Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
27860
View
267
Reply

mknn tradisional owg joho

[Copy link]

Author: chiqui123       Show all posts   Read mode

Post time 17-2-2006 02:31 PM | Show all posts
errr i vote tempe ngn sambal goreng uhuh huh huh
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2006 02:35 PM | Show all posts
spegeti. :bgrin:
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2006 02:36 PM | Show all posts
Originally posted by chiqui123 at 17-2-2006 02:00 PM
mee racun la..kluban la..ape mendenye..korang nie bkn nk xplain..


mee racun ni memula ko masak mi bandung kan, pastu kan, ko tu Puradan, bila ada asap bentuk tengkorak kuar kira dah jadi la mee racun tu :cak::gila:
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2006 03:25 PM | Show all posts
masakan org jawe the best in the world
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-2-2006 03:33 PM | Show all posts
Originally posted by ReuK at 17-2-2006 02:36 PM


mee racun ni memula ko masak mi bandung kan, pastu kan, ko tu Puradan, bila ada asap bentuk tengkorak kuar kira dah jadi la mee racun tu :cak::gila:


nf:nf:nf:
tengkorak ko la puradan!
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2006 05:18 PM | Show all posts
Originally posted by ciku_lat at 17-2-2006 01:54 PM
kalau orang jawa masak ungkep.....biasanya ayam
wa baru buat 2 hari lepas...


wow...makanan peberet tu...sedap giler nak nak dpt ayam kampung...mau tertanggal gigi nak makan...hahah...
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 09:23 AM | Show all posts
Originally posted by pitoq at 16-2-2006 05:44 PM


elehhhh...
si ai ni org bp gak chqui... tapi better ko jangan tanya dia laa.. buang karen bazir air liur jer... dia bukan tau pe pe pun..


siyutt jer pitoq ngutuk aku
xplen ler pitoq....
apa lagii:cak::cak::cak:
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 09:24 AM | Show all posts
Originally posted by ReuK at 17-2-2006 02:36 PM


mee racun ni memula ko masak mi bandung kan, pastu kan, ko tu Puradan, bila ada asap bentuk tengkorak kuar kira dah jadi la mee racun tu :cak::gila:


Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 09:25 AM | Show all posts
Originally posted by tictactoe at 17-2-2006 02:35 PM
spegeti. :bgrin:


laksa johor yg guna spageti tu kann tic kannn:cak::cak:
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2006 10:28 AM | Show all posts
Originally posted by chiqui123 at 16-2-2006 16:58


ape tue? mee siput aku tau le..mm sedapnyer mee siput


mee racun...dulu ada mmber aku dtg BP aku ajak ler makan...dia tanya mee tu camne? Aku kata mee kuning, kuah da ngko pilih la nak Ridsect ke, Baygon ke Paraquat ke, Roundup ke......

[ Last edited by alphawolf at 18-2-2006 10:30 AM ]
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 10:29 AM | Show all posts
Originally posted by alphawolf at 18-2-2006 10:28 AM


mee racun...dulu ada mmber aku dtg BP aku ajak ler makan...dia kata mee tu camne aku kat mee kuning, kuah da ngko pilih la nak Ridsect ke, Baygon ke Paraquat ke, Roundup ke......


Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2006 01:21 PM | Show all posts
cian kat org tak tau mee racun nih... asyik kena pelekeh jer muahahahaha :gila:
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 02:29 PM | Show all posts
Originally posted by ReuK at 18-2-2006 01:21 PM
cian kat org tak tau mee racun nih... asyik kena pelekeh jer muahahahaha :gila:


Reuk, susah2 ko jer la yg xplen

biasanya ko makan mee racun kat ner hah??
aku slalu beli yg dekat2 umah aku jer...
dengarnya dia ler pengasas mee racun
ntah betul ntah tak wallahualam
tp yg pasti sodapppp:hug:
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 02:29 PM | Show all posts
Bila la pitoq nak banjer aku mee racun nihhhh
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2006 02:58 PM | Show all posts
....kawan duk lama dah kat utara ni....namun ,mee bandung man gemuk odeon tetap dlm ingatan....mee racun sri jaya(mula2 gerai dia depan Hotel California,Jln Sultanah tuu) memang power...dah ramai member negri2 lain aku bawak balik bp  makan mee racun...deme memang kagum dgn kelazatannya... beriyani kambing BP jauh lebih sedap dr beriyani retoran mamak kat Perak/Kedah/Penang.

*ole-ole?... housemate Klantan aku balik dr kg bawak jeruk asam kelubi,jeruk petai....&semestinya budu 1 dozen. Aku....order tetap dr housemate smua kalu balik kg..... KEREPEK UBI PEDAS.....itulah yg deme tunggu2 kalau aku balik from BP.....hehehehe
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 03:24 PM | Show all posts
Originally posted by kuda-liar at 18-2-2006 02:58 PM
....kawan duk lama dah kat utara ni....namun ,mee bandung man gemuk odeon tetap dlm ingatan....mee racun sri jaya(mula2 gerai dia depan Hotel California,Jln Sultanah tuu) memang power...dah ramai m ...


Kuda, aku tak penah makan mee racun kat jln sultanah
Biasanya aku makan kat warong ajis
warong dia kat tmn perumahan seblah pt besor
aku tak ingat ler nama tmn tuh..
power sehhhhh
Reply

Use magic Report

ai_ai_ai This user has been deleted
Post time 18-2-2006 03:26 PM | Show all posts
Originally posted by ReuK at 18-2-2006 01:21 PM
cian kat org tak tau mee racun nih... asyik kena pelekeh jer muahahahaha :gila:


Reuk, ko penah try lontong kat pasar tak?
dia jual kat kedai kopi cina, yg ada jual satay ngan mee rebus tuh
aku gian ler ngan lontong kat situ...
kalo pergi paso awal, dia lum ada
kena tunggu leat sket, tp org ramai giler...

PITOQ, siler belanja aku lontong kat pasar nihhh
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2006 04:07 PM | Show all posts
Lepas kalau balik Johor aku nak bawak balik anak pisang nipah ler...orang kedah x biasa makan.....kat pasar sini payah nak cari.....
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2006 11:19 PM | Show all posts
Originally posted by ai_ai_ai at 18-2-2006 03:24 PM


Kuda, aku tak penah makan mee racun kat jln sultanah
Biasanya aku makan kat warong ajis
warong dia kat tmn perumahan seblah pt besor
aku tak ingat ler nama tmn tuh..
power sehhhhh



....Ai-ai.....jln Sultanah depan Hotel tu...tapak asal mula niaga mee racun tokey tu..(bapak dia)...itu masa ko pun belum pi skolah lg...hehehe.....aku pun budak sekolah rendah lg... Warong kerete tolak jer time tu...ada ler tabur 4-5 table....
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2006 11:23 PM | Show all posts
Originally posted by ai_ai_ai at 18-2-2006 03:26 PM


Reuk, ko penah try lontong kat pasar tak?
dia jual kat kedai kopi cina, yg ada jual satay ngan mee rebus tuh
aku gian ler ngan lontong kat situ...
kalo pergi paso awal, dia lum ada
kena tun ...


...ini kedai Cina dgn org melayu mniaga lontong,soto&sate pun sudah tahap klasik beb......aku kenal dunia...abah aku bawak pi pasar..musti pekena soto&sate dia...sudah brapa lama itu org niaga.....rasa tetap power.... apek tua tu(ada lg ke?) punya kopi memang mngancam.....manyak gian woo..... satu contih muhibbah sejati masyarakat majmuk di Malaya......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.094515s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list