati aku pedih dan  tak boleh..setiap kali laki aku bersembang atau bergurau dengan adik aku, aku jadiamat sensitif.. aku tak percayakan laki aku lagi.. dengan keadaan macamnie, aku buntu sangat..

Please.. bagilah pendapat korang samaada aku harus tinggalkan dia atau pun beri peluang kedua????

[ Last edited by  binipasrah at 1-3-2009 05:57 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 05:53 PM | Show all posts
kesiannya... suruh adik adik awak duduk tempat lain segera.. masalah ni
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 05:53 PM | Show all posts

Balas #1 binipasrah\ catat

cik kak cerita tuh buat lah perenggan naik juling ahkak baca tau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 05:58 PM | Show all posts

Reply #2 Lordraziel's post

nak suruh mcammana.. nanti diaorang tertanya-tanya pulak.. karang diaorang ingat nak halau diaorang pulak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 05:59 PM | Show all posts

Reply #3 KaKLaLa_Lost_id's post

dah edit dah.. tadi dah buat perenggan.. bila post, larik pulak perenggan nya..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 05:59 PM | Show all posts
hai...askum...aku tumpang simpati atas nasib kau ni...
aku dpt rase jgk la kebebanan kau dgn luahan hati kau ni...
ape yg aku dpt katakan ialah kau cube la bertenang...jgn pk ape selain bersalin...
pasal keluarga dan suami tu aku xtau nk kata sbb bg aku yg x merasai keperitan kau ni
mmg aku rasa nk ckp maafkan je laki kau tu...tapi kau yg melalui skang ni kau
pk la yg terbaik utk diri kau...aku harap jgn la sampai mengganggu emosi kau....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 06:03 PM | Show all posts

Reply #6 kaki_ayam's post

wassalm..tq atas nasihat awak.. tapi saya rasa macam nak separuh giler dah niiiiii....
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:05 PM | Show all posts

Balas #3 KaKLaLa_Lost_id\ catat

.. dr muke siyes, senyum jap bg post kak lala..

bg aku la tuan umah....

1) ko pindahkn adek ko dgn kadar yg segera......

2) ko pesan kat adik2 ko, kalo ape2 suami ko buat, tepon, sms atau cakap ngan adik2 ko, suh adik2 ko inform ko.. pandai2 la ssn ayat.. janji setiap ape yg suami ko buat kat adik2 ko... mek sure dalam pengetahuan ko...

3) ko kene cakap terang2 kat somi ko ape yg ko rasa... biar dia tau dan paham keadaan dan tanggunjwb ko dan dia lam famili ko....

nak gak aku tau... adik2 ko kat umah pakai cam ner... yer la memlm ko lak x der, napsu nih x kire masa kalo syok jer mau ajer... pakai bajukurung pun leh wat mamai gak... aku takut somi ko ade tgk film biru ker... tuh yg wat dia lg meracau... setan lak syok jer duk ayat suh buat mende lahanat tuh... goyah la wei..

nauzubillah
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:11 PM | Show all posts

Balas #4 binipasrah\ catat

ni adbis aku kalo bulih terima pakai la...

ko gtau adik2 ko yg elok dorang duk umah sewa sbb x elok dorang duk kat umah ko sbb memlm ko x der... bukan x caya kat adik2 tp seblum org duk bertya dan bercakap adalah lebih baik kite elakkan dr mulut2 org yg bercakap tuh... sbb mulut org nih kalo dah x suke ape jer akan jd isu....ko pun nak dorang rs idup berdikari cam ner... sbb esok2 kalo ko dah branak dorang ttp kene pindah gak... seblum ko branak so ko akan cari kn umah dan tlg  ape yg patut sementara ko lum branak... ok tak tuan umah

sian nye aku kat ko... hazabnye... dah tau bini ngandung pun nak gak wat perangai cam tuh... esok2 kalo ko lam pantang.. ntah ape la polak laki ko buat... so ko kene bertindak skang la..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:19 PM | Show all posts

