Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
4687
View
54
Reply

[Tempatan] Dia pun nak tumpang limelight-Nilofa mintak nama ibunya tidak dibabitkan dalam konflik Ebit-Caprice

[Copy link]

Author: JohnyEnglish       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-7-2021 03:55 PM | Show all posts |Read mode
Edited by JohnyEnglish at 22-7-2021 03:54 PM

lofa.png
PETALING JAYA – Terkait dalam konflik Ustaz Ebit Lew dan Caprice selebriti popular Neelofa meminta agar nama ibunya, Datin Noor Kartini Noor Mohamed juga tidak terus dibabitkan dalam perkara berkenaan.

Menerusi beberapa komen yang ditinggalkan dalam sesi siaran langsung (live) pendakwah bebas berkenaan sebentar tadi, Neelofa  atau nama lengkapnya, Noor Neelofa Mohd. Noor berkata, ibunya, Noor Kartini Noor Mohammed tiada kena mengena dengan perbalahan antara Caprice dan Ebit Lew.

“Ibu saya tiada kena mengena dengan cerita Caprice dan ustaz. Saya akan hubungi Caprice kenapa kaitkan nama orang yang tidak terlibat.
“This is not right. (Ini tidak betul). Saya minta jangan kaitkan benda yang tidak berasas,” ujar isteri kepada pendakwah bebas, Haris Ismail tersebut.
Menjawab kenyataan Neelofa, Ebit Lew berkata:

“Baik Neelofa, boleh tanya Caprice sebab dia muat naik screenshot (tangkap layar). Saya menjawab kenyataan dia. Saya baik sahaja dengan semua orang.”
Terdahulu, dalam sesi live, Ebit Lew turut menafikan dirinya ada berjumpa dan berbincang dengan sama ada Neelofa dan suami termasuk Caprice mengenai rancangan ke Gaza, Palestin.

“Saya tidak jumpa atau bincang dengan PU Riz, Neelofa atau Caprice mengenai rancangan ke Gaza.
“Langsung tiada plan. Saya sampai Gaza, Caprice ada tanya khabar. Itu sahaja,” kata Ebit Lew. – K! ONLINE

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Aik, bila masa mak terpaling ni disebut2 terlibat?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak mencapub jugak tine2 garit ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak perhatiang jugak
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
So x betul la tuduhan ebit kebas kertas kerja sorang2 tu..beserta dakwaan melutut kaki menteri luar palestine.    pasal politik jijik....gumen kena bertukar tu ape kehel yeoppp??!! Semoga binasa la orang yg kuat menfitnah & melaga-lagakan org ni.huhu
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
takde pulak rasanya topi sebut nama maknya
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:37 PM | Show all posts
Didakwa berseronok, beli barang di Mesir... Ini jawapan Ebit Lew
Madiha Abdullah
Julai 22, 2021 15:55 MYT

KUALA LUMPUR: Tidak sepatutnya timbul isu pembelian barangan sumbangan di Mesir ketika misi kemanusiaan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew ke Gaza baru-baru ini.
Ebit memaklumkan, beliau membeli barang-barang keperluan terutama barangan dan kelengkapan perubatan di Mesir kerana ia lebih mudah didapati.

"Saya jumpa pesakit kanser yang beritahu, ubat yang dia ambil hanya ada di Mesir. Begitu juga seorang pesakit jantung yang memerlukan pembedahan, doktor tak boleh jalankan pembedahan kerana kelengkapan yang diperlukan tiada di Gaza.
"Jadi tak ada isu pun kenapa saya beli barang di Mesir dan bukan di Gaza," katanya dalam sesi soal jawab secara maya, hari ini.

Menjawab isu beliau didakwa 'berseronok' semasa di Mesir, kata Ebit, ia adalah tentatif daripada pihak agensi pelancongan di sana dan beliau tidak mempunyai pilihan lain.
"Saya ke sana dengan tiga niat utama. Saya mahu serahkan barangan perubatan dan kemudian balik. Tetapi kalau ada rezeki, saya mahu sampai ke Rafah, pintu masuk ke Gaza dan kalau diizinkan, saya mahu masuk ke Gaza.

