CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2491|Reply: 20

“Bercinta Dengan Aku, Tapi Nikah Dengan Kakak,"- Pasrah Kekasih Jadi Abang

  [Copy link]
Post time 22-9-2021 10:17 AM | Show all posts |Read mode
Jakarta- Tindakan seorang wanita yang merelakan bekas kekasihnya berkahwin dengan kakak sendiri menjadi tular di media sosial Indonesia, lapor Suara.com semalam.


Menerusi satu rakaman video yang dimuat naik dalam akaun TikTok @jemebesemahasli, wanita itu  dilihat mengucapkan tahniah kepada pasangan pengantin baharu tersebut.


Wanita itu memberitahu bahawa dia ikhlas dan reda bahawa jodoh bekas kekasihnya adalah  kakak kandungnya  sendiri.


Kredit foto: Tiktok





Tambahnya, dia lebih rela mengalah dengan kakak sendiri daripada berbalah kerana berebut teman lelaki.


“Selamat pengantin baharu buat kakak dan bekas kekasih. Semoga kalian membentuk sebuah keluarga yang bahagia.


“Bercinta dengan saya,  namun akhirnya jodoh dengan kakak saya sendiri,” tulisnya lagi.


Luahan hati wanita itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang mengagumi ketabahan dan memberikan sokongan moral buatnya.


“Semoga dengan kesabaran anda, Allah akan mengirimkan jodoh lebih baik kelak,” komen seorang pengguna media sosial. – CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu semasa... patutnya masuk viral je, bkn sini
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 10:53 AM | Show all posts
terma2nkondisi2 replied at 22-9-2021 10:51 AM
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu sema ...

editor cari tu dari tanah seberang kot....
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
terma2nkondisi2 replied at 22-9-2021 10:51 AM
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu sema ...

Tu la pasal.. depa tak ikut terma2nkondisi2
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 11:09 AM | Show all posts
Byk nau cerita sebebrang skrg ni.
Adekah disebabkan kehadiran forummer yang x reti berbahasa melayu tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 11:16 AM | Show all posts
tukar la fokus ke negara lain pulak

berita pelik2 dari seberang aje..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 11:19 AM | Show all posts
Edited by lipans at 22-9-2021 11:20 AM

Bukan nikah dengan kakak, tapi dengan adik. Jadi kakak (abang bahasa indon) ipar.

-- kompius cerita.

Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
lipans replied at 22-9-2021 11:19 AM
Bukan nikah dengan kakak, tapi dengan adik. Jadi kakak (abang bahasa indon) ipar.

-- kompius ceri ...

Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:09 PM | Show all posts
sekngucing replied at 22-9-2021 12:01 PM
Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang

bukan kakek ke.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Mendunia cerita indon dalam forum
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing: Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang

Tak silap dulu Sabah pun macam tu. Kawan dari Sabah yang info..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang orang indon perangai masing2 jenis aneh2 ye?lepas tu batak nk jadi famous jual citer2 bodoh mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:28 PM | Show all posts
Bukan kes pertama dah banyak kali kes yang sama pernah dilapurkan
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
musangbodoh replied at 22-9-2021 12:09 PM
bukan kakek ke.....


Kakak...aku ingat lg pegi raya rumah org kampung..nenek tua kata pd aku oooo yg nilah kakak ya...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 01:20 PM | Show all posts
Citer dari Indon ni satu hari brp kerap utk mencapai KPI wartwan cari ni?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
indon ni xhbs2. la..byk nau mslh dorg ni..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
mcm penah baca cite mcm ni.
di sinun jgk benda ni berlaku
reda je la dik
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
kelantan pgil kekek? kakak?
xpnh dgr pun..kalau kekek belah yindon is atuk yach..
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2021 01:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa kaitan semua ni dengan kita?
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 05:02 AM | Show all posts
Bukan rezeki dong.

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-1-2022 01:38 PM GMT+8 , Processed in 0.095444 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list