CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4505|Reply: 49

Aliff Syukri Tak Main-Main, Siapkan Diri Bertanding PRU Ke-15

  [Copy link]
Post time 20-8-2021 11:23 AM | Show all posts |Read mode
Impian usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri untuk bergelar seorang wakil rakyat dan memegang jawatan perdana menteri (PM) bukanlah angan-angan kosong atau sekadar gimik semata-mata.


Aliff, 35, berkata, perkara itu sudah lama difikirkan dan menganggap sekarang merupakan saat yang sesuai untuk merealisasikan cita-cita itu.


Tambahnya lagi, dia bersedia mencuba nasib bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 akan datang.




Foto: IG




"Siapa yang kata gimik? Saya memang menaruh harapan nak masuk politik. Ikhlas dari hati memang saya serius nak mencuba bidang politik selepas ni.


"Kalau boleh saya nak jadi calon dalam pilihanraya umum (PRU) akan datang, seterusnya diangkat memegang jawatan perdana menteri. Saya yakin saya mampu membawa tugas PM dengan baik!


"Aku serius ni tau... bukan main-main. Dekat luar negara pun ramai sahaja PM dan presiden yang dilantik dalam kalangan ahli perniagaan," katanya kepada mStar.




  



Sementara itu, penyanyi lagu Cuba ini berkata dia menerima sokongan hebat daripada pengikut di Instagram sejak membuat pengumuman terbuka ingin menjadi seorang pemimpin negara.


Ini membuatkan dia lebih bersemangat untuk membangunkan Malaysia dan menjadikan negara ini lebih hebat di mata dunia.


"Secara jujurnya saya nak jadi PM kerana nak ubah Malaysia menjadi lebih baik... kalau saya boleh berjaya dalam perniagaan tak mustahil saya boleh bawa Malaysia lebih hebat selepas ini.


"Sebagai anak Pahang saya memang ikhlas mahu berjuang untuk bangsa dan negara, pemimpin kita sebelum ini pun ramai dari Pahang. Saya kenal mereka semua.




  



"engikut saya di media sosial pun banyak bagi sokongan walaupun ada masa saya pun keliru sebenarnya mereka memang ikhlas sokong atau hanya nak perli saya? Tak apalah saya anggap mereka benar-benar ikhlas mahu saya jadi PM.


"InsyaAllah saya sedang berjinak-jinak ke arah itu. Saya sanggup bermula dari bawah, tolonglah jangan kecam saya... berilah saya peluang untuk buktikan dan dapat berjasa kepada anda semua," ujarnya.


Sebagai makluman, dalam Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong mempunyai kuasa untuk memilih perdana menteri.




  



  



Perkara 3(2)(b) menyebut Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hematnya mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat itu sebagai perdana menteri untuk mempengerusikan Jemaah Menteri.


Seseorang ahli Dewan Rakyat pula dipilih melalui pilihan raya. -CARI


Sumber: mStar Online
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
ni nanti logo cap apa pulak?
diba aa cap gajah
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Tok.. tok kasi bantuan 100 ribu sorang, saya confirm undi dato
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Hang apply masuk parti gajah Diva AA jelah. At least parti gajah dh established sejak PRU14 ari tu.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by FY08 at 20-8-2021 11:39 AM

Kena vaksin pun dh meroyan ..mcmanala nk hadap mulut bangnon & rakan2 tu nnti
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 11:56 AM | Show all posts
political scene kat m'sia ni pon dh macam kat sarkas..
now nak tambah another clown, sure nanti semakin meriah and berwarna warni.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh menang ni. Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
jgn la dia ni terlepas jadi menteri plk nnt
xpasal2 acik gomen kena produk dia dan opis2 gomen kena tukar jadi istana nnt
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
akuHavocczz replied at 20-8-2021 11:28 AM
Tok.. tok kasi bantuan 100 ribu sorang, saya confirm undi dato

sotong atau belut
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:11 PM | Show all posts
terfikir plak meolls, apa perasaan bini dia yek, dpt laki attention seeker mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Kang bakul prihatin penuh ngan brg2 dherb je...beras gula yillek
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Pondan......
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
oh tidakkk... kang time ucapan dia g bantai nyanyi lagu bobo dimana... seriau teman
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:43 PM | Show all posts
sudahlah tok lip.. kesian tgk dia ni.. duit banyak tu pi la sambung belajaq ka apa..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha aku gelak je lah. Kdg2 lawak, kdg2 annoying nak mampus
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Ewww xmau aku ada pm kaki sentap gini{:yameteh{:yameteh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Aiiyakk takkan suh belut letrik jd PM ? Mana rakyat Msia nk letak muka
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh eh eh eh kau nie . Segala ceruk nak publishitty .
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahah! Tinggi sangat cita ko lip oiii
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Daripada Mat Sabu, baik lagi dia ni.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 08:09 PM GMT+8 , Processed in 0.105935 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list