Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
24784
View
198
Reply

perangai member yg korang plg nyampah..

[Copy link]

Author: ReksakseHuduh23       Show all posts   Read mode

Post time 26-5-2006 11:15 AM | Show all posts

Reply #10 sayang_mulut's post

ecehhh...bawak citer tak btol...bukan ke ko kalo menipu mmg convincing gilerrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2006 03:34 AM | Show all posts
antara perangai2 member2 aku yg aku cukup menyampah..

1.busy body..sibuk nak tau hal org lain..pantang dgr henpon aku bunyik mesti dia tanya "sapa msg tuh?"..apa yg dia susah?cilanat tul..

2.yg ni lagi aku menyampah..bila aku tinggalkan henpon aku dlm bilik,ada sms masuk..dia plak yg sibuk2 check..itu ok..takder aper2 la kan?tapi yg gampangnyer bila dia dah check sms aku tuh,dia sikit pon tak bagitau aku apa2 pasal sms tuh..dia buat dekk jer..bangsat tul..

3.emotional nak mampos..aku cukup meluat sikap nih..pasal perkara yg bodoh dan remeh pon bole jadi isu..amik serius sgt buat aper?terlebih sensitif..bole mewujudkan ketegangan dlm persahabatan..nak ikut pe'el dia jer la eh?nak semua org ikut cara dia je la eh?gampang btul..

4.tak hormat member..yg ni pon aku cukup menyampah..nak buat apa2 ikut suka hati dia jer..tak memikirkan sensitiviti org lain..celaka btul..

5.tak hargai member..ini sikap yg aku paling benci..aku keji btul sikap mcm nih..bila dia takder kawan,terhegeh-hegeh cari aku..bila dia susah,mintak tolong kat aku...tapi bila dia dah ada member,bila dia dah senang,dia abaikan jer aku..dia buang aku mcm sampah..bukannya aku nak ko layan aku 24 jam,but at least tunjukkan la yg ko hargai aku sebagai kawan ko..bukannya layan aku sebagai 'alat' ko..pahammmm??keparat btul..

6.berlagak mcm leader..aku cukup tak berkenan ngan org jenis nih..org jenis nih mmg konpom tak masuk dlm list member2 aku yg bole kuar jalan sama2..suka hati dia je nak bagi arahan kat org..suka hati dia jer nak maki2 org..pegi mampos ar..lancau tol..

7.yg tak reti nak ucap terima kasih..suruh kita buat itu,buat ini..bila kita dah tolong,haram dia nak ucapkan trima kasih..buat dekk jer dier..kalau tak dpt cakap pon,at least hantar ar msg ucapkan trima kasih..tapi dia tak buat gak..padahal dia baru top-up tadi..hantu btul..

8.suka menunjuk-nunjuk..suka sgt crita pasal kelebihan diri..suka sgt crita pasal kemampuan diri..suka sgt crita pasal harta yg dia ader..suka sgt crita pasal kehebatan keluarga dia..ishh,tak kose aku..lanun btul..

9.prasan glemer..hek eleh..ko ingat aku terhegeh-hegeh sgt nak kawan ngan ko?pigi daa..:puke: laknat btul..

10.ego nak mampos..tak reti nak mintak maaf..dah nyusahkan org,tak reti nak mintak maaf..dia buat dekk jer..ishhh,geram nak mampos aku dibuatnyer..walaupun dah buat salah,dia tak pernah fikir pasal kesalahan dia tuh..setan btul..

emm..itu lah dia perangai2 member2 aku yg aku menyampah..nak salahkan diorang 100% pon takleh..mana ada org yg sempurna..mana ada org yg baik zaman sekarang ni..termasuk la aku..kita pon ada perangai2 buruk yg kita sendiri tak sedari kan?

yg penting,kita haruslah sentiasa cermin diri kita..cari segala  kelemahan dan keburukkan diri kita..dan perbaiki lah segala kelehaman dan keburukan itu..

apa yg pasti,aku sentiasa MENCUBA untuk menjadi seorang kawan yg baik..tapi kita tetap manusia..tak boleh lari dari melakukan kesalahan dan menyakiti hati org lain..tak gitu?
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2006 02:06 AM | Show all posts

citer dulu2...

jenis org yg aku tk suka sama la mcm korg jugak. tp yg paling aku tk suka bila time ujian / kuiz / final mesti ade yg sound.

"ko mesti dh baca kan. ni la calon2 best student. aku tak baca apa2 pn"

"fuiyooo... maut nyer stadi"

"aku tak stadi apa2 pn mlm td. smlm member2 chatting ajak gi uptown."

