CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2636|Reply: 31

"Semoga Mati Pucuk Sampai Mampus" - Namron Berang 'Jadi' Pelaris Ubat

  [Copy link]
Post time 26-7-2021 02:21 PM | Show all posts |Read mode
Namron berang apabila nama dan wajahnya digunakan sebagai pelaris ubat kuat.


Pelakon dengan nama sebenarnya Shahili Abdan, 52, itu berkata kepada mStar bahawa dia tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang sekiranya pihak tidak  bertanggungjawab terbabit masih menyiarkan nama dan gambarnya bagi melariskan produk mereka.




Kredit foto: IG




Katanya, sudah tiga hari dia menerima iklan itu daripada pengguna Facebook dan meminta pihak terbabit menurunkan posting tersebut, namun hingga kini tiada tindak balas.


Jelasnya, teguran dibuat secara terbuka memandangkan ia satu jenayah selain menimbulkan persepsi negatif terhadap dirinya, sekali gus mencemar imejnya sebagai selebriti.




Kredit foto: FB



"Benda ni tak wajar la sepatutnya mereka kena tanya dulu untuk gunakan.

"Bila saya baca komen kat posting tu ada yang berpandangan negatif. Ada orang yang gelakkan sebab rasa benda tu kelakar.

"Benda ni tak kelakar sebab benda ni melanggar etika undang-undang dan mereka tak boleh guna gambar orang lain letak kat produk mereka," ujarnya kepada mStar.




Kredit foto: FB




Justeru, Namron menjelaskan bahawa dia terbuka sekiranya pihak terbabit meminta izin terlebih dahulu daripadanya.

"Kita ada etika dan etika kena betul jangan main senang-senang je ambil gambar. Sebaik tanya dulu tak semestinya akan kena bayar,??? ujarnya.




Kredit foto: IG




Amboi, nak senang dengan mudah tapi untung makan sendiri. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
lol bca tajuk je buat aku gelak.waduhhh.seller pun kot ye nak menjual agaklah pakai gambar org sesuka hati
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 02:46 PM | Show all posts
sekarang byk sgt iklan mcm ni..
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
hahahhaha.sewel punya seller.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Alang2 jual terus bam namron.. kayo klu ubat2 timbang ginihh hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 02:53 PM | Show all posts
adoi muka cenggini pun jadi model ubat kuat..
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
iklan tu, dia patut bangga kini bergelar model pula. Ternyata dia berpotensi jadi model juga. Aum!
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
scary nya ubat cmni.. entah apa dia letak
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm bodoh jee tajuk jyer pon
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Nauzubillah min zalik.

Seller tu terdesak ke apa sampai sanggup promosi pakai gambar orang tanpa izin.

Masalahnya apesal dia pergi ambil namron? Baik bubuh gambar ayahanda jalil hamid terus.

Orang ambil la zul ariffin ke norman ke fattah amin ke kot ye memang nak makan duit haram promosi produk pakai gambar orang tanpa izin. Ni orang tua yang dah pencen yang dia pilih.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:08 PM | Show all posts
kalau pakai gambar aku,aku ok jah.tp bagi la free barang sebotol dua
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:18 PM | Show all posts
seramm kenapa x pilih retis yg lebih sado lg haha kenapa namron
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
nak bt apa entah guna ubat kuat
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:43 PM | Show all posts
aku syak budak seller ni minat kat namron
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahaa. Betullah tu. Semoga mati pucuk terus orang gini. Tak de etika langsung.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts

tua sangat ke sampai layak jadik model ubat zakka naik je?!

jangan main2 dengan kelakian orang yach! saman aje!
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
boleh tahu jenama apa...nk try satu haha
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi yang peliknya kenapa yang selalu jual ubat dan produk sampah ni kebanyakannya Melayu? Desperate sgt ke kita ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
eii bodonya
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
nononcrux: sekarang byk sgt iklan mcm ni..

Semua orang tengah cari jalan terpedaya kaya macam DAO
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-10-2021 07:31 AM GMT+8 , Processed in 0.093576 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list