CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3131|Reply: 24

Bandar sunyi daripada pelancong, ratusan monyet mengamuk di jalanan kerana kelap

[Copy link]
Post time 30-7-2021 02:03 AM | Show all posts |Read mode




SEKUMPULAN ratusan monyet mencetuskan huru-hara dan bergaduh sesama sendiri di Lopburi, Thailand, kerana kelaparan.
Situasi tersebut menyebabkan lalu lintas terganggu selama beberapa minit ketika kumpulan haiwan berkenaan 'mengamuk' di hadapan runtuhan kuil Buddha di bandar berkenaan.

Kawanan monyet berkenaan kebiasaannya diberi makanan oleh pelancong serta pengunjung namun sejak sekatan pelancongan dan perjalanan domestik yang dikuatkuasakan awal bulan ini menyebabkan bandar itu 'sunyi'.

Pihak berkuasa tempatan juga telah berusaha untuk mengawal populasi monyet dengan melancarkan program
pensterilan secara besar-besaran.

Sebelum penularan wabak Covid-19, Lopburi yang terletak sekitar 100 batu di utara Bangkok kerap dikunjungi oleh
pelancong yang akan memberi makanan kepada haiwan berkenaan. - Metro.co.uk


sumber: mstar.com.my


Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 30-7-2021 02:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Kejadian sebenar planet of apes.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Gangster betemu mafia
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 06:31 AM From the mobile phone | Show all posts
apa boleh buat nyettt.
dunia manusia tengah tak aman.
pernah je aman pun

Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak voley bg makan. Nnt depa bergantung kpd pelancong utk cari makan. Bila pelancong takde, jadi la begini. Depa tuh hewan liar, bknnya binatang domestik.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 09:29 AM From the mobile phone | Show all posts

Bole menggigil dlm kete mcm neh. Sejenis sgt seriau dgn menatang bergayut neh! Trauma drpd kecit.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 01:14 PM | Show all posts
seram nye tgk..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 01:20 PM | Show all posts
ketupatnasi replied at 30-7-2021 09:29 AM
Bole menggigil dlm kete mcm neh. Sejenis sgt seriau dgn menatang bergayut neh! Trauma drpd ...

tu la, kalau i pon memang tunggu je la sampai dia pergi
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 30-7-2021 01:21 PM | Show all posts
nakkomenjugak replied at 30-7-2021 06:31 AM
apa boleh buat nyettt.
dunia manusia tengah tak aman.
pernah je aman pun


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 01:21 PM | Show all posts
AnnaSendin replied at 30-7-2021 02:18 AM
Kejadian sebenar planet of apes.

real life punya
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 01:23 PM | Show all posts

tu la, berapa orang je yg berani kalau dah banyak macam tu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 01:24 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 30-7-2021 06:58 AM
Tak voley bg makan. Nnt depa bergantung kpd pelancong utk cari makan. Bila pelancong takde, jadi la  ...

depa ni keluar habitat sebab takde makanan ke dekat kawasan diorang ek? ke sebab dah terbiasa dibagi makan?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 01:25 PM | Show all posts

kita mampu tengok je la
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
heythere123 replied at 30-7-2021 01:24 PM
depa ni keluar habitat sebab takde makanan ke dekat kawasan diorang ek? ke sebab dah terbiasa diba ...

Iols tak tau la habitat deme kat sana camne. Tapi kalau jumpa binatang liar, jgn bg makan sbb nnt bila deme terbiasa dgn manusia, deme akan buat kita nih mcm bff. Bahaya.
Sbb dah terbiasa dpt makanan drp manusia, tuh yg deme rasa ok jahh nak pi memberontak kat jalan buat Bersih 4.0

Hat tmpt keje iols ada kera2 bergentayangan. Deme voley jahh ransack tong sampah. Pokok buah pun ada tapi smlm nampak stodeng pun berebut kait rambutan. So tinggal sikit jah makanan utk deme nnt. Just dun feed wild animals. Hat yg dlm zoo takpe sbb deme dah hilang skill utk berdikari, except rimau singa dan sekufu dgnnya. Hewan pemaging nih sbb suka makan daging.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 02:37 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 30-7-2021 02:09 PM
Iols tak tau la habitat deme kat sana camne. Tapi kalau jumpa binatang liar, jgn bg makan sbb nnt  ...

okay uols, thanks for the tips. Tapi kalau iols jumpa monyet ni macam yang dekat teluk cempedak, memang tak pernah bagi makanan pun. Iols penakut, takut dia ikut sebab nak makanan lagi
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
heythere123 replied at 30-7-2021 02:37 PM
okay uols, thanks for the tips. Tapi kalau iols jumpa monyet ni macam yang dekat teluk cempedak, m ...

Iols tak verani dgn monyet.. mmg iols pi jauh2.. aritu sblm pandemik ada pi batu caves, ada monyet2.. iols pi jauh2 drp depa.. tatuttt...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 30-7-2021 04:38 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 30-7-2021 03:43 PM
Iols tak verani dgn monyet.. mmg iols pi jauh2.. aritu sblm pandemik ada pi batu caves, ada monyet ...

satu lagi, kalau u takde makanan pon, kalau beg/benda dekat tangan u tu ada yang bergelayut mesti dia follow
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 05:58 PM | Show all posts
Macam dalam pilem
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-7-2021 06:04 PM | Show all posts

haah, tapi jadi realiti dah
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
heythere123 replied at 30-7-2021 04:38 PM
satu lagi, kalau u takde makanan pon, kalau beg/benda dekat tangan u tu ada yang bergelayut mesti  ...

Nasib baik aritu takde beg.. takutnya kalau kena ikut
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

12-8-2022 07:21 PM GMT+8 , Processed in 0.085360 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list