Balas #8 mammavoque\ catat

hahahhahha
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:20 PM | Show all posts
simpati dengan nasib ko,tuan rumah....
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:21 PM | Show all posts
emo jap..kalau aku kena gini mau haku sepak jer kepala jantan nie...
dalam hal nie yg silap nya ajak adik pompuan duk skali...pasal awak kan keje malam...cuba bincang elok2 mana tau dia org paham
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:24 PM | Show all posts
Originally posted by KaKLaLa_Lost_id at 1-3-2009 06:21 PM
emo jap..kalau aku kena gini mau haku sepak jer kepala jantan nie...
dalam hal nie yg silap nya ajak adik pompuan duk skali...pasal awak kan keje malam...cuba bincang elok2 mana tau dia org paham


seb baik bukan kak lala yg kene, kalo x esok mau masuk harian metro suami diterajang isteri yg ngamuk
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:26 PM | Show all posts
Originally posted by KaKLaLa_Lost_id at 1-3-2009 06:21 PM
emo jap..kalau aku kena gini mau haku sepak jer kepala jantan nie...
dalam hal nie yg silap nya ajak adik pompuan duk skali...pasal awak kan keje malam...cuba bincang elok2 mana tau dia org paham


tp kan...kalau di beritahu nnt kejahatan 'jantan tu',
takut diaorang benci kat jantan tu laa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 06:28 PM | Show all posts

Reply #8 mammavoque's post

first.. TQ..

1) camana ek.. aku pun tak pasti nak campak diaorang kat mana.. nak mula dari mana..

2) nanti aku cuba bahasa-bahasa kan diaorang.. kalu diorang tu paham bahasa lah..

3) aku dah cakap ngan laki aku dah.. dia janji tak buat lagi.. tapi masalahnya aku dah tawar hati.. aku dah hilang arah ni, aku cuba nak jauh kan diri daripada dia pun takleh, sebab sekarang ni, kalau aku tidor, kalau dia tak peluk aku, aku tak leh tidor sampai pagi.. nak gaduh pun malam-malam nak kena dia pelok gak .. tension aku tau!!!

adik-adik aku leh tahan gak dressing dia.. tapi aku seorang kakak yang tegas.. kalau nampak pakai seksi-seksi aku suruh diaorang tukar.. walau laki aku takder pun aku tetap suruh tukar baju sopan..

pasal laki aku tengok blue, YES! aku tak nafikan.. dalam handphone aku ada puluhan video clip loca, dan aku lah tukang delete nya.. tapi kadan-kadang aku ignorekan ajer, sebab aku pikir dah kawen dan aku sendiri tak heran dengan benda-benda tu..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 06:30 PM | Show all posts

Reply #15 binipasrah's post

silap.. dalam handphone dia.. bukan handphone aku tau!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2009 06:32 PM | Show all posts

Reply #12 KaKLaLa_Lost_id's post

KAKLaLa,

sebab saya keje malam lah saya bawak 2 orang sekali.. tak sangka jadi macam ni..   ingatkan bawak 2 orang selamat.. rasa-rasanya patutu tak saya hantar jer adik saya balik kampung semula.. saya takut kalau duduk asing dari saya, masalah sosial lak nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:32 PM | Show all posts
kesian...suh jek adik ko dok umah lain..umah sewa ker...?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 06:53 PM | Show all posts
[quote]Originally posted by binipasrah at 1-3-2009 06:32 PM

hantar jer adik saya balik kampung semula.. saya takut kalau duduk asing dari saya, masalah sosial lak nanti..

kalo kat kg pun berlambak ngan masalah, aku igt jgn anto la... ko sebey la dulu umah sewayg berdekatan ngan umah ko...ko keje satu tempat ngan adik ko, so kat ctu koleh tgk2kn dorang... ko pesan la kat dorang nasihatkn dorang kalo wat cam nih jd la cam akak2 dia kat kg... org x hormat... Allah laknat... sbg kakak aku rs ko dah jlnkn tanggungjwb ko... so depends la pd adik2 ko cam ner dorang nak handle diri sdiri... ko x kan mampu nak halang kalo odorang nak wat mende x senonoh, seblum ko pk psl adik2 ko, ko kene pk diri ko ga, tambah2 ko skang preggy, patut ko x leh lam keadaan cam nih... mcm2 leh jd.. aku lak yg runsing...

skang ni ko cakap kat adik ko... cari umah sewa.. ko cari same2 ngan dorang umah tuh... jgn citer ape yg jd, takut adik2 ko ilang hormat kat somi ko atau mende2 laen lak jd... nauzubillah...mudah2an Allah lapangkn jalan tuk ko selesaikn masalah nih...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2009 07:14 PM | Show all posts
Originally posted by binipasrah at 1-3-2009 05:47 PM
aku bukan baru kat dalam forum ni, tapi terpaksa lah jadi newbie sebab kes aku nie aku rasakan agak rumit dan boleh memalukan diri aku sendiri.. tapi aku rasa kat sini sesuai untuk aku meluahkan  ...


maaf ya sis.. but your hb ni seperti harapkan pagar.. pagar makan padi!
ambil tindakan....
dan kemudian you have to think hard and far...
maybe mmg bukan senang nak ambil keputisan.. but you must also remember..
jgn smp nasi menjadi bubur...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.111830s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list