CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 44961|Reply: 480

Beza 25 Tahun Tak Ada Hal, Cikgu Wanita Kahwin Dengan Murid Sendiri

  [Copy link]
Post time 20-8-2021 09:58 AM | Show all posts |Read mode
Cinta memang tidak mengenal usia dan buktinya Akmal Yusof, 22 memilih bekas gurunya, Suzana Isa yang berusia 47 tahun sebagai pasangan hidup.


Akmal yang menetap di Taman Medan Indah di sini berkata, dia dan Suzana selamat diijabkabulkan pada akhir November lalu di Pejabat Agama Kota Tinggi.


Berkongsi kisah perkenalan mereka, Akmal yang juga seorang pengurus dan pengasas sebuah kafe berkata, Suzana mengajar mata pelajaran Sains Sukan ketika dia di Tingkatan Lima dam ketika itu hubungan mereka tidak lebih daripada seorang guru dan pelajar.




Suzana dan Akmal, Foto: Via Harian Metro




"Isteri adalah guru kegemaran saya ketika di sekolah dan dia disayangi pelajar kerana sikapnya yang mesra. Itu membuatkan saya sukakannya tetapi tidak sampai ke tahap ada perasaan cinta.


"Tamat persekolahan, saya terputus hubungan dengan beliau selama beberapa bulan tetapi berhubung semula selepas itu atas dasar kerja urusan perniagaan yang dijalankan bersama," katanya ketika dihubungi.


Lama kelamaan kata Akmal, timbul rasa cinta antara mereka berdua sehingga menjalin hubungan lebih serius.


"Februari tahun lalu, saya mulakan langkah pertama dengan menghadiahkan cincin ketika ulang tahun kelahirannya.


"Saya beranikan diri luahkan perasaan dan tak sangka, dia terima jadi kami sepakat menghalalkan hubungan dengan berumah tangga.


"Alhamdulillah, keluarga kedua-dua pihak menyambut baik hasrat kami untuk berkahwin walaupun jurang umur yang jauh antara kami," katanya.


Foto: via Harian Metro




Bercerita lanjut, Akmal berkata dia tertarik dengan Suzana kerana isterinya itu seorang yang penyayang dan mengambil berat tentang dirinya.


"Sebelum berkahwin hingga kini, isteri tetap sama iaitu sentiasa ambil berat mengenai saya. Itu yang menguatkan lagi cinta dan keserasian antara kami.


"Saya bersyukur dijodohkan dengan wanita sepertinya malah tidak anggap umur sebagai penghalang sebaliknya percaya ajal maut dan jodoh pertemuan sudah diatur sebaiknya oleh Allah SWT," katanya.


Sementara itu, Suzana mengakui keluarga pada mulanya agak ragu ketika dia menyuarakan hasrat berkahwin dengan Akmal yang juga bekas anak muridnya.


Bagaimanapun Suzana berkata, dia cuba yakinkan keluarga yang akhirnya menerima pilihannya malah menganggapnya sebagai takdir.




Kenangan ketika bersekolah, Foto: via Harian Metro




"Mulanya rasa janggal juga kerana saya lebih berusia daripadanya (suami) jadi tahap kematangan kami tentunya berbeza.


"Namun saya cuba tetapkan dalam minda setiap hari yang dia (Akmal) adalah suami dan saya pula isteri jadi perlu belajar mengawal ego.


"Jika ada masalah, kami akan cuba berbincang dan saya terpikat dengan suami kerana dia pandai mengambil hati, bijak memujuk jika saya merajuk serta suka beralah," katanya yang masih bertugas sebagai guru di sebuah sekolah di sini. -CARI


Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 09:59 AM | Show all posts
eeeeeeeee pedo.... haha gurau.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:01 AM | Show all posts
berani betul budak ni..takpe la, kalau dah jodoh... kalau dah suka
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
berkali kali tgok gambar di atas
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:11 AM | Show all posts
aritu ada juga cikgu wanita kawen dgn anak muridnya tp jurang usia tak jauh berbeza sgt...
netizen ok jer dgn diorg..
yg kali ni netizen hencap sikit sbb jurang usia beza banyak..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Allah buat apa yang Dia dikehendaki, bukan apa yg kita mahukan. Apa yg kita mahukan kadang2 tak terpakai langsung
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik lagi cikgu nya
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Andartu ke makjan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Saya no komen isu ni. Bahagia atau derita hanya pasangan ni dan keluarga dia yg rasa.

Sebagai ibu kepada anak2 lelaki, saya doakan anak saya jatuh cinta pada wanita yg seusia atau lebih muda dari dia. Kalau tua pun tak lebih 3 tahun. Tak kira miskin, kaya, Melayu, Cina atau India. Yg penting Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
1. Kalau kes yg sama, tapi guru tu lelaki, akan dicop pedofil seumur hidup. Yg ni laennn?

2. Bole mintak bini buat personal loan kembangkan bisnes.

3. Out of pure love? Good for both of u.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 20-8-2021 10:16 AM
Andartu ke makjan

Budak 22 tahun not your taste la....

Kau khenz stim pada 56 keatas.....aja

Why bother why bother?
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:25 AM | Show all posts
lain rupa dorang kat gambar atas dgn gambar kawin tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Dovahkiin replied at 20-8-2021 10:20 AM
1. Kalau kes yg sama, tapi guru tu lelaki, akan dicop pedofil seumur hidup. Yg ni laennn?

2. B ...

Wah ini kalau nak try baby mesti pergi gynae dulu kheunz?

47...risiko stage berapa utk pregnant?
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Dovahkiin replied at 20-8-2021 10:20 AM
1. Kalau kes yg sama, tapi guru tu lelaki, akan dicop pedofil seumur hidup. Yg ni laennn?

2. B ...

Haha... Aku ingat aku sorang je yg nampak trend ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Eerrk .. klu cikgu lelaki org akan cakap grooming klu perempuan kene puji puji je ke
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah macam Emmanuel Macron ngan wife nya pulak.. harap2 happy la..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2021 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Acik kepam porum mesti byk yg sakit ati baca news ni terutama yg andartu independent tapi simpan dlm ati je..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:31 AM | Show all posts
Siapa la kita nak mempersoalkan jodoh orang kan. Dia yg nak hadap bukan kita. Yg penting happy.

Semoga berbahagia ye kak dan dik
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:32 AM | Show all posts
ada je jumpa kes ni. masa sek dulu pun ada student lelaki kawin dgn cikgu. kawin masa umo 20 cikgu tu dah 30 lebih. tapi cerai dah pun
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2021 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau laki melayu taktahu la bole betahan ats dasar syg dan setia, tp kalau omputes tu ada contoh. jason momoa & lisa bonet kertu. Aaron taylor dgn bini director tu pon jauh gak beza.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 09:43 PM GMT+8 , Processed in 0.229307 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list