"Saya tahu agak mustahil kerana ketika saya sampai, perang belum reda. Tetapi saya tawakal dan berdoa sahaja.
"Di Mesir, kami sudah serahkan nama sebab di sana bukan boleh main-main. Mereka mahu tahu kenapa kita berada di sana dan kenapa nak ke Gaza. Nama pun kawasan perang, tentu banyak prosedur yang perlu diambil kira, tidak semudah itu sahaja.

"Kami berada di Mesir dengan sebuah agensi pelancongan, jadi kami kena ikut jadual yang disediakan mereka sementara nak tunggu kelulusan untuk masuk ke Gaza," katanya sambil memaklumkan beliau menggunakan duit sendiri ketika di Mesir.

Dalam pada itu, kata Ebit, tindakannya membina rumah anak yatim di Gaza adalah cara yang dipilihnya untuk memberi bantuan.
"Setiap orang ada cara masing-masing untuk membantu. Saya hormat cara orang lain beri bantuan.
"Saya pilih untuk bina rumah anak yatim dan saya harap orang tidak persoalkan kenapa," ujarnya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:37 PM | Show all posts
template the kelantan kimk(ays) ni mudah je: "jangan kaitkan kami dengan" ......

Sila isi tempat kosong
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-7-2021 04:40 PM | Show all posts
R2D2 replied at 22-7-2021 04:37 PM
Didakwa berseronok, beli barang di Mesir... Ini jawapan Ebit Lew
Madiha Abdullah
Julai 22, 2021 15 ...

x de sebut nama mak Lopa pun?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapa yg petik nama mak jahkobis???
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:46 PM | Show all posts
Ebit Liew bersumpah tak larikan dokumen ke Gaza
    Oleh MOHD. FADHLI MOHD. SULAIMAN
    22 Julai 2021, 3:59 pm

PETALING JAYA: Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew menafikan dakwaan yang dilemparkan ke atasnya bahawa beliau melarikan dokumen permohonan ke Gaza seorang diri.

Ini selepas beliau didakwa pada awalnya merancang ke luar negara bersama penyanyi rap Caprice, pengacara Neelofa dan suaminya yang juga pendakwah, Haris Ismail.

Bagaimanapun, keadaan dilihat berlainan apabila Ebit Liew pergi ke Gaza bersama pasukannya sahaja tanpa melibatkan tiga orang yang lain.

“Wallahi saya tak pernah jumpa tiga-tiga nama termasuk Caprice. Saya tak pernah berbincang langsung dengan orang ni untuk pergi ke Gaza. Saya tak pernah mesej Caprice sepanjang untuk pergi Gaza tak pernah.

“Saya fikir saya sangka baiklah, mungkin dia penat. Dia stress. Dia tak sedar apa yang berlaku. Tapi dia berkeras kata, saya bawa lari dokumen. Wallahi saya tak pernah jumpa Hariz, Neelofa, jumpa tu pernahlah tapi bukan untuk pergi Gaza,” katanya menerusi siaran langsung di Instagramnya hari ini. – UTUSAN ONLINE

Berita lanjut menyusul…
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Lambat pulak tumpah the ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-7-2021 04:56 PM | Show all posts
R2D2 replied at 22-7-2021 04:46 PM
Ebit Liew bersumpah tak larikan dokumen ke Gaza
    Oleh MOHD. FADHLI MOHD. SULAIMAN
    22 Julai  ...

ok baru ada nama Nilopa..tp masih xde nama mak Nilopa
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:57 PM | Show all posts
R2D2 replied at 22-7-2021 04:46 PM
Ebit Liew bersumpah tak larikan dokumen ke Gaza
    Oleh MOHD. FADHLI MOHD. SULAIMAN
    22 Julai  ...

tiber nak interframe dlm isu ni dah kenapa lofek..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
topi nasik la ni petik2 nama
jah lop kan dah timbul
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa kena mengena mak kau dlm hal ni? Bila masa caprice libatkan mak kau pulak???
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah kenapa mak dia nak mencapap.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Si Ebelit ni ropanya yang sebut pasal mamazat. Cih.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejak bila mak cikpah enterprem nih? Bkn ke topinasi habaq cikpah dan heliza?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 05:15 PM | Show all posts
time ni la tetiba Neelofa muncul
Nabil pun muncul
kebetulan
cepat
semua artis sendu ka tak
ni la peluang mencelah
bagi komen dlm sosial media masing2 pun kira OK
untung2 producer perasan artis2 masih hidup
untung2 ada la jobs baru dpt offer
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list