"iye la.. ko kan dh stadi. kompem 4 flet. aku apa pun tak stadi.malas la nak baca. tatau bole jawab ke tak"

lagi, aku jugak tk suka bila aku stadi, org masuk bilik aku tutup buku yg aku tgh revise rampas pensel yg aku pegang sambil cakap, "wei dah la tu. janagn stadi lagi." ==> ni mmg dasar iblis.

bg aku, tolong la wei. jgn nak menipu. takde sapa kt dunia ni tak baca buku masa dekat2 nak pekse. jgn nak tunjukkan diri tu "genius" dgn cakap, aku tak stadi pn pointer tinggi. & aku juga tak suka bila ade yg dapat tips tapi tak bgtau tp lecturer ade pesan utk bgtau kengkawan.... mmg celake tahap kuasa 23.
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2006 02:38 AM | Show all posts

lagi... kisah dulu...

aku tk suka org yg mempersoalkan & memandai2 judge diri aku & juga org yg oppurtunist. benci betul kalau org yg sibuk nak pinjam kete. bila tak bagi ade la sora2 tuju kt aku, "bla la. baru bawak kete dah belagak. takat kete ______ dh kecoh. tunggu ar aku beli keter. jgn harap aku nak bagi ko tompang. blagak gilerrr. boleh blah la." kalau takat tuju kt aku je takpe. ni siap citer kesian dia tk dpt pinjam kete kt member2 lain. alamakk... cm bebudak skolah. tak dapat, main tuduh2 pulak. tak berfikir panjang. apa tindakan aku mesti la ade sbb. tah hapa2. takkan aku nak bagi kete mak aku yg bau kilang masih melekat kasi kawan2 pakai. dh la sejak baru amek kete tu, aku je yg drive. kesian mak aku. dh la anaknye kene kutuk. kete dia pn sama kene kutuk.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-5-2006 11:36 PM | Show all posts
Originally posted by jagung_manis at 29-5-2006 02:06 AM
jenis org yg aku tk suka sama la mcm korg jugak. tp yg paling aku tk suka bila time ujian / kuiz / final mesti ade yg sound.

"ko mesti dh baca kan. ni la calon2 best student. aku tak baca  ...


:setuju::setuju::setuju:
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 11:54 PM | Show all posts
ngan bestfrendz aku tak de hal yg menyampah...so far terima seadanyer....... :lol

Originally posted by jagung_manis at 29-5-2006 02:06 AM

lagi, aku jugak tk suka bila aku stadi, org masuk bilik aku tutup buku yg aku tgh revise rampas pensel yg aku pegang sambil cakap, "wei dah la tu. janagn stadi lagi." ==> ni mmg dasar iblis.

bg aku, tolong la wei. jgn nak menipu. takde sapa kt dunia ni tak baca buku masa dekat2 nak pekse. jgn nak tunjukkan diri tu "genius" dgn cakap, aku tak stadi pn pointer tinggi. &  


keh keh...setuju setuju ........:lol

aku kat hostel dulu......... ade gak aku jumpe manusia spesis nih...sib bukan member2 aku ... aku  sound direct ajer manusia spesis nih .........
plizzz le............
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2006 12:00 AM | Show all posts
Originally posted by jagung_manis at 29-5-2006 02:06 AM
jenis org yg aku tk suka sama la mcm korg jugak. tp yg paling aku tk suka bila time ujian / kuiz / final mesti ade yg sound.

"ko mesti dh baca kan. ni la calon2 best student. aku tak baca  ...

mak aihh garang giler jagung :nyorok:
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2006 03:39 AM | Show all posts
1. cakap besar
2. berlagak
3. gedik
4. penipu
5. suka memperalatkan aku
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2006 02:05 AM | Show all posts

Reply #41 iscol_klang's post

lor..pnahker dia menipu..adey...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2006 10:28 PM | Show all posts
Emow Emow Emow...

aku tak suka member yang macam ..
1. bangsat - amik barang orang dah 2 pakai ibarat " barang mu barang ku terus" kalo "barang ku jua" okey lagi..kira berkongsi lah kan, nie tak "barang ku terus" haram x nmpk dah barang 2 kat loker aku...sial jadi reta dia plak..selalunya bajulah jadi mangsa...
2. tergedik-gedik nak ampu pompuan...pk diri bagi semangat kat orang, ceriakan orang but fate macam haram j jer...
3. member yang bangang nak mampus, tak pandai cover member...dajalkan member ader ler...
4. lepas study, meja bersepah ngan buku dia, sisa eraser...pergh aku plak jadi balaci tukang kemas...sekali sekala tak kisah, aku pun kekadang malas kemas...but jangan ler buat sampai jadi rutin harian....
5. bangun lewat p kuliah...dah 2 kekadang tak p...dia nyer siot..."alah aku pun x p kelas td..ko takyah ler p kelas kejap lg"...kepala father dia...aku course lain ang kosmetik...nak jahanam, jahanam ler sengsorang..janganlah cari geng 6 jhnm...
6. nie aku cukup geram...dapat roomate yang orang cakap 10-20 patah pkataan..dia balas sepatah jer...yup/ yes/no/right/wrong/ermmm/oooo/a'a/.....pala hotak dia...tak bosan ke asyik senyap jer...

