CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 6226|Reply: 37

"I Jupo Doh" Gelagat Comel Uqasha Senrose & Aprena Cakap Kelantan

[Copy link]
Post time 8-10-2021 03:19 PM | Show all posts |Read mode




Sejak akhir-akhir ini, pelakon jelita Uqasha Senrose dan tunangnya Kamal Adli kerap menjadi bualan ramai apabila dikatakan pasangan kekasih ini bakal menamatkan zaman bujang mereka tidak lama lagi.


Ini kerana Kamal ada berkongsi gambar Uqasha di Instagramnya ketika pelakon jelita itu berada di satu majlis parti bujang "brider shower" malam tadi sekaligus memberi petanda jelas bahawa hari bahagia mereka sudah semakin hampir.


Tapi apa yang menariknya di majlis ringkas bersama ahli keluarganya itu, gelagat Uqasha menyarungkan rantai kepada sepupunya Aprena Manrose sambil bercakap dalam loghat Kelantan telah mencuit hati netizen dengan kecomelan kedua-dua pelakon ini.


"Dok diam boleh dok?" kata Uqasha


"Oloh dok jupo.. gelap-gelap napok dok tu, napok ko?" tanya Aprena.


"Dio dok jupo nyakut.... i jupo doh" kata Uqasha sambil disambut gelak tawa.





Sejak dikongsikan di aplikasi Tiktok semalam, video itu telah mendapat 27 ribu tanda suka dengan pelbagai reaksi daripada netizen.










Walaupun dilahirkan di Kelantan, Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Binti Nik Sen jarang menunjukkan kebolehannya bercakap loghat tempat kelahirannya itu dan loghat yang dituturkan juga dikatakan seolah loghat orang Siam.








Oleh sebab itu lah peminat sangat teruja apabila sekali sekala Uqasha "belanja" cakap loghat Kelate, memang nampak comel sangat! - CARI






Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai... Ni pun nak dijadikan benang... Lain la uqasha ni cat dinding aprena who are youssss ni. Iols kena uqasha ni pun sebab kontroversi jah. Bukan sebab bakat dia sebab bakat haus
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha..abestu dah dorg asal klantan..ape yg pelikkk natt
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 03:48 PM | Show all posts
dorang ni ada keturunan siam selatan thai kot...
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 03:55 PM | Show all posts
Oh, pasni bukak thread kagum sbb Angelina Jolie leh bercakap dalam Bahasa Inggeris ye.
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
So kenapa dek kalau beliau bertutur accent kelantan? Sah sah lah beliau itu orang Kelantan, che Ta kamu tak mahu buat benang pula genap waktu genap ruangan duk tibai cakap kedah.
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 09:37 PM | Show all posts
tp Uqasha mmg lawa kannnnnnnnn

walaupun minah hisab dadah


kaki ice

Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
OT... ungka ni memang betul natural putih ke cucuk2 je? Dulu nely dalam spaQ taklah cerah mana pada mata I. Curious
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
bankerpencen replied at 8-10-2021 09:53 PM
OT... ungka ni memang betul natural putih ke cucuk2 je? Dulu nely dalam spaQ taklah cerah mana pada  ...

I tak rasa diaorang bleach. Lebih kepada vitamin C kot.
I pun, orang pernah tegur semakin putih dan glowing sejak I amalkan Innershine.
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Zeatyisaac replied at 8-10-2021 11:12 PM
I tak rasa diaorang bleach. Lebih kepada vitamin C kot.
I pun, orang pernah tegur semakin putih d ...

Mungkin jugalah kan vit c. Bagus juga innershine ya. Thank you share petua
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah mmg org klantan kan
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 12:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by nakkomenjugak at 9-10-2021 12:32 AM

Olohhhhh kat dah deme orang sana
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 01:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia ckp bahasa standard ada bunyi2 nada kelantan je aku rasa. Celah mana x penah ckp nye.
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 04:08 AM | Show all posts
Zeatyisaac replied at 8-10-2021 11:12 PM
I tak rasa diaorang bleach. Lebih kepada vitamin C kot.
I pun, orang pernah tegur semakin putih d ...


maaf tanya. innershine yg mana sis..memang boleh jadi putih peloles ke


Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 04:33 AM | Show all posts
ya ampunnn cakap loghat kelantan pun jakun ye masing2 sek2 skjp...
bahasa kelantan tu la paling close to bahasa melayu original... ikutkan kita ni yang "berloghat"

tak sangka kecek kelate ala2 rare gittew... bukan ke sskjp penuh dekat kl tu... kalau hari raya haji boleh kosong lengang kl tu tinggal sek2 bangla macam laki Jah... Jah dengan pati2 lain pulak semua berhimpit satu kereta balik golden sand...
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 04:35 AM | Show all posts
Zeatyisaac replied at 8-10-2021 11:12 PM
I tak rasa diaorang bleach. Lebih kepada vitamin C kot.
I pun, orang pernah tegur semakin putih d ...

tak pernah lagi jumpa orang kita bleach unless memang berkerak ala2 naza clan tu...
semua selalunya deorang cucuk vit c...
tapi tak perlu cucuk pun boleh... tapi lambat la hasilnya...
duduk je rumah 6 bulan tanpa kena cahaya matahari.. pun boleh putih ataupun pakai sunblock 24 jam..(bukan elak sinaran matahari sahaja tapi sinaran lampu uv rumah sekali)...
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 04:38 AM | Show all posts
mohabbatein replied at 8-10-2021 03:48 PM
dorang ni ada keturunan siam selatan thai kot...

tapi kaka... di selatan thai tu mostly melayu... yang siam ujung2 utara malaysia tu pun moyang dia sama dengan orang melayu jugak agittew sebabtu letak sebelah2 ya ampunnn gittew rhopernyaa yachhh nusantara betul sebab kulit theyols gelap...
yang putih2 tu dah campur dengan orang thai (berasal dari yunnan china katanyerr)...
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 06:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Selatan thai sampai ke pesisir Buma/Myanmar memang ori melayu cuma negara je lain... tengok peta sejarah populasi melayu
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 07:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 9-10-2021 06:33 AM
Selatan thai sampai ke pesisir Buma/Myanmar memang ori melayu cuma negara je lain... tengok peta sej ...

Kalau ikut kajian org kelate merupakan orang melayu paling asal(anak jati) menetap di semenanjung berbanding melayu belah pantai barat(anak dagang) ni yg kita sedia maklum rata2 berasal dari negara seberang.Anehnya org kelate kat malaysia ni selalu dihina seolah2 dorang pendatang plak huhu.

Kat seberang orang Melayu
banyak belah Sumatera dan Kalimantan tu.
Sana Jawa ngn Melayu pun kurang ngam gitu, ada sejarah lampau.

Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2021 07:11 AM | Show all posts
Suchi replied at 8-10-2021 11:04 PM
Kalau ikut kajian org kelate merupakan orang melayu paling asal(anak jati) menetap di semenanjung  ...

datang kat sel cari keje kot
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 03:10 PM GMT+8 , Processed in 0.092314 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list