CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2434|Reply: 23

Tajuddin Dikompaun Lagi, Tak Pakai Mask Dalam Parlimen

  [Copy link]
Post time 28-7-2021 10:32 AM | Show all posts |Read mode
Polis mengeluarkan notis kompaun kepada Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman kerana tidak memakai pelitup muka di bangunan Parlimen, pada Isnin.


Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, ia susulan ciapan oleh seorang pengguna media sosial pada pagi Selasa yang memuat naik gambar Tajuddin melanggar prosedur operasi standard (SOP) dengan tidak memakai pelitup mukanya.


Foto: Twitter




"Siasatan dilakukan dan mendapati Tajuddin menghadiri persidangan khas di Parlimen pada hari Isnin.


"ada hari yang sama, jam 2.30 petang, beliau didapati tidak memakai pelitup muka sewaktu sedang bersama dengan seorang individu lain di ruang legar Parlimen," katanya dalam satu kenyataan pada hari Selasa.


Eng Lai berkata, atas pelanggaran SOP tersebut, pihak polis mengeluarkan notis kompaun pada pukul 1.00 tengah hari, Selasa, terhadap Tajuddin.


Tambahnya, nilai kompaun akan diputuskan oleh Pejabat Kesihatan Daerah.


"Saya menasihatkan orang ramai supaya sentiasa mematuhi SOP dengan memakai pelitup muka dan mengamalkan penjarakkan fizikal ketika berada di tempat awam untuk mengekang penyebaran Covid-19," katanya.


Ini merupakan kali kedua Tajuddin dikeluarkan kompaun kerana tidak memakai pelitup muka.


Bulan lalu, polis mengeluarkan kompaun bernilai RM1,500 terhadapnya kerana tidak memakai pelitup muka semasa sidang media selepas insiden pertembungan dua tren LRT. -CARI


Sumber: mStar Online
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-7-2021 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Apo masalah dia ni ehh. Ni la masalah org tua bongkak. Susah ke nak pakai mask. Apa yg dia cuba tunjuk kt rakyat dia eh. Nk tunjuk kebodohan ke.m
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Tajudin..Wakil rakyat contoh terbaik... Dah tua2 letak aje la jawatan.. Beri peluang pd orang muda pulak la.. Asyik2 muka kamu aje la.. Meluat den..
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:40 AM | Show all posts
setakat saman apo hal.dia mampu byr.letak la dlm penjara barang sebulan dua.
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcmana yer rakyat blh vote menteri vodo begini ?
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Hidup lagi orang tua ni... Ingatkan dah.....
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:44 AM | Show all posts
dah la x pakai mask. rapat lak tu borak ngan that lady... (dlm gambo)
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:44 AM | Show all posts
Beginilah orang banyak duit. Undang2 mudah pun susah nak dipatuhi.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-7-2021 10:45 AM | Show all posts
Ermmmm...kebalnya si tua ni.
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa yang susah sangat nak pakai mask?
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Payoh la pokcik ni
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak serik2 kan
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:33 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:35 AM | Show all posts
Dia rasa diri dia kebal sgt  
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni tak pulak kena covid stage 10. Eh mnyampah aku. Tua2 pun degil.
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Makin tua makin xda kesedaran. Nanti kene covid mula la salahkan sebab parlimen bukak. Padahal sendiri x jaga sop!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-7-2021 12:25 PM | Show all posts
benda simple pon x boleh nk follow sigh.....
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
tuttt replied at 28-7-2021 10:37 AM
Apo masalah dia ni ehh. Ni la masalah org tua bongkak. Susah ke nak pakai mask. Apa yg dia cuba tunj ...

Beraninyaaa... itu je yg aku leh sebut..
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 12:31 PM | Show all posts
Duit banyak senang settle..penyesalan dia bila kena covid.
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Tempat tajuddin ni letak batang pokok getah pun umno boleh menang. Bila golongan emas banyak dah mati, mungkin parti lain boleh menang. Letak calon entah hape2. Buat malu je. Pakai mask elok2 pun tak reti. Patut kesalahan berulang ni kena lokap je.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-3-2023 09:47 AM GMT+8 , Processed in 0.117833 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list