Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
13388
View
113
Reply

All About 'Orang Minyak'...

[Copy link]

Author: princesse_lune       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-1-2008 02:24 PM | Show all posts |Read mode
Salam semua...

Kisah ni berlaku dalam tahun 60-an...arwah atuk aku yang ceritakan kisah ni...berlaku di sebuah kawasan kampung dia pantai timur tanah air...biar aku namakan kawasan ni sebagai BP saja...ketika itu, kecoh satu bandar tentang kejadian rogol tanpa sedar yang jadi kat BP...ramai anak dara dan isteri orang yang jadi mangsa...tapi, diaorang semua tak sedar masa kena tu...alih2 bila sedar badan ada kesan minyak especially tang 'tu'...orang kampung mula la tak sedap duduk...pastu semua pakat nak buat rondaan gilir-gilir...kira macam rukun tetangga la...tapi, still jugak masalah tu tak selesai...masih ada anak dara n bini orang kena rape...diorang semua dah tak tahu nak buat apa, akhirnya terpaksa jumpa orang pandai2 a.k.a ustaz & bomoh...selidik punya selidik, diorang dapat tahu yang ini kerja orang minyak...lepas tu, semua org memang dlm ketakutan la...ada yang sanggup tak tidur...bimbang kena rape...kebetulan pulak masa tu atuk aku belajar malam (atuk aku ni cikgu, sambung belajar)...seram gak bulu tengkuk dia lalu kawasan tu...lepas tu...bomoh2 ni buat tilikan & cakap orang tu bukan asal dari negeri ni...dia dtg menyewa kat kg tu je...hah! orang kg dah mula syak seseorang ni...aku namakan dia CW je la...org kg mmg syak dia ni sebab dia mmg buat keje2 bomoh membomoh ni...dia ni mmg kira terrer lah...tapi, keje membomoh dia tu banyak yg khurafat la...cuma, kalau dah terpaksa, especially bab2 tangkap hantu ni, org panggil dia...ada satu kisah lg pasal ketereran dia ni..nnt aku citer lain...orangnya kecil je...tapi kederat dia fuh! memang hebat...

Bila orang dah syak dia ni, org kg mula mesyuarat...diaorg baru syak je, tp takde bukti...nak dijadikan cerita...mungkin TUHAN nak tunjuk dah kot...satu malam ni, orang minyak ceroboh masuk satu rumah ni, kebetulan masa tu, anak tuan rumah ni tersedar...dia nampak orang minyak tu...maka, tak jadi la orang minyak tu nak buat 'kerja' dia...budak tu jerit la...mak dia yang nak kena tut tut tu pun tersedar, orang minyak tu terus lari terjun tingkap...tapi, still org kampung tak boleh tangkap...skrg ni, budak tu la satu2nya harapan mereka...org kg soal budak tu, 'kau kenal tak siapa org yng masuk rumah kau semalam?' ...budak tu terus ckp siapa org tu! CW lah orangnya! Berkejar jugak la dengan org kg...akhirnya dia kena tgkp...kalau tak silap, sampai skrg dia dlm penjara kot..tp xtau la dah kuar ke...ye la...lama tu kena jail, dah berpuluh org dh dia rogol...

pastu atuk aku citer lg pasal CW ni...dia ni, memang menuntut ilmu hitam...dia buat benda tu sebab nak ghaib...masa tu, mmg dia dh boleh ghaib sebenarnya, tp, kira baru boleh ghaib senafas je la...tak boleh ghaib lama...so, in order nak ghaib lama, dia kena rogol anak dara & isteri orang seramai 41orang...masa dia kena tangkap tu, tinggal sikit lg nk cukupkan bilangan...masa kat dlm jail tu, rasanya org jail ada panggil2 ustaz kot, nk lumpuhkan ilmu dia...kalau x...dia mesti boleh lari...skrg ni...tak tau la apa kisah dgn dia tu...

[ Last edited by  Santeira at 15-2-2009 02:29 PM ]
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 8-1-2008 02:36 PM | Show all posts
seramnyeee
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:40 PM | Show all posts

Reply #1 princesse_lune's post

menarik cite ko ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:40 PM | Show all posts
Teringat aku, form berape tah aku tak ingat. Aku gi melawat jiran aku kat hospital sakit. Selang dua tiga katil, ade sorang kena gari kat katil. Badan luka-luka + jahit. Polis keliling wad tu.

