CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: Cari-Azza

Anggota Tentera Dipecat Kerana Enggan Vaksin, TDM Jawab Tuduhan Liar

  [Copy link]
Post time 25-8-2021 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
mrsamz replied at 25-8-2021 07:16 PM
Nanti diorang konar lain plak ..meratib dok kata org yg dah vac ni jadi superspreader..vac sheddin ...

itulah..

nk kata bengap tp masing2 bijak...

fungsi vaksin pun x boleh hadam..

pastu konar baring sana sini.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-8-2021 05:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by miss_white at 26-8-2021 10:55 AM
krustykrab replied at 25-8-2021 12:09 PM
Sekatan tu adil lah sb tak vaksin lagi...sb ada yg kata tak terkesan pun dgn sekatan yg dibuat sb  ...


ye my body my choice
kerajaan pun xpyh la nk menganjing kt  yg xnk vaksin
tak bg dine in ok
tapi  bg  masuk mall aku nk  shopping
smlm aku saje pergi mall
kat ruang legar mall tu je boleh lps masuk
itu pun jenuh aku kena menjawab dgn polis dan anggota rela yg jaga kt situ
tambah dgn guard bangla
ko org asing pehal nk tnye aku mcm2
hangin btol aku
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
miss_white replied at 26-8-2021 05:48 PM
ye my body my choice
kerajaan pun xpyh la nk menganjing kt  yg xnk vaksin
tak bg dine in ok

Mana ada gomen menganjing, langkah2 pencegahan yg diambil tu dh betul pun..
Dlm islam pun dh ckp, mencegah tu lg baik dr berubat. Tak perlu la kot nk marah2 kalau itu yg kita pilih.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 24-8-2021 03:00 PM
takut kat dia?



Ha ah...mcm terbalik pulak...
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:40 PM From the mobile phone | Show all posts
genUmi replied at 24-8-2021 08:51 AM
aku doakan ada keadilan pada sarjan ni



Setuju..kesian kat askar ni..padahal vaksin covid nih pun sukarelakan..tak diwajibkan pun...kalau ada warta diwajibkan mcm BCG tu lain la
aritu ada ngo lawyer yg nak tolong org org yg ditindas...
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:44 PM From the mobile phone | Show all posts
ketupatnasi replied at 25-8-2021 07:28 AM
Iols gomen gak. Iols punya setakat neh tade kluar memo/arahan lagik sis. Tu yg geram tu. Bg je la  ...

Memang kalau boleh nak wajibkan . Tapi Sebb kerajaan tak nak bertanggungjawab kalau ada risiko lepas vaksin. Ko rasa?? Sebb tu macam dalam kata tak wajib tu tapi memaksa. Kerajaan kita pengecut.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Firenzza replied at 25-8-2021 09:00 AM
Mcm tu la gayanya sis, wpun kj ckp x paksa tp diorg guna cara halus, mcm cikgu2 tu dh ada persatua ...

Jahat. Sungguh jahat. Aku tak faham sungguh yang taksub vaksin ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Askar tu bangsa Molayu kan, saje je ni gomen cino DAP nak pedajal tuww
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-8-2021 07:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 24-8-2021 03:58 PM
sebab acik kepam sendiri yang tak faham. beza risiko antara dah vaksin dengan belum adalah atas di ...

Kan. Hak atas badan tu sendiri..kalau dia kena covid. Dia akan dapat kesan yang terukla..tu dia punya hal. Pilihan dia. Kenapa kita nak sibuk2 paksa orang eh. Biarlah life dia. Kita dah vaksin ni janganlah duk berbangga sangat macam kebal namateyy
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Askar mana boleh kata NO. Kalu tak suka gi berambos buat bisnis jual kosmetik timbang kati Eskayvie
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 26-8-2021 07:45 PM
Jahat. Sungguh jahat. Aku tak faham sungguh yang taksub vaksin ni.

Sis.. g kt fb loyer ujen best gak kata2 dia..
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
wirazam replied at 26-8-2021 07:40 PM
Setuju..kesian kat askar ni..padahal vaksin covid nih pun sukarelakan..tak diwajibkan pun...kalau  ...

Akta 342 akta kawalan pencegahan penyakit bjangkit 1988 (pindaan 2021) tiada sebarang kesalahan terhadap individu menolak vaksin kerana kerajaan telah menetapkan ia sebagai pilihan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Di bawah TDM paham2 la ye. Yg dipecat pun tak melenting..pilihan dia
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
jahcomel replied at 26-8-2021 08:21 PM
Sis.. g kt fb loyer ujen best gak kata2 dia..

Apa nama FB dia
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 26-8-2021 08:37 PM
Apa nama FB dia

Ujen suzana nurlihan
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
hidup tentera ialah patuh arahan pegawai pemerintah. tentera bukan mcm kerja bidang lain. masa apply tentera dulu mmg x tahu ke??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-8-2021 09:39 PM From the mobile phone | Show all posts
jahcomel replied at 26-8-2021 09:12 PM
Ujen suzana nurlihan

Ok tq jahcomel..dah baca. Betollah dia kata Sebb askar tu sorang maka berani la pihak atasan buang dia. Kalau ramai ribu2 macam cikgu gamakke nak buang. Walau pun ramai je menanti jawatan guru. Tapi tak semudah itu untuk jangka masa pendek ni..walau apa pun memang puak taksub vaksin ni berlebihan la seolah2 vaksin tu kebal..
Btw pasaraya mall semua antikvaks boleh je masuk..tanpa syarat. Ada dah memo kerajaan keluar.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 10:05 PM | Show all posts
agak2 bole menang ke kes mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2021 11:19 PM | Show all posts
ego tu tinggi sangat


esok mati dikebumi 6 kaki ke bawah


ada rezeki ,adalah pencen itu

xde rezeki duit pencen ,mungkin ko dapat yg lain

Aku rasa  mrk sengaja nak tengok ko mengalah ke tidak

xkanlah kerja 19 tahun hanay kerana xnak vaksin dibuatnya ko mcm xguna sesen

walaubagaimanapun , rezeki ada dimana-mana, kalau dha rezeki xkemana.

no hal bro.

Ini perjuangan yang sebenarnya ,kita berada di celah-celah kebodohan manusia yang bertuhankan vaksin corona, kita tetap hidup dengan jayanya

jari tengah untuk semua kepala butoh yg cucuk vaksin corona dengan ucapan TAKZIAH dan pergi mampus !!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 03:06 PM GMT+8 , Processed in 0.073231 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list