CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1581|Reply: 7

Keluarga Tak Percaya TikToker Bunuh Diri Ketika Live, Nampak Macam Kaki Ditarik

[Copy link]
Post time 21-9-2021 01:16 PM | Show all posts |Read mode
Baru-baru ini, tular kisah kisah seorang pemuda yang juga TikToker terkenal dipercayai mengakhiri hidupnya ketika sesi live di platform itu.


Memetik laporan Tribunnews, lelaki berusia 29 tahun berasal dari Jatinegara, Jakarta Timur Indonesia itu dipercayai membunuh diri dengan mengikat kain pada pintu di kediamannya.




Kredit foto: TribunNews




Insiden ngeri itu disedari rakan mangsa yang menonton sesi live berkenaan sebelum melaporkannya kepada polis.


Setibanya ke lokasi kejadian, polis mendapati mangsa sudah meninggal dunia.


Hasil pemeriksaan mendapati tiada unsur jenayah ditemui pada mayat mangsa.


Bagaimanapun, keterangan polis itu dibantah peguam mewakili keluarga mangsa kerana mereka seakan-akan tidak percaya bahawa mangsa nekad membunuh diri.


Malah, mereka yakin kematian mangsa mempunyai unsur jenayah.


Peguam juga berpendapat bahawa ketika kejadian, mangsa tidak tinggal bersendirian sebaliknya terdapat individu lain di rumah tersebut.


Berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV), mangsa menunjukkan tingkah laku pelik sebelum membunuh diri.




Kredit foto: TribunNews




Lebih menimbulkan keraguan adalah video live yang dikongsikan hanya berdurasi 15 saat sahaja.


"Dari awal kami sudah curiga kerana dalam video tersebut kelihatan kaki mangsa ditarik. Dari cermin terlihat seperti ada orang yang menarik kakinya.


"Dipercayai ada individu memadam aplikasi TikTok, video dan chat di telefon mangsa. Ada beberapa perkara lain yang dipadam sebelum diserahkan kepada polis."


Sehingga kini, polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kematian TikTokers terkenal itu dan seramai enam saksi dipanggil bagi membantu siasatan.


Polis juga merampas beberapa barangan bukti seperti minuman keras, ubat-ubatan, kerusi plastik, kain berwarna coklat, tripod dan telefon pintar milik mangsa.


Keluarga mangsa memaklumkan mereka nekad mencari dalang di sebalik kematian mangsa dan mengenal pasti motif pembunuhan itu.




Sumber: OHBulan
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2021 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerdik benor pembunuh buat live masa bunuh...mungkin psiko laa...semoga ada keadilan untuknya kalo betol kena bunuh
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2021 03:35 PM | Show all posts
Mungkinkah buat live kerana pembunuh upahan nak tunjuk kepada orang yang suruh dia dah buat kerja?
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2021 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Gila. Ni mesti baru tengok Mouse.
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2021 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
meisapoya: Gila. Ni mesti baru tengok Mouse.


Iolss tgk Mouse berapa episod je. Pastu give up dah. Pening kepala tengok!
{:smile
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2021 08:22 PM | Show all posts
harap dpt taulah sbb sebenar ...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 02:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau itu halnya
Moga diselidik betul2
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2021 02:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Kes kat negara seberang pun dah serupa macam drama jenayah kat US. Scary betul
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-1-2022 01:11 AM GMT+8 , Processed in 0.086262 second(s), 24 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list