CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1935|Reply: 39

DAP state leaders defy Kit Siang

[Copy link]
Post time 13-3-2008 09:47 AM | Show all posts |Read mode
Nampaknya drama dalam  pakatan BR  semakin menarik.. The game is ON

Sources: The Star

Questions over MB post as state leaders defy Kit Siang



KUALALUMPUR: The saga of who will head the coalition government in Perak has taken a dramatic turn, with DAP adviser Lim Kit Siang ordering his party assemblyman to stay away from the swearing-in of the Mentri Besar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-3-2008 10:27 AM | Show all posts
dah ade....
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:29 AM | Show all posts
MB Perak keturunan Melayu akan dorong kakitangan awam kerja sepenuh hati - Ngeh
Wan Nordin Wan Yaacob
Thu | Mar 13, 08 | 10:17:20 am MYT

KUALA LUMPUR, 13 Mac (Hrkh) - Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham Ngeh berkata,Menteri Besar dari keturunan Melayu akan mendorong kakitangan awam berkenaan bertugas dengan sepenuh hati.

Pelantikan wakil Pas sebagai Menteri Besar, sedangkan parti itu hanya memenangi enam kerusi DUN, Ngeh berkata perkara itu diperkenankan Raja Dr Nazrin Shah untuk melicinkan sistem penyampaian kerajaan negeri kerana kebanyakan kakitangan awam dari keturunan Melayu.

"Menteri Besar akan menamakan barisan Exco dan portfolio lain yang juga akan disandang kedua-dua Timbalan Menteri Besar," katanya.

Beliau akan berbincang dengan Mohammad Nizar dan wakil rakyat lain mengenai pelantikan Exco kerana jawatan itu membabitkan banyak portfolio.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang media bersama bakal Menteri Besar Perak, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin selepas mengadap Pemangku Sultan Perak, Raja Dr Nazrin Shah, semalam.

Pada sidang media yang sama yang turut dihadiri Pengerusi PKR Perak, Zulkifly Ibrahim dan Setiausaha DAP Perak yang memenangi DUN Pantai Remis, Nga Kor Ming, Mohamad Nizar berkata,

"Saya harap dengan perkenan Duli Yang Maha Mulia Raja Muda, saudara (media) memberi maklumat kepada rakyat supaya mereka faham tiada lagi rasa sangsi, tiada lagi rasa bimbang dengan kerajaan yang dipilih rakyat.

"Perubahan kepada kerajaan campuran ini adalah perubahan yang sempurna, perubahan yang licin dan perubahan yang tidak memberi apa-apa tekanan kepada masyarakat."

Beliau berkata, kerajaan campuran Barisan Alternatif (BA) dan DAP akan melaksanakan dasar memberi kebaikan kepada rakyat kerana keputusan yang hendak dibuat kerajaan adalah keputusan bersama.

"Kita mengambil kira rakyat berbilang kaum, iaitu Cina dan India dengan jawatan Timbalan Menteri Besar 1 dan Timbalan Menteri Besar 2 dari kaum Cina dan India.

"Kita ingin memberitahu rakyat Perak supaya mereka tidak berasa risau dan tidak rasa bimbang kerana ini adalah kerajaan rakyat yang merangkumi dan mewakili semua kaum terbesar di negeri ini," katanya.

Mohammad Nizar berkata, senarai nama Timbalan Menteri Besar 2 dan barisan Exco negeri akan diumumkan selepas majlis angkat sumpah, petang ini.

Adun kawasan Hutan Melintang, S Kesavan - satu-satunya wakil India daripada PKR yang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-12, Sabtu lalu, dijangka dinamakan sebagai Timbalan Menteri Besar 2.
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:30 AM | Show all posts
Originally posted by nik2121 at 13-3-2008 10:27 AM
dah ade....


Apa yg dah ada,nik?
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:32 AM | Show all posts
See, I told you orang2 DAP semuanya matang.
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:35 AM | Show all posts

Reply #4 norrie's post

eh... silap
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:37 AM | Show all posts
kenapa la media suka membesar2kan isu ni. BN tu lagi haru-biru. Kata MCA mahu Ong Ka Ting letak jawatan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:37 AM | Show all posts
Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

Kami menyokong Sultan bukan kerana kami melayu, tapi kerana kami rakyat Perak. Jangan 'HINA' sultan kami!

Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

:@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-3-2008 10:44 AM | Show all posts
takpe PAS jadi MB sebab majoriti ahli EXCO nanti dari DAP dan ini memberikan DAP pengaruh yang besar dalam kerajaan negeri. mereka tidak perlu takut kuasa mereka akan dihakis.tambahan pula, sudah menjadi sejarah seorang timbalan menteri besar dilantik dari kalangan bukan melayu di sebuah negeri beraja.
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:48 AM | Show all posts
Tunggu perkembangan selanjutnya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:50 AM | Show all posts
Cayalah sultan Perak....
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:51 AM | Show all posts
Alhamdullilah lega aku.....sultan AZLAN sultan yg bijak........DAULAT TUANKU kerana membuat keputusna yg bijak....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-3-2008 10:52 AM | Show all posts
Terserlah kebijaksanaan Sultan Perak
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:52 AM | Show all posts
Kit Siang belum consult dgn Ngeh lagi. Ngeh dah setuju pon. Aper pulak masalahnya di situ. Cuma miscommunication jer. Utusan jer yg beriya2 nak laga2kan diorang nie. :@ :@
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:52 AM | Show all posts
tak kisahle sapa-sapa pun nak jd MB.
Yg penting kuku DAP dah mencengkam kuat dalam pentadbiran negeri.
Ni yg syok nak tengok ni. The GAME is ON....
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:55 AM | Show all posts

Reply #15 syadail's post

tu la UMNO x nak sokong PAS lagi....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 13-3-2008 10:56 AM | Show all posts
Originally posted by Muntz at 13-3-2008 10:52 AM
Kit Siang belum consult dgn Ngeh lagi. Ngeh dah setuju pon. Aper pulak masalahnya di situ. Cuma miscommunication jer. Utusan jer yg beriya2 nak laga2kan diorang nie. :@ :@


Drama dalam DAP tu a different story..

Whatever it is, dahulukan kepentingan rakyat daripada parti..
Raja Nazrin mmg memberikan justifikasi yg tepat..Pemimpin dan pelaksana sama pentingnya dalam sesebuah kerajaan..
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 10:58 AM | Show all posts
wait n see je la..
tp..sedara2 teman di perak tu sumer takut2..
ye la..kerajaan belum dibentuk lagi..
tp..habis kunci majlis daerah semua dirampas dari kerajaan yang dulu..

ye la..diorg2 ni semua mok cik2, pok cik2 kat kg je..
idok ler ade internet semua..
pemerhatian deme pun dari ape yg deme nmpk dr keadaan sekeliling je..

kalau iye pun nak memerintah sgt2..guna la saluran yg betul..
-> ini kebanyakannya dari penyokong2 yg fanatik la..
jgn menang sorak kampung tergadai udah ler...

mcm kes kat kedah tu..
MB idok pun srh KEMAS ditutup..
tapi..pengikut2 fanatik tu suka hati pandai dia je srh KEMAS tutup..

so..jgn lebih sudu dari kuah cukup la..

~hanya mampu berdoa agar negeri Perak sentiasa aman sentosa di bawah lindungan rahmatNya~

[ Last edited by  fnoor_hh at 13-3-2008 11:02 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 11:00 AM | Show all posts

Reply #14 Muntz's post

biasa la tu....IQ lemah...ehehehehhe.....kan dorang seme ni dari dulu lagi akan cari peluang untuk laga2kan org....dah jadi resmi dorang....gemor laga2 pipi kalo berjumpa....sampai terbawak2 nak laga2kan org lain pulak
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2008 11:02 AM | Show all posts
media memainkan peranan paling kotor melaporkan isu2 mengaitkan sentimen kaum... come on guys.... rakyat skarang xleh diperbodoh2kan lg...x serik2 ke dgn pengajaran dr kptsn plhraya...... kite skarang ade mcm2 medium info...internet sume ade... so benti2 kan la keje x bijak ni......
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 12:44 PM GMT+8 , Processed in 0.117946 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list