Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10162
View
9
Reply

memancing di wetland putrajaya

[Copy link]

Author: baby77       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-2-2009 11:03 AM | Show all posts |Read mode
salam n selamat pagi semua..

korang pernah memancing di wetland x?
aku nak tanya.. ikan apa yg ada kat sana..
umpan jenis apa yg korang pakai..
aku nak try mancing kat sana maklum la pas kawin ni nak mancing laut bini x kasi.. hehehe.. gian sangat dah ni..
  kongsi la pengalaman korang memancing di wetlan kat sini:handshake:
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 03:45 PM | Show all posts
buleh ka mancing situ? aku dari dulu nak pegi.tapi takut kawasan tak buleh mancing.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-2-2009 04:07 PM | Show all posts

Balas #2 ushioz\ catat

boleh.. bayaran dikenakan rm20 utk satu hari n satu batang joran..
  cuma ikan x tahu la besar mana. aritue tgk ada brader ni dapat lampam jer..
kekawan len x pernah try ker.. nak tahu umpan apa yg mawan ikan kat situ
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 05:59 PM | Show all posts

Reply #3 baby77's post

pernah tengok orang fly fishing kat situ....

jelawat, rohu, lampam antara spesis yg ade....dengar citer, masa kolam wetland ni dibuka, banyakk lagi spesis yang dilepaskan dalam tu...

try pakai roti atau dedak dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 10:05 PM | Show all posts
24 jam buleh masuk ka?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 10:09 PM | Show all posts

Reply #5 ushioz's post

tak pernah try masuk waktu malam...

rasanya tempat tu berpenunggu...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2009 02:48 AM | Show all posts
betui ka? kalau penunggu yang terbang ngilai2 tu takpa la.kalau penunggu pakai bot marin putrajaya komfem mencanak lari.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2009 09:32 AM | Show all posts

Balas #4 tangopapa\ catat

dengar2 ikan baung pun ada.. semalam g lepak kat sana.. mamat ni cakap nak mancing baung kena pakai umpan anak ikan..   anak ikan kap dia kata..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2009 09:34 AM | Show all posts

Balas #5 ushioz\ catat

aku tanya dah kat wetland tue.. leh mancing sampai pukul 7 mlm sajer.. n bole sewa bot utk ke tengah hehehehe.. rm20 kot sewa bot.. x termasuk duit mancing lg.. hehehe   tp klu dapat ikan besar2 sanggup gak sewa bot utk ke pulau kecik tue.. diorang kata ikan besar2 gak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2009 09:35 AM | Show all posts

Balas #7 ushioz\ catat

itu klu sempat lari.. x sempat lari g balai polis ler kita
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.082700s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list