p/s ;sekian tima kasih...banyak lg...pasal diri aku yg x best dimata kengkawan lg byk...
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2006 12:39 AM | Show all posts

Reply #50 Sonic's post

kwn gitu2 jer..mkn hati kalo ader kwn yg x reti bhs..:ketuk:
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2006 01:23 AM | Show all posts
1. kedekut
2. poyo
3. buat hebat depan pompuan.
4. backstabber
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2006 10:56 AM | Show all posts

Reply #52 G3N[X]'s post

poyo?poyo nih maksudnya apa?:hmm:
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2006 01:14 PM | Show all posts
1.BELAKON...
2.semua bkn salah dia...dia yg paling baik...
3.jual ikan<--sila translate...

menyampah tol aku....

kalo ader ciri2 ni...jafi kawan biasa je bkn kwn baik...heheheh
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2006 08:30 PM | Show all posts
Paling menyampah ialah apabile housemate/hostelmate/collegemate kita ialah gay atau lesbian.
Reply

Use magic Report

hunnybee This user has been deleted
Post time 5-8-2006 04:05 PM | Show all posts
aku xbp nak suke bgaul dgn org cm gini..
xpndai simpan rahsia...
xley dpercayai langsung....
kat sne ckp len,kt sni len plak d ctenye...
fuh...sabau jerk aku mlayan kerenah membe cenggini...:geram:
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2006 09:03 PM | Show all posts
Originally posted by honeydew at 4-8-2006 01:14 PM
1.BELAKON...
2.semua bkn salah dia...dia yg paling baik...
3.jual ikan<--sila translate...

menyampah tol aku....

kalo ader ciri2 ni...jafi kawan biasa je bkn kwn baik...heheheh



adekah kau sangat membenci pelakon pelakon filem seperti michael j.fox,tom hanks, nasha aziz, rosyam nor atau nicholas saputra?
Reply

Use magic Report

shire This user has been deleted
Post time 6-8-2006 11:47 PM | Show all posts
aku penah kene ngan member cenggini..
1. suke wat bising kat bilek
2. dah rosakkan mp3 aku tapi wat dunno je
2. tukar no henpon pas2 anta sms menyamar jadik org lain... lame lak 2 aku kene tipu!
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2006 11:52 PM | Show all posts

Reply #56 hunnybee's post

konon2 tanak citer..pastuh cite ghak..pecah rahsia la plak..:ketuk:
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2006 06:00 PM | Show all posts
~~yg jenis pinjam harta org pastu x reti pulang...cth cam baju, kasut, duit dan barang2 lain
~~yg jenis suka amik brg x bgtau....cth cam mknan yg plg aku hangin...time lapo nk mkn tgk2 dh xde...sakitnye hati
~~yg jenis berkire...ni yg xle blah...kalo pkai brg aku or mkn mkanan aku....slambe badak jer....yg dia pny berkire nk mampos...kalo bole sume benda nk sorok dlm almari...
~~yg jenis emo n sensitif...skit2 nk terasa...skit2 nk sensitif....bile dia bt kat kite xper plak...
~~yg jenis suka ngutuk2 perkara yg aku bt....cthnye dating kat kafe n kuar date berdua....nnt pegang2 tgn la, peluk2 la...last2 dia pn bt....cam nk penyepak jer rasa...time ngutuk aku x ingat dunia.....tension tul...
~~yg suka memperlekehkan aku....bile aku pny mark tinggi mula la citer bkn2...kata aku meniru la aperla...
~~yg suka ckp blkg....dpn aku pijak semut x mati....bile nk pinjam duit aku gak yg di cari....pastu mengutuk aku kaw2 pny kat blkg....
~~yg xle terima pandangan org....dia jer yg btul....org lain sume salah....
~~yg plg aku x suka....org pengotor n pemalas....dh mkn mls nk basuh,or kemas....pastu suka serak2 kn brg kat atas lantai...x reti mengemas lgsg....at least kalo xnk kemas satu bilik....brg2 sendiri kemas la....angin tul aku....


isk3...byk lg nk tulis sbnarnye...lega sket perasaan....hehehhe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.079061s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list