Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
5854
View
122
Reply

[Tempatan] Pasangan jarak jauh lengkap vaksin mungkin dibenarkan rentas negeri (memandangkan bil air sudah lama tertunggak)

[Copy link]

Author: JohnyEnglish       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-7-2021 03:47 PM | Show all posts |Read mode
Edited by JohnyEnglish at 22-7-2021 03:47 PM

gfbgfgg.png

SHAH ALAM - Kerajaan sedang memperhalusi cadangan supaya pasangan jarak jauh yang lengkap dua dos vaksin Covid-19 diberi kelonggaran merentas negeri untuk bertemu keluarga.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, beliau sering membawa isu itu dalam mesyuarat  Majlis Keselamatan Negara supaya ia dapat dipertimbangkan. "Melihat kepada komen-komen yang diberikan netizen di media sosial, saya dapati ramai yang menyuarakan keluhan pasangan jarak jauh atau ibu bapa yang terpisah dari anak-anak kerana larangan merentas negeri.

"Sebagai seorang bapa, saya sedar betapa pentingnya institusi kekeluargaan itu kepada manusia. Walaupun atas faktor keselamatan, ibu atau bapa tidak sepatutnya terpaksa berpisah dengan anak-anak dalam tempoh yang terlalu lama. Lebih-lebih lagi jika ibu bapa berkenaan sudah pun menerima dua dos vaksin. "Insya-ALLAH, kerajaan sedang memperhalusi cadangan ini bagi membolehkan pasangan dan keluarga jarak jauh disatukan semula," katanya dalam satu hantaran di Facebook beliau hari ini.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... benar-rentas-negeri
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Yakin sungguh karajaan akan pasangan jarak jauh hanya ketemu pasangan dan tidak pergi berjalam keluar dari rumah
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Berapa banyak mungkin daaaa..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:16 PM | Show all posts
kebajikan pasangan jarak jauh untuk bersetubuh penting tu, nanti empangan pecah
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
kalut sungguh pasangan jarak jauh ni. bukan ke org2 pjj ni by choice blake. so sabar je la dulu lama x jmp. dah reda nati jmp la balik kalau tak mati salah sorg la.

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Meluat je dgn PJJ ni mcm la dorang penting sgt....setakat kepentingan nk berjimak. Gov pun sama bongok, isu lain lg byk kau patut fikir dr sibuk nk fikir hal berjimak PJJ ni. Mengada2
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kali ini akak sokong karajaan malaysia kerana memberi galakan pasangan pjj bertemu melalui merentas negeri... Biarkan saja yang bujang dan berkeluarga di ibukota ini maraput di rumah masing2 walaupun telah mendapat 2 juta dos
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
syamzana replied at 22-7-2021 04:23 PM
kalut sungguh pasangan jarak jauh ni. bukan ke org2 pjj ni by choice blake. so sabar je la dulu lama ...

Betul, bukan ada org letak pisau kat leher suruh pjj...masa decide nk pjj tu patut pikir la pros and cons. Ala boleh mampus masing2 sbb x jumpa pasangan. Menyampah dgn pjj ni, x habis2 meratap hiba dgn isu dorang
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau mcm tu bagi je la jugak anak yg lengkap vaksin bertemu dgn ibubapa yg lengkap vaksin ye dokk? sikit2 nak tumpu pjj air bertakung
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau pasangan pjj yg dh vaksin kau bg rentas negeri jgn la buat2 lupa bg kebenaran yg sama utk org bujang yg dh vaksin skali ye. Why selalu nk double standard.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
tunggu la kelahiran baby pjj bertemu semula
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-7-2021 04:32 PM | Show all posts
tupai replied at 22-7-2021 04:28 PM
Betul, bukan ada org letak pisau kat leher suruh pjj...masa decide nk pjj tu patut pikir la pros a ...

ko tak boleh banding situasi kobid dgn tak kobid.klu tau kobid nak melanda x de aku nk beli keter 2 thn lps.skrg kena bukak tabung nak membayaunya
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengapa akak lihat ramai orang campuru melihat pasangan pjj sedangkan pasangan sendiri bernimpa setiap hari? Selayaknya lah maraput di rumah kerana hati busuk melihat oasangan pjj berjumpa
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Lah dah arahan pertukaran? Takkan nk resign? Pangkat dah tinggi. Gaji dah besau.. kena la transfer. Paksa rela pjj.. hmmm tp beri la gak ijin yg single pulang ziarah parents jika dah vax.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
tupai replied at 22-7-2021 04:31 PM
Kalau pasangan pjj yg dh vaksin kau bg rentas negeri jgn la buat2 lupa bg kebenaran yg sama utk org  ...

Bulan double standard tetaapi ini adalah keadilan kepada semua
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
white_musk replied at 22-7-2021 04:35 PM
Mengapa akak lihat ramai orang campuru melihat pasangan pjj sedangkan pasangan sendiri bernimpa seti ...

Dorg jeles tak boleh keluar kak hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:49 PM | Show all posts
ekceli ramai juga pasangan pjj yang patut dikesiankan uols...macam yang mengandung sensorang, beranak sensorang, yang ada masalah kesihatan blablabla lagi. Yang nak berjimak tu ok lagi kot
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
white_musk replied at 22-7-2021 04:39 PM
Bulan double standard tetaapi ini adalah keadilan kepada semua

Kalau adil, bg je la kebenaran tu kpd semua yg dh complete vaksin.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
MissyMolly replied at 22-7-2021 04:39 PM
Lah dah arahan pertukaran? Takkan nk resign? Pangkat dah tinggi. Gaji dah besau.. kena la transfer.  ...

Trnsfr tu sbb nak kejar pngkat kn.blh je tolak.actually xde hal sgt stok geli2 bnyk tp knela cover2 sesekali jupe byr bil.biasala xkena batang idong sndiri cer da tua sok2 ada ank bujang xdpt blk br fhm.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku sokong saja.. At least mungkin boleh kurangkan kemungkinan org ketiga tak kira la side suami atau isteri.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list