Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
1234Next
Return to list New
3265
View
66
Reply

Imam Besar Masjid Putra Mohon Maaf Sebab Terlanjur Kata

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-9-2021 07:31 AM | Show all posts |Read mode
Imam Masjid Putra, Ustaz Ikmal Zaidi Hashim memohon maaf kepada seluruh umat Islam berhubung video penjelasannya mengenai isu layanan dua darjat bagi solat Jumaat di Masjid Putra, baru-baru ini.


Ikmal berkongsi rakaman maaf secara terbuka itu menerusi laman Facebook Masjid Putra Putrajaya, kira-kira pukul 10.25 malam tadi.


Menurutnya, beliau memohon maaf berhubung penjelasannya yang dilihat agak keterlaluan berhubung video tular itu.








Dengan rendah hati, saya ingin memohon maaf atas segala keterlanjuran tersebut dan berazam serta berjanji akan membaiki keadaan terutama berkaitan pelaksanaan prosedur operasi standard (SOP) di Masjid Putra.


Saya juga mengajak semua khasnya jemaah Masjid Putra untuk teruskan aktiviti pengimarahan sama ada solat Jumaat atau solat fardu dan program yang akan dianjurkan kelak, katanya.


Sebelum ini, Ikmal memuat naik video bagi memberi penjelasan sebenar berhubung isu tular itu malah, beliau tidak reda dengan penyebaran video berkenaan.


Menerusi rakaman video itu, Ikmal turut menjelaskan situasi sebenar yang berlaku pada hari berkenaan. Malah, beliau turut menggesa individu yang menularkan video itu tampil memohon maaf kepada pihak penguruasan masjid.


Sebelum itu, pihak pengurusan Masjid Putra menerusi kenyataan akhbar memohon maaf kepada semua pihak sekiranya wujud kekeliruan susulan penyebaran video tular itu. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagus la pak imam.. Ni je cara nak redakan isu. Elok dari awal hari tu minta maaf dan terangkan sebab musabab vip tu dpt masuk dan jemaah lain x boleh. Takde la kena kecam sangat. Muhasabah dan berlapang dada. Semua pun ada khilaf masing2.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 07:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah...ini yg sepatutnya...masyarakat akan lagi pandang tinggi cara ni...
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 07:57 AM | Show all posts
dah kena tegur dengan menteri agama
baru nk minta maaf kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagus, berlapang dada dan perbaiki. Jadi imam tak boleh dendam dan bermusuh.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:03 AM | Show all posts
berlagak hari tu. dah kena warned & org ramai dah bising baru nak minta maaf. harap2 ikhlas lah ye.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
dah kena bantai dgn netizen..

netizen Malaysia ni kalo dia bantai, dia bantai seluruh keturunan
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Sepatutnya dpd mula lagi tok imam tak perlu buat video...diam lebih baik...kuar statement bertulis je sudah takde laa emosi abis kuar
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka dia jenis kembang
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
bottombikini replied at 15-9-2021 08:15 AM
dah kena bantai dgn netizen..

netizen Malaysia ni kalo dia bantai, dia bantai seluruh keturunan : ...

yup,tau takpe
kalo hal2 mcm ni semua netizen dr B40 to T20 semua bersatu hati
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Nama je imam tapi tak melambangkan akhlak seorang muslim.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:19 AM From the mobile phone | Show all posts
alhamdulillah.. moga masing2 berlapang dada dan keadaan lebih baik
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:42 AM | Show all posts
Alhamdulillah.. Buat pengajaran..........
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:45 AM | Show all posts
jadi brader yg rakam video tu dah tak payah jumpa dia mintak mahap kan?
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 08:50 AM | Show all posts

haha gigih aku skrol balik tengok
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 09:29 AM From the mobile phone | Show all posts
talk day look look, talk night hear hear

look surrounding when say samting... haiyaaa

Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Lain kali imam2 ni takyah la main facebook or any social media. Banyak tak elok dari elok untuk kedudukan mereka sebagai imam. Ni la salah satunya, gagal kawal emosi. Dah orang buruk sangka jawatan imam tu jadi macam sejenis pekerjaan pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 09:46 AM | Show all posts
aku xmaafkan ... slagi dia xgi minta maaf kat org yg ambik video tu ...
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 09:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebegitulah sebaiknya.. jd.. skang turn kita puleks memaafin yach!! Mcm la ad kaitan dgn meols
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2021 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
kuchenta_81 replied at 15-9-2021 09:37 AM
Lain kali imam2 ni takyah la main facebook or any social media. Banyak tak elok dari elok untuk kedu ...

Jawatan imam bukan sejenis pekerjaan ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list