CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1662|Reply: 18

Mejar Jeneral Tertawa Wanita Masuk Tentera Sebab Nak Kekasih Menyesal

  [Copy link]
Post time 6-8-2021 05:25 PM | Show all posts |Read mode
Seorang pelatih askar wanita dari Indonesia menjadi sensasi internet kerana berani membuat pengakuan kepada ketuanya bahawa dia menyertai angkatan tentera disebabkan mahu membuatkan bekas kekasihnya menyesal, lapor laman berita Suara.com semalam.


Dalam satu video yang tular, pelatih Korps Wanita Angkatan Darat, Tentera Nasional Indonesia (TNI) itu dilihat sedang berbaris ketika satu sesi latihan.


Dia kemudiannya dihampiri oleh seorang komander, Mejar Jeneral Hassanudin yang bertanyakan kepadanya soalan mengenai mengapa dia menyertai tentera.




Wanita tersebut dengan bersahaja menjawab soalan komander tentera tanpa ragu-ragu. - dok. Kodam I/BB





“Mengapa kamu masuk tentera?” soal Hassanudin.


“Kerana di sebalik kejayaan, ada seorang bekas kekasih yang menyesal,” jawab wanita tersebut secara bersahaja.


Hassanudin yang pada awalnya menyoal dengan nada tegas lantas ketawa mendengarkan jawapan tersebut.




  



Video itu dimuat naik seorang pengguna di Twitter dengan ramai netizen yang menyukai jawapan pelatih askar tersebut.


“Mantap. Inilah yang dikatakan pantang menyerah, semangatnya luar biasa sekali,” kata seorang pengguna.


“Menusuk ke dalam hati bekas kekasih,” komen seorang lagi.




Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
video takde ke..herlok nampak perempuan tu
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:37 PM | Show all posts
edayildiz replied at 6-8-2021 05:33 PM
video takde ke..herlok nampak perempuan tu

itu ke pompuan nye..?

takut yg lain je...

Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
budaktua replied at 6-8-2021 05:37 PM
itu ke pompuan nye..?

takut yg lain je...

bkn ke
kena tunggu video la ni
haha
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 07:33 PM From the mobile phone | Show all posts
bagus la.dik
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 08:27 PM | Show all posts
buat sesuatu kerana Allah untuk manusia adalah manfaat untuk ummah


xperlu buat   sesuatu utk mencuit rasa pihak lain

biarkan saja


barang lama usah dikenang ,kalau dikenang merosak jiwa.
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
suka ko lerrr dek nonnn
moga berjaya
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Goodluck sis{:hooray
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 10:37 PM | Show all posts
Wkakakakkakjahaha bagus2
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 12:16 AM | Show all posts
nampak kesyahduan disebalik keselambaan…
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga berjaya lah ya. Ikot lah apa yang motivate kita
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
khati2 mantannya
t dia boleh angkat senapang...
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Comel jer..
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 08:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Tapi aku kenal askar perempuan malaysia, kebanyakan tinggi badan dan fit
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 09:36 AM From the mobile phone | Show all posts
sebab herlok divideokan laaa.. cer hitam keping mcm landasan epot..komando tu pon xsudi nk gelak. Kikiki
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 09:42 AM | Show all posts
Kuat semangat sesuai masuk sojar
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 01:04 PM | Show all posts
Make him regret sis
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 03:24 PM | Show all posts
apehal  lar cut scene askar tu ketawa...

Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 03:48 PM | Show all posts
takut lps tu dia yg menyesal masuk askar. ex dia tk heran pun dia masuk askar
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2022 03:55 AM GMT+8 , Processed in 0.081480 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list