CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 6638|Reply: 41

"Akaun Bank Tinggal RM1, Macam Mana Nak Beli Datuk" - Soffi Jikan Kini

  [Copy link]
Post time 8-10-2021 01:06 AM | Show all posts |Read mode





Pelakon Soffi Jikan, 51, yang terkenal sebagai Ajib di dalam filem KL Gangster dan Zul Kapan dalam filem Rock Oo! menjadi bualan ramai apabila kini dikatakan dia telah bergelar Datuk.


Ini kerana menerusi satu hantaran yang dimuat naik di Instagram miliknya empat hari lalu yang mana memaparkan gambar tangkap layar Wikipedia menunjukkan namanya kini sudah bergelar Datuk.


“Alhamdulillah. Rezeki pada Yg berusaha. Tq SOP oil . Baru Saja Lancar kan SOp oil & enjin treatment dengan sistem Yg canggih ganjarannya pantas tq.” tulis Soffi Jikan di ruangan kapsyen.


  



Memetik Utusan, Soffi yang tidak menafikan perkara tersebut bagaimanapun memilih untuk tidak memberi komen lanjut termasuk daripada pihak mana dan sebagainya kerana bagi pelakon ini, ia berkaitan dengan urusan undang-undang.


“Saya sudah lama terima gelaran itu, tetapi tak mahu komen lebih-lebih mengenai hal itu kerana telah mendapat nasihat peguam. Anda semua akan dapat jawapannya sendiri kelak. Allah SWT tak akan menyembunyikan perkara yang baik,” katanya kepada Utusan Malaysia.


Tetap dengan pendiriannya untuk tidak memberi komen meski digesa, Soffi bagaimanapun mengaku bimbang andai tersilap kata dan perkara itu akan menimbulkan kontradiksi tertentu yang telah dipersetujui.


“Kalau saya jawab salah, tak jawab pun salah. Tapi saya rasa benda ini akan terjawab nanti, biarlah dalam bentuk surat rasmi atau sokongan bukti, itu lebih baik,” katanya.


  



Sementara itu, ditanya sama ada timbul kebimbangannya andai ramai pihak terutama netizen yang akan mempersoalkan gelaran itu telah dibelinya, Soffi cuma tertawa kecil.


Menurutnya, tidak mungkin dia akan melakukan hal seperti itu sedangkan baki yang tinggal dalam akaun bank juga cuma tinggal RM1.


“Nak beli gelaran Datuk? Saya boleh lampirkan tangkap layar kepada awak untuk buktikan akaun bank saya tinggal RM1 sahaja. Tak perlu temberang, saya jujur saja. Duit tinggal seringgit, macam mana nak beli? Tak masuk akallah.

“Sebelum ini pun, apabila ada yang tahu saya ada gelaran itu, ramai yang datang cuba nak minta derma dengan saya. Tapi apa yang mereka tak tahu, saya sendiri pun bukan orang senang, nak derma macam mana,” katanya.


Mengulas lanjut, kata Soffi, dia juga enggan orang memanggilnya dengan gelaran tersebut kerana menganggap dia manusia biasa dan masih berusaha dalam urusan perjuangan dan misinya.


“Tapi apa pun saya syukur. Allah SWT berikan saya ketenangan walau tak senang. Dalam hidup ini, Dia bagi dua pilihan saja, senang atau tenang. Saya pilih tenang sebab orang yang senang tak selalunya tenang" katanya.

  



Apapun jika benar sudah bergelar Datuk, tahniah diucapkan buat Dato' Muhammad Shoffi Bin Jikan. Semoga terus sukses dalam apa saja bidang yang diceburi."Kasi sengat!". - CARI



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-10-2021 01:15 AM | Show all posts
dah 51 rupanya umur dia
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 01:44 AM From the mobile phone | Show all posts
fefeeling dapat nasihat peguam kejadahhhh? euww bercakap mcm hindu ko mabok ke nenek jikan? bila nak sental daki2 tu macam tebal sangat je dah.. haha
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 02:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Mula2 suka gak tgk dia berlakon.. Lama2 mcm apa je rasa
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 03:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Cik_jantung at 14-1-2022 07:59 AM

..........
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 04:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Ohmaiii. How come??????
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 06:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh ye ke
Tp nothing special pun gelaran semua ni,  bkn dtg skali dgn elaun ke hapa
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 06:48 AM | Show all posts
dato tu dari mana..sapa bagi
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-10-2021 07:05 AM | Show all posts
kasi sengat je dato'....
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
gelaran datuk jaman now
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 07:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayoyo...datuk xde duit maa...apa barang
.....x guna pun gelaran datuk2 ni skrg...dah xde makna...seme org mcm blh dpt..x mcm dulu2
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 07:33 AM | Show all posts
kalau dato' ada bisness gagah la nk meols nk respect juga..kalau mcm gini cemane....
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 07:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasibla dato2 yg akak kenal semua bisnesman yg kaya raya...
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Spesis makan batu jugak ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Datuk naning lettewwwww
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Sapa la yg bagi gelaran kt dia nie..tk layak langsung..ke isap batu bnyk sgt smpai laloq mcm gni..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-10-2021 08:32 AM | Show all posts
cmne dia leh dpt datuk hehe
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:34 AM | Show all posts
asal komen mesti negatif minded
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:42 AM | Show all posts

sebab tu peguam suruh diam2 aja kot...
hihihi....
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2021 08:42 AM | Show all posts
Bapak aku dpt gelaran Datuk gak.dia rilek2 je pgi motong getah lg.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-9-2022 02:17 PM GMT+8 , Processed in 0.190202 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list