Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
61157
View
536
Reply

kalu org sabah...buat cara sabah~

[Copy link]

Author: blue_szeto       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-9-2008 12:03 AM | Show all posts |Read mode
geram tul aku kalu org sabah cakap semenanjung ni..
maka sabah jumpa sabah juga..
adui~
trip2 lagi kunu...
proud to be sabahan la.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:37 AM | Show all posts

Reply #1 blue_szeto's post

hahaha..teringat sia kisah2 macam ni..urg sabah (dusun mangkali) dia bertalipunan dengan awek urg semenanjung..

'awak sayang sia kan?'

translate ayat tu guna slang semenanjung, tapi sia tu di sabahkan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2008 12:44 AM | Show all posts
tu la..palui tul...
ada lagi kunu...
aku taw suda org tu org sabah...
jadi as sabahan ak pun cakap sabah la baa..
tp adaka patut kena reply smananjung punya slang..
punya aku panas..
mati jak kena kutuk ole aku...
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:47 AM | Show all posts

Reply #1 blue_szeto's post

odoi dogo..kanapa ko ging? sabar....
sepa yg mo kana tempiling itu? :@
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2008 12:57 AM | Show all posts
matina...
ramai gilak ko taw...
even inside here pun...
aku buli trima kali kalu cakap sama org KL jak ni..
tp kalu suda jumpa kita2 ni..please back to normal la baa kan...
hee...mengencang pulak aku tiba2...kekeke
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 08:58 AM | Show all posts
trus sia teringat ada satu urg sabah ckp......nasi ni dah banges (bangas)
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 10:26 AM | Show all posts

Reply #4 pejalanlangit's post

geng..kau pun macam tu kan
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 10:27 AM | Show all posts

Reply #6 danielly's post

wakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:05 PM | Show all posts
biar la  bah urang.. yang penting kita pandai bawa diri. jangan jadi ayam jumpa itik sudah hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:14 PM | Show all posts

Reply #1 blue_szeto's post

sia paham perasaan ko...sia pun pernah camtu...bikin panas butul kan...kanapa pulak kitay g mo ikut slang derang...sia mmg ckp sabah jak sama org2 semenanjung..paham tia paham derang punya tau la....

tpai mmg butul bikin panas kalo org sabah ckp slang2 semenanjung...tia menjadi butul bunyi dia...bikin malu ja...ada juga kenalan org asbah dulu...slang2 semenanjung sama sia padahal dia tau2 ja sia org sabah juga....sia tanya la brapa lama sudah di kl..baru 3-4 bulan da bilang...terus sia bom dia...sia yg 11 tahun di kl pun masih lagi karas tu slang sabah sia...buat pa mo ikut2 org..kekalkan identiti tu bah...
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:16 PM | Show all posts

Reply #7 sixfullbar's post

oit...siow noh..sia kalau jumpa sabahan automatik bah lidah jadik slang sabah....nda buli kontrol itu....

sia puny bbysitter org tawau...berabis sia cakap sabah tapi dia bercampur jugak ckp SM..hehe..bikin katawa jak...

klu sma opismate, lagi la...esp kalau mo mengumpat tuh, sabah slang la..nda payah berdusun pun, ckp sabah jak, mana dorang paham. tapi ada satu org johorean nih dia baru join division sia. paham pulak dia ckp sabah. sebab BFF dia org sabah..apa lg join sekaki la dia
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:34 PM | Show all posts

Reply #10 pdi76's post

wahaha..kau main hambur sija ka geng  kesian nanti durang blank sija

lepas tu adalah yg ckp kau ni urg indon
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:34 PM | Show all posts

Reply #11 pejalanlangit's post

bahaya tu..susah mau faham umpatan sudah

six: adui..kuat betul mengumpat
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 12:40 PM | Show all posts
kalu di opis aku ni ada 2 urang ja. lain department .. kalu jumpa borak terus sabah. tapi kalu di semenanjung ni macam mana pun bleh kanal bah orang sabah.. cakap lah logat semenanjung tapi muka tu leh kenal o...
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:00 PM | Show all posts

Reply #12 sixfullbar's post

hambur sajaaa...ehehhe..haa tu lagi satu hal...terutama driver2 taxi...misti diorang igt sia org indon...apa lagi..kana bom juga terus derang...punya la jauh beza indon sama sabah punya slang...tapi kalo slang bhgn tawau /ahad datu tu..ad asikit2 la kali....pernah tu taxi igt sia indon kali tu...sia berckp di tepon sama kwn...sia mo pigi mana tu tia igt suda..tu taxi bawa pusing2 ikut jln jauh..dia igt mo tipu sia la tu..cilaka butul..sia biaaarr saja...bila smapi..tu meter mo dalam RM20...sia buka pintu siap2 trus sia bagi rm5...tu kebiasaan dia tambang dia...sia sound la dia trus...no plat HWA 6851..sia igt lagi...sia ada lapor tu..tia tau la kalo dia kana saman ka tia...
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:11 PM | Show all posts
saya pu selalu jumpa begitupunya orang. tp layan saja lah, jangan pula tidak mengaku sabahan. itu suda malampau
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:14 PM | Show all posts

Balas #1 blue_szeto\ catat

thread yg bagus ni.................
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:22 PM | Show all posts
sia admit yg sia salah satu urg yg akan ckp slang KL kalo jumpa KLian frens......bukan sia tia bangga jadi Sabahan.....tapi..otomatik terckp KL kalo jumpa dorg....being the one and only sabahan dlm grup.....susah jgk mau ckp sabah dgn durang.....tapi kalo sia balik sabah..atau chat ngan kwn sabahan..of courselah sia ckp sabah....
sbb tu lah sia masuk bod sabah....walaupun kdg2 sunyi teda urg......kdg2 bercakap sendiri jak dlm thread..
sampaikan urg2 s'jung yg dtg bod sabah kasi meriah bod ni.....sbb urg2 sabah sendiri yg jarang masuk sini..... ....
sia even join sabahforum...sbb sia suka baca posting2 durg yg mmg ckp sabah 99%.......
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:24 PM | Show all posts
Originally posted by pdi76 at 6-9-2008 01:00 PM
hambur sajaaa...ehehhe..haa tu lagi satu hal...terutama driver2 taxi...misti diorang igt sia org indon...apa lagi..kana bom juga terus derang...punya la jauh beza indon sama sabah punya slang...t ...


haha..

kadang2 heran, napalah dorang boleh buat persamaan bahasa indonesia dengan dengan slang sabah ni..jauh beza bah mungkin jarang dengar org sabah punya slang (org sabah di semenanjung otomatik switch dialek ikut semenanjung) tu pasal dorang assume mungkin slang dorang dengar tu slang2 minoriti bahasa indonesia
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2008 01:27 PM | Show all posts
opsss...terbocor pulak rahsia sia join sabahforum......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086386s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list