Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
16947
View
158
Reply

[SURVEY] ANDA PUAS HATI HIDUP DI MELAKA??

[Copy link]

Author: the_slayers       Show all posts   Read mode

Post time 25-7-2008 03:31 PM | Show all posts

Balas #19 shuffeak\ catat

mane ade dah kdai tu !
Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2008 03:32 PM | Show all posts
aku x pueh ati kt mlk

sbb wat jj2 n tesco dpn uma aku :@
Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2008 04:21 PM | Show all posts

Reply #19 shuffeak's post

yer arrr kedai tuh dah xder kan...selalu lepak sana minum jumbo....  sampai nak tercekik
Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2008 09:16 PM | Show all posts
saya asal melaka,baru je balik dari merantau setahun lalu setelah duduk merantau di Sarawak selama 8 tahun...Yang saya x puas ati kat melaka niseafood mahal w/pun melaka tepi pantai.Ikan selar yg cenonet tu je rm 7 sekilo...Lum kira ikan yg besar2...Antau bdak tadika pun mahal...RM250 utk sekepala dr pagi 8am hingga 5pm.Kat sarawak dulu br rm180....
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2008 12:49 AM | Show all posts

Reply #21 Ax's post

kedai tu dah tutup ke
bile?
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2008 02:26 AM | Show all posts

Balas #25 shuffeak\ catat

sbb mesjid tepi tu repot air longkang slalu tsumbat
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2008 08:16 AM | Show all posts

Reply #24 ivy_6731's post

kat tmpt ikan bakar tu..mostly bkn dorg yg g tangkap ikan pon..
die amik dari peraih xsilap..tu yg mahal..
sebenrnya kan..mymum kata...lau dok kawasan perikanan..ikan yg besh2 tu la ygssh dpt..sbb ikan yg besh2 tula die anta lua...export..
masa dok mersing dl..mmg ikan besh2 la ssh nk dpt..lau dpt pon rege mahal gak...
ygmurah ikan bese2 mcm ikan kembung je...hehehe

yg kat sawak tu rasanye maybe ssb tenaga pekerja senang dpt kt sana...
my mum dok sana..die ckp maid kt sana murah je..nak pakai 2 pon blh..
hehehehe...tu mybe die nye tadika pon murah kot..tp entah la..kita xde pengalaman lg bab tu
lau salah jgn mara ek sis

btw sis dok mana dl kt sawak??
rindu nak blk sawak..suka gak dok sana
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-7-2008 10:43 PM | Show all posts
Di Maklumkan bahawa kedai ayer buah bukan d tutup

tetapi telah berpindah ke sebelah restoran pantai timur (selang bape buah kedai)

owner yg same

cume harga dah meningkat ckit
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2008 11:23 PM | Show all posts

Reply #28 the_slayers's post

thks FYI.....  by de way.....skang harga minyak dah naik membabas...so nak gi lepak minum kat sana pun kena pikir 500x so minum jerlah kat mana mana yang terdekat ....
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2008 08:36 AM | Show all posts

Reply #26 Ax's post

oyeke
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2008 08:37 AM | Show all posts

Reply #28 the_slayers's post

da naik harga la pulak
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2008 10:44 AM | Show all posts
Originally posted by ivy_6731 at 25-7-2008 09:16 PM
saya asal melaka,baru je balik dari merantau setahun lalu setelah duduk merantau di Sarawak selama 8 tahun...Yang saya x puas ati kat melaka niseafood mahal w/pun melaka tepi pantai.Ikan selar yg ...


*rasanya sebab ikan tu fresh kot... n mungkin demand more than supply...

*kat nursery mana u antar anak u eh? RM250 8am to 5pm? Maknanya anak ku punya nursery mahal la eh??? RM340 sekepala.. 8am-5pm
2 org lak tu ku hantar nursery tu....blum masuk pendaftaran... buku bagai.. awal tahun RM1k++, bulan 6, buku lagi RM100++.  u dok area mana?? rasanya xleh la kalau nak bandingkan ngan harga kat sarawak... living kos melaka tinggi sket kot...

[ Last edited by  ain_ishah at 29-7-2008 10:50 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2008 10:46 AM | Show all posts
Originally posted by the_slayers at 27-7-2008 10:43 PM
Di Maklumkan bahawa kedai ayer buah bukan d tutup

tetapi telah berpindah ke sebelah restoran pantai timur (selang bape buah kedai)

owner yg same

cume harga dah meningkat ckit


air buah ni kat ne?? sedap sgt ke air buah dia?? buah2 apa eh?
apsal ku tak tau kewujudan kedai ni eh???

[ Last edited by  ain_ishah at 29-7-2008 10:53 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2008 01:37 PM | Show all posts

Balas #33 ain_ishah\ catat

air die gelas bsr
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2008 03:07 PM | Show all posts
Originally posted by Ax at 29-7-2008 01:37 PM
air die gelas bsr


air dia gelas besar... tapi sedap sgt ke air dia? ke cair je? kat ne kedai dia skrg.... nak g try la...
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2008 12:09 AM | Show all posts
Dulu saya dok di Miri,Sarawak...Memang best(bukan nak puji tempat orang la)...Tu baru 2 di buat perbandingan blum benda lain.Yang pasal maid murah sebab,diorg datang dr kalimantan.Tak perlu naik bot atau kapal terbang,cuma naik bas...Tu yg murah...Kalau nak kata taraf idup di s'wak mahal x patut jugak,sebab barang kat sana kan mahal dr sini...Perabot jati murah lah kat sana sebab datang dr sebelah(kalimantan) jer...Yg bole di puji melaka ni jalinan jalanraya memang baik...
Orang melaka jangan marah k,ini cuma pandangan saya yg pernah merantau...walaupun saya ni orang melaka gak...Tanah tempat tumpah darah....
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2008 06:15 PM | Show all posts

Reply #19 shuffeak's post

kat mmu tuh ekk??

kodai tuh dah pindah kat taman bunge raye kat atas bukit sket tuh...

mmg layan air buah dier ngan nasik lomak.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2008 06:17 PM | Show all posts

Reply #35 ain_ishah's post

air dier xcair hokay...

ala2 likat gituh....

hehehe...

try ar...

kat bunge raye, bkt. beruang...

sedap woooo....
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2008 10:39 AM | Show all posts
Originally posted by isskandar at 2-8-2008 06:17 PM
air dier xcair hokay...

ala2 likat gituh....

hehehe...

try ar...

kat bunge raye, bkt. beruang...

sedap woooo....


ok... kat taman bunga raya eh? taman bunga raya rasanya ain tau... kat yg ada tokong tu eh? belakang tu ada hostel kalau x silap.. air buah ni restoran ke warung ke? nak g try ni....
ain ni kalau bab2 air buah ni memang la "hantu"!! setakat ni lom pena jumpa lagi air buah cam yg ain minum kat indonesia!! superb!! memang buah semata.. xde tambah air langsung.... cuma tambah es jek....
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2008 10:42 AM | Show all posts

Reply #39 ain_ishah's post

YUP, SEBARIS NGAN TOKONG ITTIEW LA....

MEMANG BESH....

TRY AR ORDER AIR PISANG KER, BELIMBING KER....

MMG LIKAT SANGAT.....

err....sowiee lupe unlock caps....

dier restoran, tapi kerusi meja dier bersepah2 atas jalan n seberang jalan....

n yap, kat belakang dier ade hostel bebudak UTeM....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083040s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list