Kata bapak aku, orang tu orang minyak. Kantoi & kena belasah dgn orang ramail. Memang waktu tu heboh dgn orang minyak.
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:41 PM | Show all posts
ooo...gitu kisahnyer..
yg citer pilem org minyak tuh camtuh gak ke ek??
dah kuar ke citer tuh?
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:42 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:47 PM | Show all posts
dulu kt ITM segamat pun heboh org minyak...tp kantoi ruper2nyer manusia pakai baju itam....
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 02:53 PM | Show all posts
jahat sungguh org minyak niii.......
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-1-2008 03:14 PM | Show all posts

Reply #3 sunfizz's post

sebenarnya, dah lama aku nk share citer ni...tp, segan...hihihi...banyak lg cerita yg atuk aku cerita pasal amalan2 tahyul org2 zaman dulu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-1-2008 03:19 PM | Show all posts
hah...ni lg satu citer yg berlaku masa kes org minyak ni tgh rancak la...tp ni citer lucu sikit...hehehe

arwah atuk aku ni, mengajar kat bandar, tp, kelas dia belajar kat tmpt lain...so, mlm2 dia balik lmbt la...nenek aku pulak masa tu ada ketumbuhan...mlm2 selalunya bila atuk aku balik, dia akan letakkan ubat...nak dijadikan cerita, masa tu semua rumah pakai lampu minyak tanah lg...nenek aku satu mlm ni masuk la tdo...area tgh mlm tu, tetiba ada satu lembaga masuk dlm bilik & terus pegang kain nenek aku...nenek aku apa lagi, menjerit ler...lembaga tu terkejut besar & terus tanya...naper? naper? ada apa?...rupa2nya...atuk aku la tu...dia nk letak ubat kat nenek aku...hahaha...nmpk mcm org minyak sbb atuk aku tu gelap...hahaha...tambah lg dgn cahaya lampu samar2...hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2008 08:27 PM | Show all posts

Reply #10 princesse_lune's post

Apasal atok awak tunngu nenek awak nak tido baru nak letak ubat... nakal jugak orang tu ye....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-1-2008 10:25 PM | Show all posts

Reply #11 kupia's post

sebab atuk saye balik sekolah malam dah lewat...
Reply

Use magic Report

Viceroy_Zhili This user has been deleted
Post time 9-1-2008 09:37 AM | Show all posts
Originally posted by princesse_lune at 8-1-2008 02:24 PM
Salam semua...

Kisah ni berlaku dalam tahun 60-an...arwah atuk aku yang ceritakan kisah ni...berlaku di sebuah kawasan kampung dia pantai timur tanah air...biar aku namakan kawasan ni sebagai  ...

Berlaku  kat  mana    ni?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2008 12:12 PM | Show all posts
mak-pak izapun ada cerita pengalaman dorang dgn org minyak nie masa dorang duduk kat kg bharu.. masa tu zaman akhir 60an-awal 70an... seram gak bila dengar cerita dorang nie...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2008 01:34 PM | Show all posts
ni ada lg satu citer berkenaan dengan CW ni la...dia ni mmg bomoh terer...tp, kekuatan dia tu dtg dr ilmu tak baik la...satu hari ni, one of org kg aku masa zaman tu kena rasuk...mmg teruk la keadaannya...xde org blh tlg dah...then terpaksa la panggil CW ni...dia pun dtg la...masa dia dtg tu, dia ckp dia nk tangkap hantu ni...mula2 ada kemusykilan gak dikalangan org kg...tp, bila nmpk dia serius je, org kg pun ikut la ckp dia...mula2 sekali, dia mintak ayam putih sekor...ayam tu disembelih & darah ayam di letak dlm mangkuk...mangkuk berisi darah ayam tu pulak, dia  letak bawah serkap ayam...masa ni mlm tau...gelap gelita sekeliling, zaman tu mana ada lampu jalan lagi...lepas tu, dia tanya, siapa yang berani pegang serkup ni? mula2 atuk aku nak sanggup, tapi nenek aku xbagi...so, memandangkan tk ada sapa berani, dia buat sendiri...dia pesan lagi...lepas ni, kalau dengar apa-apa, terus cari dia...pas tu, semua org menyorok la dulu...selang beberapa minit terdengar dentuman kuat macam orang terpelanting jatuh...org kg terus pergi ke tempat serkup tu...tapi, CW dah takde!! punya la kalut dorg mencari, tak lama lepas tu baru jumpa CW lebih kurang 500m dari tempat asal dia duduk td...dia dah agak lembik dah...org kg pun angkat dia bwk naik ke rumah...then dia ckp dia dh tangkap hantu tu letk dlm botol...esok nnt dia nk buang...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2008 01:36 PM | Show all posts

Reply #13 Viceroy_Zhili's post

kat satu negeri di pantai timur...xboleh sebut...kalau sebut mesti org tau...& kg tu pun mungkin org ramai tau, lebih2 lg org negeri tu...xjauh dr bandar...kalau dah boleh teka tu xpe la...
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2008 01:37 PM | Show all posts

Reply #12 princesse_lune's post

kalau tahun 60an....CW tu mesti la dah umo puluh2 gak mase die dgn aktiviti jadi org minyak tu... skang ni mesti at least umo die dah 60 tahun or lebih....errr...die kena hukuman ape??? penjara seumur hidup ke ape??
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2008 03:41 PM | Show all posts

Reply #17 siape_aku's post

masa tu umur atuk aku baru awal 30...CW tu lg muda dr atuk aku...betul la calculation ko tu...skrg ada la dlm 60+ umur dia...pasal berapa lama hukuman penjara tu aku xpasti la pulak...cuma yg arwah atuk aku citer, dia mmg kena jail la...
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2008 05:23 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2008 09:02 PM | Show all posts
aku bab2 orang minyak ni aku seram sikit.....sbb dia rogol orang.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list